• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FALUCIUSVědecké vtipy
    B4NAN
    B4NAN --- ---
    THOMASMORTA
    THOMASMORTA --- ---
    BANANZLUTY
    BANANZLUTY --- ---
    HERRICH: Umírněnější a též trošku delší verze...
    Nick Cave & The Bad Seeds - Higgs Boson Blues (Official Video)
    https://www.youtube.com/watch?v=1GWsdqCYvgw
    HERRICH
    HERRICH --- ---
    Traq - Higgs Boson Sonification
    https://www.youtube.com/watch?v=SXEnDM3hydM


    And Now, The Higgs Boson Discovery Played As Heavy Metal Music 
    http://io9.com/and-now-the-higgs-boson-discovery-played-as-heavy-meta-1697742720#
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    "Nekonečno je velice dlouhá doba. Hlavně ke konci."
    Lawrence M. Krauss, AFO 2015
    upravený citát Woodyho Allena
    KOMPAS
    KOMPAS --- ---
    GREATDRAKE: ta formulace je taková nešťastná, plus consider je vágní: pokud se uvažuje jen o té množině a nikoliv o jejich prvcích, tak se nanejvýš zmenší
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    THOMASMORTA: Obávám se, že o pravdivosti této informace by se dalo s úspěchem pochybovat.
    ax@vaclav:~ $ python3
    Python 3.4.2 (default, Oct 8 2014, 13:08:17)
    [GCC 4.9.1] on linux
    Type "help", "copyright", "credits" or "license" for more information.
    >>> a = 2
    >>> while True:
    ... a = a ** 2
    ... print(type(a))
    ...
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    <class 'int'>
    Traceback (most recent call last):
    File "/usr/lib/python3.4/code.py", line 90, in runcode
    exec(code, self.locals)
    File "<console>", line 2, in <module>
    MemoryError
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    KAERO: GNU GMP
    BROUKOID
    BROUKOID --- ---
    ..python mam rad, ale na Mathematicu nema..
    THOMASMORTA
    THOMASMORTA --- ---
    AXTHEB: Tohle jsem víceméně znal, ale přišlo mi, že se tu baví o libovolné přesnosti a bigint má svůj horní limit, pak Tě to hodí na float a tam už dochází ke ztrátě informace.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    THOMASMORTA: python 2.5+ ma int a bigint, a kdyby ti mel pretyct int tak se (sam) pretypuje na bigint. Ve trojce uz je vsechno rovou bigint.
    5. Built-in Types — Python 2.7.10rc0 documentation
    https://docs.python.org/2/library/stdtypes.html#numeric-types-int-float-long-complex
    4. Built-in Types — Python 3.4.3 documentation
    https://docs.python.org/3.4/library/stdtypes.html#numeric-types-int-float-complex
    THOMASMORTA
    THOMASMORTA --- ---
    AXTHEB: V pythonu to jde jak?
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    KAERO: Libovolně dlouhé vyjádření není problém jako součet mocnin prvočísel. Jen zůstává otázka CO s tím počítat. :-)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    KAERO: v pythonu
    _TOM
    _TOM --- ---
    KAERO: třeba Wolfram Mathematica
    RAGUPKI
    RAGUPKI --- ---
    NEFERNEFER: Asi se mi to nezobrazuje dobře, ale pokud myslíš pro všechna k < max, tak všechny takto generované obrázky budou bílé vpravo od nejzazšího pixelu obrázku max.

    KAERO: Mathematica umí natahovat přesnost až do něurekom.
    NEFERNEFER
    NEFERNEFER --- ---
    RAGUPKI: diky, snad uz chapu... jen pro jistotu - to znamena ze pro vsechna mensinez nez max + 1 mi to da v pravo od nej bilou stranku?
    KAERO
    KAERO --- ---
    me by spis zajimalo, v jakem softwaru se da pracovat s tak dlouhymi cisly bez ztraty digitu? umi treba maple libovolne dlouhe vyjadreni?
    RAGUPKI
    RAGUPKI --- ---
    NEFERNEFER: Netřeba tipovat, ta struktura funkce je docela přehledná, když se to očistí. Funkce 1/2 < floor(mod(X,2)) je nula pro X v <0,1) a jedna pro X v <1,2) , což tvoří mechanismus pro vybarvení. Řekněme, že tvůj binární kód je B, pak k=17*B. První člen floor(y/17) ti dá k v celém tvém obrázku B nezávisle na souřadnici x - ale nikde jinde. Tím se řeší to, že se obrázky nepřekrývají. Zaveďme vertikální offset přes y = k + yoff a zůstaňme u x=0, tedy uvnitř prvního sloupce vlevo. Teď z binárního kódu B potřebuješ vytáhnout pixel odpovídající yoff. B je součtem různých mocnin dvou, přičemž nás zajímá ta yoff-tá mocnina. Tedy to, zda je v čísle B zastoupeno číslo 2^yoff jednou nebo nulakrát. Pokud si vyjádřím y = 17*B + yoff, pak člen mod(floor(y),17) = yoff. Celý první sloupec se mi tedy zjednoduší na X = B / (2^yoff). Z toho podílu chci vyrobit operaci bitwise AND, aby mi dala nulu v případě, že yoff-tý bit v čísle B není a jedničku, pokud je. K tomu mi slouží ta vnější funkce X, protože pokud ten podíl zmodularizuju dvěma, ořežu všechny vyšší bity, které nemají na výsledek vliv. Pomocí floor ořežu všechny nižší bity a zbyde mi buďto 0 nebo 1, který závisí jen a pouze na přítomnosti yoff-tého bitu. Tím jsem si vykreslil celý obrázek do sloupce, akorát díky členu floor(y/17) se mi nevykreslí celý, protože po 17 pixelech tento člen přepne na jiné B o jedna vyšší. Proto tam přidám zalamující člen, tedy když se posunu o x řádků doprava, posunu ten bitshift o yoff (2^(-yoff)) ještě o 17 dál, abych se dostal na další sloupec. Tím jsem tu strukturu zalomil a obrázek mi bude pokračovat pořád doprava, dokud budou populovány bity 2^yoff pro jakkoliv vysoké yoff si napískám.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam