• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FALUCIUSVědecké vtipy
    OLTSKUL
    OLTSKUL --- ---
    OLTSKUL: mimochodem... je to SFW
    OLTSKUL
    OLTSKUL --- ---
    badabumtss... kopnete nekdo do nyxe, at uz podporuje gifV.... je to celkem otravny...

    Zero G-spot
    http://i.imgur.com/U3vGFLf.gifv

    ZCR
    ZCR --- ---
    MAKROUSEK: mně spíš vyděsilo, že jsme (jak jsem asi po deseti letech náhodou zjistil) tehdá v x-té třídě (kde x menší než 4) probírali číselné soustavy s jiným základem než 10ů. (v pozdějších letech mě překapilo, za jak triviální považuju přechody mezi různými číselnými soustavami, takže to asi stopy zanechalo)

    GREATDRAKE: což mi připomnělo dobrou vílu matematiky pro přírodovědce: "V oboru imaginárních čísel je nekonečno jenom jedno, a vám to může být taky jedno.
    BERUSKA_CA
    BERUSKA_CA --- ---
    MAR_TINA: tuto logickou uvahu jsem predvedla v prvni tride. Jednak jsem se optala, proc musim do skoly. Ta pani, co nas ma ucit, se pta na naprosto zakladni veci. Meho otce velice pobavilo, kdyz jsem rekla, ze je uplne blba. Po tridnich schuzkach jsem se domahala vedet, proc kdyz to ty deti nenauci, stezuje si rodicum? Ok, tak nedela svoji praci dobre, ale ty delas jinou, nemuzes to delat za ni.
    Vysledek na sebe nenechal dlouho cekat. Soudruzka me nenavidela, matka nevedela jak z toho ven a otec hykal smichy.
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    LUKEH: jakože škola / učitelka přenášela své povinnosti na rodiče.
    XBAHNO
    XBAHNO --- ---
    LUKEH: chapat. Chape=umi pouzivat. A jsem presvedcen, ze je to ekvivalence, ne implikace, ze kdo nechape tak ani neumi pouzit, by
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    MAKROUSEK: tak něco jiného je matiku chápat a něco jiného umět ji používat. Teď jde o to, co chceš učit ty děti...
    SCHWAB
    SCHWAB --- ---
    MAKROUSEK: neni to vlastne k nicemu, tyhlety krozkovacky v prvni, druhy tride (mozna spis minuly cas, nevim, co je ted), ale je to zabava. Fun in math. kdyymz to ditko bude bavit, tak je vetsi sance, ze porozumi i trapnym uverum v bankach.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    LUKEH: To ne, ale proc by to delal? Ja mam za sebou taky par semestru matiky na vejsce a zivim se fyzikou, ale ze bych nekdy pochopil, proc prvni matematika byly jablicka v krouzkach, to jsem nepochopil. Jeste tak trojclenku chapu a nejaka ta deskriptiva, ale Venn?
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    MAR_TINA: Jakože pro dospělého člověka je težké naučit se namalovat průnik množin atd?
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    SIRIEN: dodatečné ano. ALe neměla by na podpoře rodičů stát schopnost naučit se matematiku (a cokoli jiného) v 1. - 4. třídě.
    ANo, pamatuji se "množiny" a pamatuje si je hlavně moje matka. Na třídní schůzce jim dala soudružka dvouhodinovou nalejvárnu, aby se s náma doma mohli učit. A pak sérii úloh na domů.
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    MAR_TINA: možná tak na papíře. Děti s rodiči co jsou vzdělaní, chytří, mluví česky (btw. nezdá se mi, že by děti Vietnamců měli problém se studiem...), ochotní a schopní budou svým dětem stejně dávat dodatečné vzdělání tak nebo tak.
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    LUKEH: škola by měla funovat tak, zejména na první stupni, aby se rodiče nemuseli s dětmi učit. Jinak dochází k diskriminaci dětí, jejichž rodiče jsou nevzdělaní, hloupí, jinojazyční, neochotní, neschopní nebo prostě jinak nemůžou pomoci dítěti s učením.
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    GREATDRAKE: well... tak já se nejdřív naučím číst i ty písmenka pod obrázkama a pak se sem možná zas vrátim.
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    SIRIEN: Mlho, cos na větě Ale jak tohle vyresit v prirozenych cislech ? V realnych je to celkem snadne... nepochopil?
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    GREATDRAKE: nope, tam je jen že a, b a c jsou kladné, nikoliv, že náleží N.
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    SIRIEN: ehm.. to je v zadání obrázku.
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    GREATDRAKE: zapomněl si na {a, b, c} ∈ N, jinak to moc "zákonitě" nebude.
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    VANEK: pokud a+b+c == z, a>1, b >1,c>1, pak musí zákonitě být a*b alespoň 4 či více, tj. c == (a*b*c)/4 či méně.

    Stejně tak pro a i b. tedy a+b+c je menší či rovno než 3/4 a*b*c
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    2*2*2 je víc než 2+2+2 a když bude některé z nich ještě větší tak je to jen horší.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam