• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    QUITEČeské Dráhy - z provozních důvodů nejede
    QUITE
    QUITE --- ---
    Boj o vlaky na české železnici komplikuje život cestujícím - Aktuálně.cz
    http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/doprava/clanek.phtml?id=712339
    QUITE
    QUITE --- ---
    QUITE: České dráhy zavádějí na svých vlacích v Ústeckém kraji zóny klidu. Speciálně vyčleněný vagon má zajistit klidné cestování. Bez hlasitého hovoru, mobilních telefonů... Má to ale háček, zóny budou ve vlacích Regionova, které jsou samy o sobě hlučné.
    QUITE
    QUITE --- ---
    KAROLINA182
    KAROLINA182 --- ---
    QUITE
    QUITE --- ---
    QUITE
    QUITE --- ---
    České dráhy snižují platy v administrativě o 10 procent - Aktuálně.cz
    http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/prace/clanek.phtml?id=697653
    QUITE
    QUITE --- ---
    QUITE
    QUITE --- ---
    QUITE
    QUITE --- ---
    MITTRON
    MITTRON --- ---
    CISLO42: to jeste nemeli?? .. no slava. jen kpi, jsou performance indicators, spis nez jak pisou v clanku point indicators :) .. ostatne, kpi by meli byt definovane pro celou statni spravu. a pro kazdy resort, dalsi oborove specificke.
    CISLO42
    CISLO42 --- ---
    Ministr dopravy zavádí měření výkonnosti v resortu
    http://www.mdcr.cz/cs/Media/Tiskove_zpravy/Ministr+zavadi+KPI.htm
    MITTRON
    MITTRON --- ---
    infrastrukturu bych netrhal a nechal v statnich rukach (podobne jako i jine, elektro, voda, zeme). ale nevidim duvod, proc by stat nemel mit konkrunci v samotne doprave, podobne jako nevidim duvod proc by nemel obstat (podobne jako napr ceska posta). pokud by mel snad mit jakekoliv problemy, za stejnych podminek jako soukromi dopravce, tak je to celkem jasnou znamkou nejakeho problemu. coz je presne, duvod proc pustit na koleje i jine motivovane subjekty. protoze zatim, je motivace k efektivizaci slaba. neprijde ti?
    proc se nakupujou luxusni soupravy a zalud je s timhle ve zpravach? a dal se rusi a zhorsuji spoje (napr. traj praha - pardubice - ceska trebova, coz je hlavni trat). docela blbost.
    CISLO42
    CISLO42 --- ---
    Co se týká té privatizace - ve Velké Británii se dráhy v devadesátých letech zprivatizovaly ve stylu neviditelné ruky trhu úplně, vlaky a infrastruktura byly rozsekány mezi mnoho firem, a opravdu jsou tam nové vozy a nová technika. Ale velmi výrazně narostly ceny jízdného, a rostou pořád víc a víc.
    UK train journey 'more expensive than Caribbean flight' - Dream Marine
    http://www.dream-marine.com/yachting-news/231/uk-train-journey-more-expensive-than-caribbean-flight
    Jde o nejdražší vlaky v celé Evropě, všechno je teď méně přehledné, a před pár lety se mluvilo o tom, že to vláda s volnou rukou přehnala a měla zasáhnout, protože už to začíná být přes čáru. Ve Skotsku byl soukromý většinový ScotRail v roce 2008 nějakým způsobem znovu znárodněný, a mluvilo se o tom, že si tam vláda testuje znárodňování pro zbytek země.
    Takže to s tou vírou v soukromé dopravce zase nepřehánějte, může to přinést jak pozitivní, tak v dlouhodobějším horizontu hodně negativních věcí. To že by šly nahoru ceny očekávejte automaticky, Británie je důkazem, že volná ruka trhu je dole držet nebude.
    HARALD
    HARALD --- ---
    Myslíte, že někdo prudil zaměstnankyni českých drah se snahou, aby vlaky jezdily nové, čisté a včas?
    Průvodčí přišla o oko. Útoků na drahách prudce přibývá - www.lidovky.cz
    http://www.lidovky.cz/pruvodci-prisla-o-oko-utoku-na-drahach-prudce-pribyva-pd3-/ln_domov.asp?c=A101227_164439_ln_domov_pks
    MITTRON
    MITTRON --- ---
    QUITE: skoda, rek bych ze by meli vyrazne zestihlovat, vyrazne setrit, efektivizovat, zastarale odobory jsou v tom celkem brzdou, na misto aby sami v zajmu vsech nutne potrebnych zamestnancu hledali efektivni a alternativni zpusoby existence cd a byli konstruktivni opozici ktera prinasi vecne a prinosne napady, tak zpusobem "tridniho boje" z doby pred sto lety, hazou mnohdy klacky pod nohy bez jakekoliv jine pridane hodnoty. no snad se to s bartou trochu pohne.
    QUITE
    QUITE --- ---
    Trik Českých drah: Zdraží jízdenky, ale cenu nezvednou - Aktuálně.cz
    http://aktualne.centrum.cz/finance/doprava/clanek.phtml?id=683506

    Základní jízdné sice nezdraží, ale sníží některé dosavadní slevy. Tak se České dráhy vypořádaly s nezvyšováním cen, které avizovaly prakticky po celý předchozí rok.

    Výrazně se zvýší hlavně cena víkendové jízdenky Sone+ pro rodiny. Méně výhodná než dosud bude také zpáteční sleva. Cestující si připlatí i za nákup jízdenky ve vlaku.
    MITTRON
    MITTRON --- ---
    DARKRAZOR: s tou zapadni evropou bych mozna tak uplne nezobecnoval, to se dost lisi. napr dansko, je na tom podstatne jinak. nez napr nemecko, kde se to uznavam docela podoba tomu cos popsal. dalo by se to rozvadet ruzne .. a do zajimavych souvislosti, bohuzel trochu nad zdejsi ramec, hodne strucne: da se najit souvislosti jako megamasivni komercni normalizace skrze media/reaklamu vznikla nevedome na zaklade krestansky viry a po staleti trvajicim pestovani ovci a tuhe, cilene, megamasivni ideologicke manipulaci skrze vnucovanou jednotici viru/predstavy kteryma nahrazovala vlastni rozum, osobnost a osobni zkusenost s nekonecne pestrou realitou, prirozenosti, ruznosti ..

    ty zavreny vlaky, me taky dost serou a rek bych ze drahy tim serou na lidi/zakazniky .. pac drtiva vetsina lidi moznost otevreni okna vita a povazuje za podstatny. aspon co vim. nastesti, to v rychlikovejch a tech normal vozech i novych, jde otevrit. co vim momentalne nejproblematictejsi je city elefant. o co hur, ze je drahy chteji dal nakupovat a nahradit jima ty klasicky pantografy.
    DARKRAZOR
    DARKRAZOR --- ---
    MITTRON: Souhlas. Ale oproti zapadni Evrope, kde jsem nejakou dobu mel tu cest zit, je to porad docela ok. V Britanii, Irsku atd prakticky nemas sanci nekde chodit - vsichni jezdi autama a kdyz nahodou jdes po chodniku (mimo centrum nebo park) tak jsi za exota :)).

    Jinak co se tyka ty modernosti vlaku. Co nesnasim je, kdyz v tech novych nejde ani otevrit okno a misto toho tam jedou klimatizaci. To pak radsi jedu osobakem, kterej je sice zdevastovanej, ale otevru si okno.

    TSCHIKO
    TSCHIKO --- ---
    Denikpolitika.cz Blog: Dozorčí rady státních podniků: k čemu slouží a kdo v nich sedí?
    http://blog.denikpolitika.cz/2010/11/dozorci-rady-st-podniku-k-cemu-slouzi.html
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam