• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FALUCIUSVědecké vtipy
    ASNEK
    ASNEK --- ---
    MAKOSHARK: souhlas ale byl to proste postrach. tak jako tak sem furt vychazel lip z jeho zenou nez s nim :)
    MAKOSHARK
    MAKOSHARK --- ---
    ASNEK: "Bukyho" znám, je to moc příjemný člověk
    ASNEK
    ASNEK --- ---
    LUKEH: njn UPJS Bukowsky bylo ocividne jine kafe :) jeho se bali i uklizecky na fakulte...
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    XBAHNO: To je asi jako tvrdit, ze kdyz nevis, co je podmet a prisudek nereknes ani jednu vetu :-)
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    ASNEK: no já myslel MFF UK. Za mě to učil Veselý a to byl obecně jeden z nejlepších a nejpříjemnějších profesorů pro mě.
    XBAHNO
    XBAHNO --- ---
    MAKROUSEK: Je to jednoduchy. Nemas-li definovanou mnozinu, neudelas teleso. Nemas teleso, nemas prirozeny cisla. A bez prirozenejch cisel si v ...
    Takze nekoho napadlo zacit opravdu od zacatku a tedy ucit matematiku od mnozin. Jestli to byla dobra myslenka, to si uplne netroufam hodnotit. Ale po par semestrech matematiky na VS alespon rozumim tomu, jak k ni nekdo dosel.
    ASNEK
    ASNEK --- ---
    GREATDRAKE: tak to musim tise zavidet. za mych casu to bez TEMNA k statnicim neslo...

    LUKEH: asi zavisi od skoly. u nas to byl celkem podes v rezii pana profesora 70+ ktery to pozavoval za zaklad existence :)
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    ZUZKAOU, ASNEK: díky za info
    já marně přemýšlel, proč jsem se na prvním stupni potkal s množinama, pak někam zmizely a žádná další látka na ně nenavazovala
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    ZUZKAOU: myslíš Hejného? Ale u toho Bourbaki experimentu šlo spíš o to, že rodiče se nebyli ochotni učit něco nového co sami nikdy nebrali jakkoliv jednoduché a přirozené to bylo (nebo někdy taky nebylo).
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    LUKEH: zkoušel si někdy dělat úkol s dítětem, co se učí podle Hajného?
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    Zenn diagrams?
    Ali G and Donald Trump
    http://www.youtube.com/watch?v=8SaHW6Y7_Yg&t=1m30s



    MAKROUSEK: Bourbaki? Mě ty množiny přišli vždykcy dobrý.
    ZUZKAOU: Problém byl hlavně v tom, že rodiče pak nebyli schopni učit svoje děti. Tati dneska nám ve škole ukazovali základy teorie grup...
    ASNEK: Temno byl naopak snadnej a oblíbenej předmět co si pamautju.
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    ASNEK: No on to takový postrach není, navíc už se tomu, kdo chce a nedělá zrovna algebru, vyhne. A pamatuju hezkou úvodní větu z přednášku:

    "Studenti - co je to množina. Vy to víte, já to nevím. A pokud mi přednáška půjde dobře, nebudete to na konci vědět ani vy."
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ASNEK: Což je ale úplně jinej sport než Vennovy diagramy.
    ASNEK
    ASNEK --- ---
    ZUZKAOU:
    venove diagramy sa v didaktike matematiky pre 1stupen teda 1-4 nachdzaju uz od 70tych rokov...
    zmizmli v 90tych rokoch ked sa po rozdeleni zacali v oboch krajinach upravovat/prerabat skolske osnovy.

    je pravdou ze tematika je to trosku obsirnejsia a ucenie deti v tom veku neumoznuje aby sa jej venovala i druha cast teorie - zapis grafickeho zobrazenia... na tu bohuzial deti nemaju asi dost abstrakcie a pochopenia v tom veku este...

    TEMNO (Teoria mnozin) je tusim ale este stale postrach na matfyze :)
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    MAKROUSEK: to už po mně chceš moc, nemám ponětí. Jen vím že se množinový experiment prováděl a pak to nějak zase zašlo v zapomnění. Odpovědi by měli mít nějací didaktikové matematiky.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ZUZKAOU: Jako ze se pak melo postoupit k jinym matematikam?
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    MAKROUSEK: protože jste byli ročníky, na kterých se zrovna experimentovalo s koncepcemi matematiky.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    Me dodnes fascinuje, ze jsme se tohle ucili v prvni tride zakladni skoly. Proc? Buhvi.
    HWLLFFRDD
    HWLLFFRDD --- ---
    KAERO: Nedá mi to, ale lidé co rozumí Vennovým diagramům a lidé co mají smysl pro humor by měli chápat, že se jedná o figuru osahující dva Vennovy diagramy, a rovněž že Vennovy diagramy obsahující 4 a více množin jsou zpravidla naprosto nepoužitelné.
    KAERO
    KAERO --- ---
    ZUZKAOU: neda mi to, ale lide, co rozumi vennovym diag. a lide co maji smysl pro humor by meli mit prunik s lidmi co jsou stale na zivu (a vlastne i s lidmi co jsou 180 let stari, ale tady chybi dukaz, ze aspon jeden 180tilety mel smysl pro humor. to ze aspon jeden 180tilety rozumel venn. diag. je zrejme).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam