• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    QUITEČeské Dráhy - z provozních důvodů nejede
    QUITE
    QUITE --- ---
    Trik Českých drah: Zdraží jízdenky, ale cenu nezvednou - Aktuálně.cz
    http://aktualne.centrum.cz/finance/doprava/clanek.phtml?id=683506

    Základní jízdné sice nezdraží, ale sníží některé dosavadní slevy. Tak se České dráhy vypořádaly s nezvyšováním cen, které avizovaly prakticky po celý předchozí rok.

    Výrazně se zvýší hlavně cena víkendové jízdenky Sone+ pro rodiny. Méně výhodná než dosud bude také zpáteční sleva. Cestující si připlatí i za nákup jízdenky ve vlaku.
    MITTRON
    MITTRON --- ---
    DARKRAZOR: s tou zapadni evropou bych mozna tak uplne nezobecnoval, to se dost lisi. napr dansko, je na tom podstatne jinak. nez napr nemecko, kde se to uznavam docela podoba tomu cos popsal. dalo by se to rozvadet ruzne .. a do zajimavych souvislosti, bohuzel trochu nad zdejsi ramec, hodne strucne: da se najit souvislosti jako megamasivni komercni normalizace skrze media/reaklamu vznikla nevedome na zaklade krestansky viry a po staleti trvajicim pestovani ovci a tuhe, cilene, megamasivni ideologicke manipulaci skrze vnucovanou jednotici viru/predstavy kteryma nahrazovala vlastni rozum, osobnost a osobni zkusenost s nekonecne pestrou realitou, prirozenosti, ruznosti ..

    ty zavreny vlaky, me taky dost serou a rek bych ze drahy tim serou na lidi/zakazniky .. pac drtiva vetsina lidi moznost otevreni okna vita a povazuje za podstatny. aspon co vim. nastesti, to v rychlikovejch a tech normal vozech i novych, jde otevrit. co vim momentalne nejproblematictejsi je city elefant. o co hur, ze je drahy chteji dal nakupovat a nahradit jima ty klasicky pantografy.
    DARKRAZOR
    DARKRAZOR --- ---
    MITTRON: Souhlas. Ale oproti zapadni Evrope, kde jsem nejakou dobu mel tu cest zit, je to porad docela ok. V Britanii, Irsku atd prakticky nemas sanci nekde chodit - vsichni jezdi autama a kdyz nahodou jdes po chodniku (mimo centrum nebo park) tak jsi za exota :)).

    Jinak co se tyka ty modernosti vlaku. Co nesnasim je, kdyz v tech novych nejde ani otevrit okno a misto toho tam jedou klimatizaci. To pak radsi jedu osobakem, kterej je sice zdevastovanej, ale otevru si okno.

    TSCHIKO
    TSCHIKO --- ---
    Denikpolitika.cz Blog: Dozorčí rady státních podniků: k čemu slouží a kdo v nich sedí?
    http://blog.denikpolitika.cz/2010/11/dozorci-rady-st-podniku-k-cemu-slouzi.html
    BULHI
    BULHI --- ---
    Žluté vlaky budou jezdit na ohrožených tratích, plánuje Jančura | Ekonomika.iHNed.cz -
    http://ekonomika.ihned.cz/c1-46974520-zlute-vlaky-budou-jezdit-na-ohrozenych-tratich-planuje-jancura
    TBC
    TBC --- ---
    sorry za OT je tu nekdo, kdo je schopen mi rict jakou jizdenku koupit kdyz chci od tohodle utery - sobota pha - budapest zpatecni, nejsem studak a tu jejich karu nemam, chtle jsem si koupit nejakej eticket ale to musi bejt tri dny dopredu...
    SMARIO
    SMARIO --- ---
    Už jste si zvykli, že v Černých ovcích srovnáváme, jak fungují některé služby u nas, a jak v jiných Evropských zemích. Co třeba mezinárodní vlaky? Jak to v nich vypadá?

    Vcerejsi porad... doporucuju - muzete si udelat vlastni obrazek...

    403 Forbidden
    http://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/
    MITTRON
    MITTRON --- ---
    OMNIHASH: tak pojdme pocitat spolu. jak se dnes muzes zivit? jiste podstatna cast lidi sedavou praci. na tom se shodnem. reseni? zadne. tak to je. kdyz vstanes, co udela vetsina lidi? jde se probehnout, nebo si zacvicit? ne. pokud jede do prace a jezdi tam autem, tak sedne do auta a jede od prace. podobne po praci, co udela vetsina lidi, jde si zabehat? nebo sedne do auta a jede domu odkukd nevytahne do dalsiho rana paty? ... je v takovym kolobehu, velka zmena kdyz misto jizdy autem, kazdy den, ujde do prace 2-3 kilaky smisenou zeleni, stejne tak z prace?

    je a oborovska. bude to jediny souvislejsi pohyb toho cloveka za den. pravidelne, kazdy den. podstatna casti lidi, kteri ted misto toho aby s radosti a usmevem, bicovani vetrem a destem nastavovali ruzovou tvar v rychlem tempu chuze (nejprirozenejsimu pohybu na svete) .. rozhlizeje se kolem, cistic si hlavu, volne, svobocne .. tak misto toho, sedej v aute a zacpe, jak oslove ve vezeni, jeden za druhym se kodrcaj, chyba a kreace nejsou pripustne a sou sami zacpou. dopocitaly jsme se neceho?

    vlaky ve meste, jsou stejny problem jako slinice. to sem nejako nepochopil ;) .. a jasny, ze metro nebo tramvaj je do mesta, vlak je mezi mesta a venek. jinak sem to nemyslel.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    OMNIHASH: argument o zapadni evrope - tim jsem myslel to, ze to neni nic nemyslitelneho a nefungujiciho. vlaky v zapadni evrope jsou kvalitni, pohodlne, rychle, presne a 4x drazsi nez nepohodlne, pomale a nepresne autobusy. a funguje to. prostor pro zdrazovani zde stale je, ale shodneme se urcite na tom, ze tomu musi odpovidat kvalita. radeji zaplatim 4x vic za kvalitu nez 2x vic za vopruz.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    _BENNY: já se nevztekám, jenom označuju argument o západní Evropě za argument stejné kategorie jako orgument s Hitlerem, jen z druhý strany.
    Jinak obsluha ve vlaku je už dneska taky, sice nedosahuje kvalit SA, nicméně je. Ale to je k ničemu, protože sebelepší obsluha nepomůže, dokud vlaky nebudou řádně plnit svojí primární funkci: dopravu z A do B. Takhle se za chvíli dostaneme na úroveň zaoceánskejch parníků, který sice mají svoje kouzlo, leč pro přepravu pasažérů sou naprosto k ničemu.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    OMNIHASH: nechapu proc se vztekas, jasne jsem napsal, ze si dovedu predstavit vyssi kvalitu sluzeb na ukor vyssi ceny
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    _BENNY: Upřímně sem dost alergicej na argument stylu ale v USA/Rusku/ZápadníEvropě je to normální. To že se to sere jinde neznamená že se musíme s radostným úsměvem posrat taky. Navíc vysoká cena vlaků v Evropě je daná jejich rychlostí, lokálky jsou na +- stejný cenový hladině. Až budou vlaky jezdit z Prahy do Brna za hodinu, tak už je možný uvažovat o zvýšenejch cenách. Dokud jim to ale bude trvat o půlku dýl za dvojnásobný peníze, tak je dost jasný, jakej způsob dopravy bude převládat. Nemluvě o tom, že ceně jízdenky by mělla odpovídat i kvalita vozu. Je sice pěkný, že má člověk místo na nohy, ale to je asi tak všechno, co vlak nabízí jako plus.

    Vlaky jsou dotovaný z jedinýho důvodu: aby zajistily dopravu pro "socky" co nemaj auto. To už radši než dotovat dopravu, která bude 4x dražší než busy, vytrhat koleje a postavit nový silnice místo nich. Protože pak už by se jednalo jen o záležitost fandů.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    OMNIHASH: drahy mohou byt klidne 4x drazsi nez busy, to je ostatne v zapadni evrope zcela normalni. a je normalni ze tam beha obsluha jak v SA nebo v letadle, ktera ti celou cestu podkuruje.

    rozhodne to zrejme management dosazeny z ministerstva dopravy.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    _BENNY: A kdo rozhodne, co mají dráhy být? Asi se shodneme, že momentální úroveň ČD je prakticky nejnižší co jde. Nicméně si nedokážu představit, že by jakékoliv reálné zdražení k nečemu vedlo, když už teď je lístek na vlak cca 2x dražší než na bus.

    Navíc v současném stavu monopolu ČD je jakákoliv vyhlídka na zlepšení jen naším přáním. Dokud bude ČD fungovat jako jediný dopravce, tak bude kvalita služeb taková, jaká je.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    OMNIHASH: a o to mi slo. principielne v tom rozdil neni a principielne ani neni nemozne, ze by se uroven drah zvedla ruku v ruce s vyssimi cenami za prepravu. drahy nemaji byt zadny motel.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    _BENNY: dle merces.cz 29 510,- Ano, u low-costů bude nižší než průměr, nicméně úroveň služeb tomu odpovídá.

    Je to jako rozdíl mezi motelem(vlak), tříhvězdičkovym hotelem(low-costy) a pětihvězdičkovym(normální aerolinky) - principiálně žádný rozdíl, nicméně úroveň služeb je u každýho někde hodně jinde. Zkus si v motelu stěžovat, že máš malej pokoj s nulovym výhledem a bez minibaru a uvidíš jak se ti vysmějou.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    OMNIHASH: ty vis kolik berou letusky, ktere pracuji pro low-costy? jses si vedom toho, ze nez nastoupi do prace, samy nekolik desitek tisic zaplati za skoleni (a ze tim to nekonci)?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    _BENNY: ale je: za pětatřicet tisíc měsíčně budeš schopnej a ochotnej řešit podstatně víc stížností než za dvanáct.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    OMNIHASH: to neni diametralni rozdil
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    _BENNY: sai tak dvacet 20 000 měsíčně-

    BULHI: Vlak do každý prdele není nesmysl. Nesmysl ale je, aby ten vlak uvez 50 lidí a vážil 20 tun. I ty nejmenší lokálky jsou 2x težší než busy se stejnou kapacitou - nehledě na to, že dost podobnejch míst obsluhujou daleko větší soupravy. IMHO při cílový rychlosti (+-50km/h) není problém vyrobit karoserii z tvrzenýho plastu nebo jakýhokoliv jinýho lehkýho materiálu.


    MITTRON: nene, další bojovník proti automobilové totalitě a ještě vtipnější než ti předchozí... Obzvláště ta pasáž s deformací těla díky autům mě pobavila. Zkus si spočítat, kolik času denně prosedíš na židli a kolik strávíš v kárce a pak možná příjdeš na to, že problém je někde jinde. Vlaky ve městech jsou dost problém, co se týče třeba vytyčování tratí a schánění pozemků - proto už se to cca sto let řeší podzemkou nebo tramvajema.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam