• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    QUITEČeské Dráhy - z provozních důvodů nejede
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    OMNIHASH: argument o zapadni evrope - tim jsem myslel to, ze to neni nic nemyslitelneho a nefungujiciho. vlaky v zapadni evrope jsou kvalitni, pohodlne, rychle, presne a 4x drazsi nez nepohodlne, pomale a nepresne autobusy. a funguje to. prostor pro zdrazovani zde stale je, ale shodneme se urcite na tom, ze tomu musi odpovidat kvalita. radeji zaplatim 4x vic za kvalitu nez 2x vic za vopruz.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    _BENNY: já se nevztekám, jenom označuju argument o západní Evropě za argument stejné kategorie jako orgument s Hitlerem, jen z druhý strany.
    Jinak obsluha ve vlaku je už dneska taky, sice nedosahuje kvalit SA, nicméně je. Ale to je k ničemu, protože sebelepší obsluha nepomůže, dokud vlaky nebudou řádně plnit svojí primární funkci: dopravu z A do B. Takhle se za chvíli dostaneme na úroveň zaoceánskejch parníků, který sice mají svoje kouzlo, leč pro přepravu pasažérů sou naprosto k ničemu.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    OMNIHASH: nechapu proc se vztekas, jasne jsem napsal, ze si dovedu predstavit vyssi kvalitu sluzeb na ukor vyssi ceny
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    _BENNY: Upřímně sem dost alergicej na argument stylu ale v USA/Rusku/ZápadníEvropě je to normální. To že se to sere jinde neznamená že se musíme s radostným úsměvem posrat taky. Navíc vysoká cena vlaků v Evropě je daná jejich rychlostí, lokálky jsou na +- stejný cenový hladině. Až budou vlaky jezdit z Prahy do Brna za hodinu, tak už je možný uvažovat o zvýšenejch cenách. Dokud jim to ale bude trvat o půlku dýl za dvojnásobný peníze, tak je dost jasný, jakej způsob dopravy bude převládat. Nemluvě o tom, že ceně jízdenky by mělla odpovídat i kvalita vozu. Je sice pěkný, že má člověk místo na nohy, ale to je asi tak všechno, co vlak nabízí jako plus.

    Vlaky jsou dotovaný z jedinýho důvodu: aby zajistily dopravu pro "socky" co nemaj auto. To už radši než dotovat dopravu, která bude 4x dražší než busy, vytrhat koleje a postavit nový silnice místo nich. Protože pak už by se jednalo jen o záležitost fandů.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    OMNIHASH: drahy mohou byt klidne 4x drazsi nez busy, to je ostatne v zapadni evrope zcela normalni. a je normalni ze tam beha obsluha jak v SA nebo v letadle, ktera ti celou cestu podkuruje.

    rozhodne to zrejme management dosazeny z ministerstva dopravy.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    _BENNY: A kdo rozhodne, co mají dráhy být? Asi se shodneme, že momentální úroveň ČD je prakticky nejnižší co jde. Nicméně si nedokážu představit, že by jakékoliv reálné zdražení k nečemu vedlo, když už teď je lístek na vlak cca 2x dražší než na bus.

    Navíc v současném stavu monopolu ČD je jakákoliv vyhlídka na zlepšení jen naším přáním. Dokud bude ČD fungovat jako jediný dopravce, tak bude kvalita služeb taková, jaká je.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    OMNIHASH: a o to mi slo. principielne v tom rozdil neni a principielne ani neni nemozne, ze by se uroven drah zvedla ruku v ruce s vyssimi cenami za prepravu. drahy nemaji byt zadny motel.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    _BENNY: dle merces.cz 29 510,- Ano, u low-costů bude nižší než průměr, nicméně úroveň služeb tomu odpovídá.

    Je to jako rozdíl mezi motelem(vlak), tříhvězdičkovym hotelem(low-costy) a pětihvězdičkovym(normální aerolinky) - principiálně žádný rozdíl, nicméně úroveň služeb je u každýho někde hodně jinde. Zkus si v motelu stěžovat, že máš malej pokoj s nulovym výhledem a bez minibaru a uvidíš jak se ti vysmějou.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    OMNIHASH: ty vis kolik berou letusky, ktere pracuji pro low-costy? jses si vedom toho, ze nez nastoupi do prace, samy nekolik desitek tisic zaplati za skoleni (a ze tim to nekonci)?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    _BENNY: ale je: za pětatřicet tisíc měsíčně budeš schopnej a ochotnej řešit podstatně víc stížností než za dvanáct.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    OMNIHASH: to neni diametralni rozdil
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    _BENNY: sai tak dvacet 20 000 měsíčně-

    BULHI: Vlak do každý prdele není nesmysl. Nesmysl ale je, aby ten vlak uvez 50 lidí a vážil 20 tun. I ty nejmenší lokálky jsou 2x težší než busy se stejnou kapacitou - nehledě na to, že dost podobnejch míst obsluhujou daleko větší soupravy. IMHO při cílový rychlosti (+-50km/h) není problém vyrobit karoserii z tvrzenýho plastu nebo jakýhokoliv jinýho lehkýho materiálu.


    MITTRON: nene, další bojovník proti automobilové totalitě a ještě vtipnější než ti předchozí... Obzvláště ta pasáž s deformací těla díky autům mě pobavila. Zkus si spočítat, kolik času denně prosedíš na židli a kolik strávíš v kárce a pak možná příjdeš na to, že problém je někde jinde. Vlaky ve městech jsou dost problém, co se týče třeba vytyčování tratí a schánění pozemků - proto už se to cca sto let řeší podzemkou nebo tramvajema.
    MITTRON
    MITTRON --- ---
    to je kazdopadne pozoruhodny .. kdo potrebuje klimatizaci, zachody s uzavrenym systemem a elektronicky informacni system? .. krom porizovacich nakladu, je to vsechno vyrazne nakladnejsi na provoz. a prinos?

    ja bych radej, spolehlive, ve svem minimalizmu kvalitni vagony, kde jsou hlavni kriteria maximalizace spolehlivosti skrz maximani jednoduchost. mimimalizace udrzby. jednoduchy, presto zajimavy a odolny design, kvalitni prirodni materialy (ne aby vlak dvacet let, nebo navzdy, smrdel jako vyrobni linka na lepidla a kyble z levnyho pvc) .. a tecka.

    to co kupujou ted, blikajici, ukecany, nechutne chemicky pachnouci (a bez jakychkoliv pochyb i nezdravy) vagony kde nejde otevrit okno hlavne ze je tam klimatizace jako z reklamy, plysovy sedacky, vsechny dvere jsou na motorek a cidla, z umeleho osvetleni se zveda zaludek .. me prijde vydloubany z prdeli misto hlavy.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    tak tohle dostalo dnes mě!, a prej kam se ty peníze ztrácejí:

    http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/doprava/clanek.phtml?id=676579

    RegioJet nakoupí padesát vagónů za 50 milionů eur, v přepočtu téměř za 1,3 miliardy korun.

    Státní firma už také oznámila, že nechá modernizovat 58 vagonů pro expresní vlaky EuroCity a InterCity, obnovu vozů provede slovenská společnost ŽOS Trnava. Náklady včetně desetiletého leasingu budou 2,183 miliardy korun.
    MITTRON
    MITTRON --- ---
    jasne ze to souvis .. ale kapistalismus nedefinuje lidske hodnoty, v samotne jejich podstate. teoreticky by z nich mel vychazet a praktick se snazi vydelavat na cemkoliv co mu spolecnost povoli, v ramci danych pravidel a regulaci a aktuelnich manifetovanych hodnot. a o tom mluvim. pokud se celospolecensky dojde k nejakemu zaveru, zmeni se pravidla, regulace a skryte hodnoty se dostanou na povrch, budou manifestovane. potom kapitalismus bude slouzit novym hodnotam, stejne dobre jako slouzil starym.
    nejde o auta, ale o hodnotu kterou cemu lide prisuzujou. a ta se v case meni, prikladu nepocitane :). stejne jako je zhruba kazdemu jasne, ze hovno patri na hajzl a drtiva vetsin lidi v drtve vetsine pripadu s tim nema problem. a dnes to povazujeme za samozrejmost, tak zpet casem, asi, by se prislo k momentu, kdy se sralo jak to prislo, kde to prislo. podobne s autama.
    ZUZU
    ZUZU --- ---
    já se obávám že to nějak souvisí s kapitalismem :(
    MITTRON
    MITTRON --- ---
    presne, a dalo by se myslim celkem dobre rozebirat cim to ze amerika je na tom jak je (a ne jen ona). ono, jde o ideje, za autem, i za hromadou .. a pokud by nekdo zacal marketingove poradne topit pod hromadou, zaroven mohl nabidnout fungujici levny reseni (ne nutne v podobe srotu jako spis knowhow), myslim ze by mohl byt celkem uspesny a mozna ze vic nez to. zejmena kdyby se podarilo z toho udelat skutecne verejny zajem, vec vsem na ocich, chtenou a vitanou soucast zivota, sport, zadana vec a ne nouzovka pro socialni pripady kde leda tak chytnes nejaky exem (jak je to dnes taky vnimany). tam kde se dneska verejnost zvetsiny zajima, pozaduje a ocenuje predevsim stavbu silnic tak by to cely mohlo fungovat podstatne jinac .. je to az tak nesmyslna fantazie?
    ZUZU
    ZUZU --- ---
    MITTRON: jojo. btw. u nas je to jeste v pohode. v usa je uz na mnoha mistech realitou svet, kde bez auta nemuzes vubec nic.
    MITTRON
    MITTRON --- ---
    zuzu .. jasne, auto se hodi na spoustu veci. me se taky hodi na spoustu veci, kramy, skrine a tak, jak povidas.

    otazkou je, ale, jak si takove dopravni reseni stoji z obecneho uhlu pohledu. jestli je vubec realne aby kazdy vlastnil auto a jezdil jen autem. jak by zivot vypadal (co trebas takove 9 dni trvajici zacpy v cine? - realita!). jake by to melo dopady? a jake ma dopady soucasny obvykli zpusob vyuzivani aut. stoji ta uzasna snadnost kdy vsichni skocej do auta pred jednim barakem a vyskocej pred dalsim barakem (troufam si tvrdit 95% uziti auta) za to jaky ma dopady podobny chovani kdyz dosahne masovych rozmeru (pritomnost - gigantice skryte naklady ktere plati vschni bez vyjimek)?

    a jaky to ma dopady, kdyz se z masovosti pomalu stava totalita? kdy se bez auta, nekam proste nedostanes (vyrobci jasaji), vznika pocit ze bez auta jsi jak bez ruky, nic nezaridis (zduraznil bych slovo POCIT) .. ? .. je zdrave travit cas v aute? ciste fycicky a co mentalne/dusebne/psychicky? jsou nejake takove vyzkumy? jsem si naprosto jisty, ze az takovy poradny vyzkum nekdo udela, tak to nebude dobre. a mozna ze to bude tak spatne, ze budou zakazany reklamy na auta, a na kazdym aute bude povine nalepka - skodi zdravi, zpusobuje smrt (stejne jak u cigaret). a jake ta uzasna snadnost, ma dalsi dopady, na svet jako takovy predevsim. na mesta ktera jsou plna aut.

    stoji takova "snadnost a lehkost" na obecne urovni za to abychom TOTALNE devastovali svoje mesta? mesta ve kterych zije 80% zapadni populace. mesta ktera jsou i tak plna hluku. smradu.

    a je takove uzasna snadnost to co je ted potreba? jiste, pro fantask magora, ktery si mysli ze budoucnost lidstva je v robotech, masinkach ktere za nas vechno udelaji. uz jsem videl mtorove skelety ktere za clovek budou i chodit .. brrrr .. co z lidi pak zustane? roztresenej mozek? nekdo ti rekne, to je vyvoj a ja bych rek ze to je sracka kterou s chuti rozslapu :) .. a co z lidi delaj auta dnes? jake ma tohle masovy vyuzivani aut statisticky vliv na lidskou fyziognomii? placaty, neforemyny zadky, krehky nozicky, roztreseny bricha, stress pri kazde ceste .. blejt.

    jak se rika, dobry kman, spatny pan, podle me jde o miru a zpusob pouzivani. zejmena v mestech a mezi mesty je podle me naprosto jednoznacne, ze hromadna doprava, vlaky, a pod. je naprosto nedostizna a v podstate, jedinym resenim. celospolecensky vzato. a jo, vzdycky to bude vic prace, vic chozeni, vetsi namaha tahat tasky to tramvaje ..

    vis co? chuze je pro cloveka nejprirozenejsi pohyb na svete.

    sem se rozepsal :) .. davam zajimavy odkaz, na studii ktera se zabyva primimi, prokazatelnymi, znacnymi negativnimi vlivy mestskeho prostredi na zdavi a fungovani lidi. i kdyz na boha auto si primo netroufa, tak na ne jde rozsirit celkem logicky.

    http://www.boston.com/bostonglobe/ideas/articles/2009/01/04/how_the_city_hurts_your_brain/?page=1
    ZUZU
    ZUZU --- ---
    MITTRON: no tak občas se auto docela hodí. např. když se chceš dostat někam v noci. nebo potřebuješ něco akutně (rodící do porodnice). či něco většího transportovat (tahat se se skříní na nádraží?) atd.

    ale víceméně s tebou souhlasím - totiž, že automobilismus je značně nepřímo dotovanej a jen proto se jeví na "běžnou osobní dopravu" výhodnější a levnější než vlak.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam