• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FALUCIUSVědecké vtipy
    Pokud je v tom něco vědeckýho a je to k něčemu, hažte to sem. Berem všechno: chemii, fyziku, filozofii, matematiku, psychologii... a další


    Za přílišné a především opakované OT budou dárkové poukazy v podobě RO a ovocných košů s banány.

    Kecy k věci tu nechám, hlavně když budou vtipný. Zbytek mažu.





    Ňáký odkazy... vozte to sem na dvoukoláku a pište to tam hráběma.
    http://wiki.matfyz.cz/wiki/Category:Humor
    http://www.frozen-planet.mysteria.cz/pages/vtipy/m-vtipy.php
    http://fora.tv/2009/11/08/Science_Laughs_Science_Comedi
    rozbalit záhlaví
    TRILOBYTE
    TRILOBYTE --- ---
    BROUKOID: xkcd prosim i s title atributem obrazku: I'm working on a car capable of evaluating arbitrarily complex boolean expressions on "honk if [...]" bumper stickers and responding accordingly.
    BROUKOID
    BROUKOID --- ---
    KAERO: sorry, obavam se ze to je moje vina.
    KAERO
    KAERO --- ---
    Mam pocit, ze jsem za poslednich par dni ztratil smysl pro humor. Tolik novych prispevku o autech, pocitacich a umele inteligenci, a ani v jednom jsem nepochopil vtip.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    BROUKOID: U tý úvodní scény (stojící auto ob jedno) je vtipný, že v době natáčení toho videa Tesla nasazovala novou verzi software, která to už uměla vyřešit (umí to přední auto najít radarem odrazem od silnice).
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PISKVOR: Jinými slovy, hodně to má přepálený marketing, velice ke škodě věci; oproti tomu v takových omezených doménách to bude naprosto zásadní game changer: náklad někdo odbaví ručně a doveze ho na dálnici, a na druhým konci ho zas někdo ručně vezme z dálnice.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    JANOS: No, to je pointa. "99% na kvalitním, ohraničeném, jednosměrném, regulovaném úseku" je super báječný, ba přímo revoluční (a to bez ironie!) asistent řidiče.
    JANOS
    JANOS --- ---
    Jsem trosku zmatenej, bezne jezdivam tak 7 hodin po autobahnu v tesle, kde defacto 99% prace dela auto za mne. Ja vezmu rizeni kdyz jsem na rekonstruovanem useku nebo musim zmenit dalnici... Spat nespim, ani si netukam do mobilu, ale koukam z okynka a premyslim o kvantove mechanice.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    MHO: já zažil něco podobného, v BMV X5, kde nám na dálnici v pomalém pruhu začalo blikat auto a vypadalo že skočí před nás, tak kolega ťuknul na brzdu a systém vyhodnotil že je něco špatně a strhnul mu to do svodidel mezi pruhy. Naštěstí posilovač šel přeprat, takže jsme jenom vymetli trávu za krajnicí a nikdo nás netrefil, ale i tak jsme to šli vydejchat na benzinu... a od té doby je všechno vypnuté =)
    MHO
    MHO --- ---
    SIRIEN: Ja jsem jako spolujezdec zažil zákrok active safety brake od Peugeotu.

    Jeli jsme asi 60 v dvoupruhu kolem Motola. Auto tesne před námi začalo blikat vpravo a brzdit. chtělo parkovat kolama na chodníku. Můj kolega by se tomu v pohodě vyhnul, ale automat to vyhodnotil jako krizi a dubnu na to. Dost ostre a masakr.

