• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FALUCIUSVědecké vtipy
    Pokud je v tom něco vědeckýho a je to k něčemu, hažte to sem. Berem všechno: chemii, fyziku, filozofii, matematiku, psychologii... a další


    Za přílišné a především opakované OT budou dárkové poukazy v podobě RO a ovocných košů s banány.

    Kecy k věci tu nechám, hlavně když budou vtipný. Zbytek mažu.





    Ňáký odkazy... vozte to sem na dvoukoláku a pište to tam hráběma.
    http://wiki.matfyz.cz/wiki/Category:Humor
    http://www.frozen-planet.mysteria.cz/pages/vtipy/m-vtipy.php
    http://fora.tv/2009/11/08/Science_Laughs_Science_Comedi
    rozbalit záhlaví
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    ONDRA_99: A pak někdo postaví na dálnici zákaz vjezdu. Místa kam se dá vjet, ale vyjet už ne, jsem také viděl.
    Člověk s podporou autopilota bude téměř vždy lepší, než samotný autopilot.

    Ne. Opravdu jsem tu bábu nechtěl srazit. A to "Di už do piči" jsem si říkal pro sebe.
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    ERGOSUM: No vzhledem k tomu ze se autopilot stale zlepsuje je velka pravdepodobnost ze v budoucnu bude lepsi ridic nez clovek. Protoze lide jsou stale stejne dobri ridici, generacne se nelepsi. Autopilot je ted horsi, ale lepsi se neustale. Ja naopak doufam ze se do stavu kdy autopilot bude lepsi dostaneme.
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    LENNOX: ONDRA_99: Já bych se na to díval trochu jinak.
    Prvně. Pilot jako asistent hodně pomůže předejít nehodám. Jde o to spojit výhody řidiče a stroje.
    Za druhé. Kdýž jede po chodníku řidič, tak nikdo nechápe jak mu dovolili řídit, případně to označí za momentální selhání a nikdo nečeká, že budou idioty vyrábět seriově.
    V případě autopilota je to vlastnost. A může to udělat jiné auto a jindy. Pokud něco nezvládne nejlepší autopilot, nezvládne to dle obecného mínění žádný.

    Pokud se přestane razit představa, že auta budou jezdit sama, přestane to být problém a míru autonomie bude možné upravit podle stavu techniky a řidiče.

    Ale lidi jsou blbci. Tak jako na sami sebe dobrovolně práskají jaké měli prdy, budou se soudit, čí autopilot může za nehodu.
    LENNOX
    LENNOX --- ---
    STARE_CASY: to je takova medialni klasika, kdyz autopilot nekde zpusobi nehodu, tak se kolem toho udela hrozny halo, ale uz se neukaze, kolik nehod svoji blbosti a nepozornosti zavini lidi :D
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    STARE_CASY: Ono hlavne autopilot z pohledu uceni ma jednu vyhodu. Jednou ho neco naucis a umi to vsechny auta s nim. U zivych ridicu se kazdy musi vse naucit sam od nuly.
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    BROUKOID: dva roky starý video... Vážně? To je jako argumentovat tou provařenou nepovedenou prezentací Volva někdy před deseti lety.

    Hele, možná tomu nebudeš věřit, ale oni toho autopilota vyvíjejí poněkud rychleji, než je jinde v oboru zvykem. Zvládne toho víc a nehod to způsobuje fakt málo.
    BROUKOID
    BROUKOID --- ---
    AXTHEB:
    Can today's cars drive themselves?
    https://www.youtube.com/watch?v=2WjMcUhsMAM
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    AXTHEB: Ale jako jo, funguje lépe než "pustím volant a budu se modlit," ale je to furt blíž k chytrýmu tempomatu, než k autonomnímu řízení.

    V kontextu aktivních prvků jsem u toho dost rozpolcen: ukolébá uživatele falešným pocitem "jezdí to prakticky samo," a ono to v 80%+ případů fakt funguje (což je super), a pak se bez varování narve do zábrany, kam by to člověk neposlal ani úplně vožralej. To je podle mě úplně nový typ ovládání z hlediska řidiče: sice to dělá samo, ale musím být furt ready to převzít zpátky. I blbej adaptivní tempomat dost otupuje ostražitost, protože přece odstup si to drží samo - o to je pak ten reakční čas delší (vyzkoušeno za vás).
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    PISKVOR: tak teslí autopilot už dávno nefunguje jen za pěkného počasí na dálnici.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    OMNIHASH: U toho autopilota bych se teda ptal, jestli to není zavádějící - prodloužil vzdálenost na šestinásobek _v podmínkách, kde funguje autopilot_, tj. za pěkného počasí na rovné dálnici. Jako dobrý, no...ale generalizovat z toho "veškerý provoz x6" mi připadá...odvážné.
    ROBIN_SNNS
    ROBIN_SNNS --- ---
    OLTSKUL: Nejbezpečnější vozidlem je přece moderní tank! Tam není crashzóny zapotřebí, ten přežije střet s téměř čímkoli (vozidla maje na mysli). XDD
    KENJIRO
    KENJIRO --- ---
    KAERO
    KAERO --- ---
    HOWKING: (asi)kazdy komiks od XKCD po najeti mysi zobrazi text s druhou pointou, poznamkou, rozsirenim vtipu. asi to je schvalne, protoze, prekvapive, spousta lidi o tom nevi.
    podobne to ma SMBC (Saturday Morning Breakfast Cereal) - pod (asi)kazdym komiksem ma cervene tlacitko, na to kliknes a zobrazi se ti dalsi obrazek souvisejici s komiksem.
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    MAKROUSEK: Ach tak :) Ď. :)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    HOWKING: Kdyz na to najedes mysi, uvidis, respektive neuvidis.
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    KAERO: Je nějaký skrytý význam tvého sdělení co mi uniká? Já vidím (až na velikost) totožné obrázky.
    KAERO
    KAERO --- ---
    HOWKING: Zapomnel sji na posledni radku vtipu:
    Coordinate Precision
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BROUKOID: ne není. Bezpečnost auta není daná tím, jakou máš šanci přežít jednu nehodu, ale jakou máš šanci přežít ujetou vzdálenost. Pokud je přežitelnost typizovaný nehody 95%, je daleko efektivnější než jí zvednout o další procento lepšíma deformačníma zónama, využít stejný prostředky k tomu, aby si snížil pravděpodobnost tý nehody, co musíš přežít, o řád. Extrémní případ je v tomhle autopilot od Tesly, kterej objektivně udělal pro pravděpodobnost přežití posádky to samý, co všechny bezpečností opatření za posledních 50 let dohromady, když zvýšil průměrnou vzdálenost mezi nehodama na šestinásobek.

    BROUKOID: Máš pravdu v tom, že co se týče pasivní bezpečnosti posádky, už se to nijak výrazně nezlepšuje, toho jsou si ale vědomý i automobilky a kontroloři, proto vyžadujou ty aktivní prvky. Dvacet let to rozhodně sice není, to je tak doba, kdy se začli dělat první pořádný crashtesty, good enough je to tak posledních pět šest let, podle výsledků kolegů z USA. Nicméně směle ignoruješ zbytek reality, ve chvíli, kdy je 16% smrťáků přejetejch chodců, ti sebelepší aplikování fyziky nárazu pomůže míň, než asistent proti vbíhajícím děckám do vozovky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam