ULTRAMARINE: Aha, to jsem netušil. Tak já to sem pastnu bez autorova jména a identifikace kraje, aby si nemohl stěžovat (doufám, že sem nechodí ;-)
Tak dnes slečna ve druháku při zápočtu ze statistiky nespočítala jediný příklad. Když jsem se ptal proč, tak jsem se dozvěděl, že "já mám asi rozbitou kalkulačku, pořád mi to tam místo výsledků píše nějaký x [iks]"
Tak jsem tu její kalkulačku podrobil inspekci a měla pravdu....
2.1032548752x10-3
Snahy o vysvětlení se zcela minuly účinkem. Dobrosrdečně jsem pravil, že to není [iks], ale "krát deset na mínus třetí. Tedy vlastně děleno tisícem... Kolik tedy bude výsledek?"
"No... ...asi záporný, když je tam krát mínus tři".
Ale jinak dnes samá překvapení. Kolik lidí si myslíte, že načrtlo správně regresní přímku se zápornou směrnicí? Všichni malovali rostoucí. (Protože v minulé písemce byla směrnice kladná)
A ještě do třetice. Když máte roční objem prodeje, jak zjistíte průměrný prodej za jeden měsíc? No přece vynásobením ročního objemu hodnotou 0,12
Rozkaz zní jasně - musí projít! (Studenti nově otevřeného "prestižního oboru", který "reaguje na značné zvýšení poptávky finančních institucí po specialistech, kteří ovládají široké spektrum kvantitativních přístupů vědecké analýzy pro řešení složitých rozhodovacích problémů v prostředí bank, pojišťoven a investičních společností. Požadované teoretické znalosti zahrnují metody ekonomických a manažerských disciplin, matematiky, teorie pravděpodobnosti, statistiky, stochastických procesů a finanční matematiky s důrazem na jejich aplikaci při řešení problémů finančního managementu.")
"Myslím si ,že učiva není přehnané množství ,zatím by se to dalo srovnat s množstvím učiva na gymnáziu ,když samozřejmě občas je potřeba učit se o něco víc.Jen je škoda ,že se stále drží již zajetý systém vyučování a psaní písemek tím způsobem ,že se student musí „nadrtit“ spoustu vzorečků , ikdyž je v zásadě v životě mnohem důležitější vědět ,kde potřebné vzorce v případě potřeby najít .Stačí jednoduše otevřít sešit ,nebo internetovou stánku ,není nutností si vše pamatovat, naopak ,většina studentů vzorečky stejně deset minut po napsání písemné práce zapomene,což se není čemu divit.Myslím ,že je důležitější látce porozumnět ,pochopit principy, a pak být schopen rychle potřebné vzorce vyhledat a správně aplikovat na daný problém ."
Tak jsem se dnes z referátu jedné té mojí "finanční specialistky" dozvěděl, že investovat na 3% p.a. v dolarech je díky směnnému kurzu USD/CZK zhruba dvacetkrát výhodnější, než stejná 3% p.a. investice v korunách.