    Ja jsem si hnul krkem a par tydnu jsem cítil zebra. Horší bylo, že starší pán za námi ve Fabii to nedal a nárazem zrušil zadek Peugeota. Nikomu se nic vážného nestalo, škoda jako kráva. Kolega si v rámci opravy nechal deaktivovat co šlo.
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    hm, nevidím 15 metrů na značku, autopilot by mě trošku ulevil, ale jestli to bude znamenat, že budu furt jednou nohou v hrobě a sdruhou v kriminále, tak nevím. Jo, nebojte, neřídím :)
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    ERGOSUM: zase hrozně vtipný OT, ale když už jsme v tom - já řídím rád, ale proti autopilotu nic nemám. Nicméně musí být 100 procentní - buď řídím já nebo řídí auto, ale aby mi systém sahal do řízení mimo mojí kontrolu, na to asi fakt nemám nervy o nic víc než aby mi spolujezdec trhal volantem a tahal za ručku. Jakože systém asistence držení jízdního pruhu nebo adaptivní tempomat sou ok, DOKUD si je můžu zapnout/vypnout sám a dokud je můžu za jízdy snadno "přebít". Ale aby mi auto samo hamptlo na brzdu bez toho abych mu mohl říct jestli může nebo ho mohl ihned donutit přestat - dík ne. A pokud řídí auto, tak ať po mě nikdo nechce žádnou pozornost a kontrolu - řídí, ok, v tom případě já sem cestující (A chci si číst / spát / pracovat...) Tyhle polo-automaty o kterých někteří sní jako o "mezistupni" a kde řízení "sdílím" s autem sou nahovno - horší z obou světů.
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    ONDRA_99: A pak někdo postaví na dálnici zákaz vjezdu. Místa kam se dá vjet, ale vyjet už ne, jsem také viděl.
    Člověk s podporou autopilota bude téměř vždy lepší, než samotný autopilot.

    Ne. Opravdu jsem tu bábu nechtěl srazit. A to "Di už do piči" jsem si říkal pro sebe.
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    ERGOSUM: No vzhledem k tomu ze se autopilot stale zlepsuje je velka pravdepodobnost ze v budoucnu bude lepsi ridic nez clovek. Protoze lide jsou stale stejne dobri ridici, generacne se nelepsi. Autopilot je ted horsi, ale lepsi se neustale. Ja naopak doufam ze se do stavu kdy autopilot bude lepsi dostaneme.
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    LENNOX: ONDRA_99: Já bych se na to díval trochu jinak.
    Prvně. Pilot jako asistent hodně pomůže předejít nehodám. Jde o to spojit výhody řidiče a stroje.
    Za druhé. Kdýž jede po chodníku řidič, tak nikdo nechápe jak mu dovolili řídit, případně to označí za momentální selhání a nikdo nečeká, že budou idioty vyrábět seriově.
    V případě autopilota je to vlastnost. A může to udělat jiné auto a jindy. Pokud něco nezvládne nejlepší autopilot, nezvládne to dle obecného mínění žádný.

    Pokud se přestane razit představa, že auta budou jezdit sama, přestane to být problém a míru autonomie bude možné upravit podle stavu techniky a řidiče.

    Ale lidi jsou blbci. Tak jako na sami sebe dobrovolně práskají jaké měli prdy, budou se soudit, čí autopilot může za nehodu.
    LENNOX
    LENNOX --- ---
    STARE_CASY: to je takova medialni klasika, kdyz autopilot nekde zpusobi nehodu, tak se kolem toho udela hrozny halo, ale uz se neukaze, kolik nehod svoji blbosti a nepozornosti zavini lidi :D
    ONDRA_99
    ONDRA_99 --- ---
    STARE_CASY: Ono hlavne autopilot z pohledu uceni ma jednu vyhodu. Jednou ho neco naucis a umi to vsechny auta s nim. U zivych ridicu se kazdy musi vse naucit sam od nuly.
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    BROUKOID: dva roky starý video... Vážně? To je jako argumentovat tou provařenou nepovedenou prezentací Volva někdy před deseti lety.

    Hele, možná tomu nebudeš věřit, ale oni toho autopilota vyvíjejí poněkud rychleji, než je jinde v oboru zvykem. Zvládne toho víc a nehod to způsobuje fakt málo.
    BROUKOID
    BROUKOID --- ---
    AXTHEB:
    Can today's cars drive themselves?
    https://www.youtube.com/watch?v=2WjMcUhsMAM
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    AXTHEB: Ale jako jo, funguje lépe než "pustím volant a budu se modlit," ale je to furt blíž k chytrýmu tempomatu, než k autonomnímu řízení.

    V kontextu aktivních prvků jsem u toho dost rozpolcen: ukolébá uživatele falešným pocitem "jezdí to prakticky samo," a ono to v 80%+ případů fakt funguje (což je super), a pak se bez varování narve do zábrany, kam by to člověk neposlal ani úplně vožralej. To je podle mě úplně nový typ ovládání z hlediska řidiče: sice to dělá samo, ale musím být furt ready to převzít zpátky. I blbej adaptivní tempomat dost otupuje ostražitost, protože přece odstup si to drží samo - o to je pak ten reakční čas delší (vyzkoušeno za vás).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam