_BENNY: v soukromém sektoru funguje padající hovno pozpátku pokud je naplněna jedna ze dvou podmínek
1) jedná se o malou firmu, kde se každý zná s každým
2) jedná se o natolik pokročilou firmu, že podněty svých zákazníků uchovává a zabývá se jimi (což źnamená, že má alespoň funkční CRM)
České dráhy nespadají ani do jedné z obou uvedených kategorií. Vedení ČD a Ministerstva dopravy je skutečně ukradené, jestli prudíš průvodčí, výhybkáře a uklízečky.
Co mě napadá jen tak po dvou minutách rozmýšlení. Případ čistých hajzlíků:
Cílové osoby:
- vedení ČD, primárně náměstek zodpovědný za osobní dopravu
- osoby na miisterstvu dopravy zodpovědné za plánování dopravní strategie (proč, to uvedu níž)
- libovolná strana nebo poslanec, který čistotu na drahách použil jako argument
- krajští zastupitelé a hejtmani, pod které spadá místní osobní doprava
Čím argumentovat:
- ukázat, že špinavé hajzlíky způsobují snížení počtu cestujících v porovnání s čistými hajzlíky [dopad na hospodaření českých drah]
- vyčíslit náklady na přesun těchto cestujících do aut a autobusů včetně potřeby stavět nové silnice [náklady na ministerstvu dopravy]
- vyčíslit ekologické dopady [úrp další popužití]
Jak postupovat:
- publikovat zjištěné informace ve sdělovacích prostředcích (patřičně marketingovou formou)
- ztotožnit negativní dopady s konkrétními osobami
- průběžně konfrontovat na veřejnosti tyto osoby se zjištěnými dopady - pořady v televiizi a diskusní pořady jsou pro toto ideální
- před jakoukoliv další volební kampaní (obecní, krajská, sněmovní, senátní) dané informace zvěřejňovat a získávat vyjádření od dalších potenciálních kandidátů
Tolik vteřinový nástřel. Plán musí být zamozřejmě jmenovitý a mnohem podrobnější, musí projít oponenturou více lidí.