• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FALUCIUSVědecké vtipy
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    NELLAS: To je záludnost aj/čj názvosloví. V češtině maj nohu, v angličtině foot. Bez nohy. Takže technicky je 0 legs správně.
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    SUMIE_DH: Na místě ještěrky může být klidně i kočka, pes nebo lasice. A ryba je v podstatě rovna slimákovi... zajímavý graf. Mimochodem, nemá šnek jednu nohu? A slimák vlastně taky?
    ZCR
    ZCR --- ---
    SUMIE_DH: I for one welcome our Snailturtle overlords.
    SUMIE_DH
    SUMIE_DH --- ---
    ASNEK
    ASNEK --- ---
    SCHWAB
    SCHWAB --- ---
    ZCR: já to slyšel o dveřích z rybářské lodi.
    ZCR
    ZCR --- ---
    TEAPACK: já to skoro určitě slyšel v rozhlasu (hodně dávno) a určitě to bylo o geologovi - ale metalurgickou variantu si dovedu živě představit :-)
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    ZCR: tohle má kořeny na ČVUT na strojárně a stalo se to tam ještě před revolucí =) tehdejší předmět byl něco metalurgie, a zkoumala se krystalizační struktura různých ocelí chladnoucích za různých rychlostí.
    EKG
    EKG --- ---
    VANEK: No poznal, ale napred to tyden studoval;)
    VANEK
    VANEK --- ---
    ZCR: Já si jasně vybavuji povídku, jak slepili pár rostlin a ony se pak rozpadly a vyučující to poznal, ale byl raněn tou nedůvěrou. Jen už nevím, odkud… (Hmm, že by román pro mládež Jan Suchl: Ztracená osada, v podmínkách ZŠ?)
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    Jsou dva základní přístupy
    a) Manipulují mě do nákupu, protože to za nákup nestojí.
    b) Vzít si bááááječnou půjčku na báááječné zboží a při čekání na báááječného exekutora a báááječný překlenovací úvěr polykat bááááječné prášky proti stresu a čekat na BÁÁÁÁJEČNOU výhru.
    GILHAD
    GILHAD --- ---
    QWWERTY: Proto taky chodim nakupovat se seznamem a polozky odskrtavam GILHAD:
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    GILHAD, ZCR:
    Gruen transfer - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Gruen_transfer
    " Gruen transfer (also known as the Gruen effect) is the moment when consumers enter a shopping mall or store and, surrounded by an intentionally confusing layout, lose track of their original intentions, making consumers more susceptible to make impulse buys. "


    protoze manipulace lidi do nakupovani je seriozni byz :))
    (PDF) Interaction Between Shelf Layout and Marketing Effectiveness and Its Impact on Optimizing Shelf Arrangements
    https://www.researchgate.net/...keting_Effectiveness_and_Its_Impact_on_Optimizing_Shelf_Arrangements
    SUMIE_DH
    SUMIE_DH --- ---
    GILHAD
    GILHAD --- ---
    KAERO: No, kdyz jdu kramem, tak vetsinou co vidim je neco ve stylu: blbiny, kraviny, chleba, blbiny, kraviny, syr, blbiny kraviny ... to neznamena, ze nevidim lidi a kosiky na koliznim kurzu, ale ze vetsinu produktu vyhodnotim jako nezajimave.

    Jeste vyraznejsi je to s reklamama, kde do vedome mysli vstupuji vetsinou jako anonymni plochy bez obsahu. Jednou (uz je to par let) jsem jednu urcitou reklamu hledal, protoze jsem potreboval do toho kramu zavolat. Vedel jsem, v kterem casopise je a jak asi tak vypada. Na prvni asi tri az pet pokusu jsem ji proste nenasel. Az pak se zadarilo, byla asi tak uprostred prez pul stranky a vypadala tak, jak jsem si ji pamatoval.

    V prohlizeci mam nejaky ten add banner, kam si muzu pridavat i svoje vyrazy - takze jakmile me nejaka reklama prudi, tak si ji tam pridam i s okolim (misto ads.company.com/banners/imgs/campaing/12345678.png tam dam ads.company.com - nebo company.com). Takze spousta webovych stranek ma po okrajich radu prazdnych obdelniku. Ale v realu pro me tak vypada i rada obchodu, zastavek a tak - je tam nejaka velka plocha s tagem #reklama, od koho a na co uz fakt netusim. Obcas, kdyz se nudim, tak to vedomne prokouknu a je tam nejaka holka s plavkama za 3.999,- o velikosti kapesniku, nebo zajezd kamsi jen za 99.999,- nebo nejaka jina blbost. Takze zjevne o nic neprichazim a misto sledovani blbosti se muzu venovat necemu zajimavejsimu, ci potrebnejsimu.

    Na dalnici me zajimaji omezeni a odbocky a ostatni auta, nikoli pujcky na dovolenou. Na zastavkach si radci poctu o porgramovani ci elektronice, nez o zlevnene ceste nekam, kam rozhodne nechci, nebo naprosto nepouzitelnem "pomocniku do kuchyne" za naprosto neprimerenou cenu.

    Ono to tak funguje od pradavna - uz praclovek Janecek v lese ignoroval neznou krehkost kazde jehlicky a kapky rosy a sledoval co by se dalo sezrat, nebo co by mohlo chtit sezrat jeho. I kdyz tech jehlicek a kapek rosy tam bylo vic nez podstatneho obsahu.
    KAERO
    KAERO --- ---
    ARCHIMEDES: proboha! co to je za napad pestovat si tunelove videni! to je nebezpecne! hlavne pri rizeni nakupnich voziku! (u mne je ten vozik obvykle nalozeny az po okraj detma a zrychlujici skrz ulicku s lusteninami, ktera byva nejprazdnejsi :) )
    ZCR
    ZCR --- ---
    GILHAD: však jo, já jsem na takovéhle jednání taky dost citlivý, a většinou pak hlasuju nohama - kdysi jsem kupoval chleba a měl jen stovku (nebo dvoustovku), slušná fronta a prodavačka se na mě utrhla, jaktože nemám drobný, tak jsem jí řekl, že si to má napsat na dveře, že chce drobný. Odmítla mi ten chleba prodat, tak jsem se otočil na podpatku a už tam nikdy nevkročil. Krám časem zkrachoval, asi nás hubatejch bylo víc.
    ARCHIMEDES
    ARCHIMEDES --- ---
    ZCR: Jj, proto se snažím věcem ve výši očí cíleně vyhýbat a brát spíš ty méně "nastrčené" a pokud to jen trochu jde, pěstovat si "tunelové vidění" a chodit rychle pro případy, kdy vím, že potřebuju něco, co je na druhé straně kšeftu.

    GILHAD: "Letní Vánoce" byly i poslední kapka i pro mě a už tam pro osobní potřebu nic nekupuju, i kdyby to jinde nebylo. Ale pokud je, ještě jim s gustem zneužívám showroom, vyzkouším si to u nich a pak to koupím jinde :)
    GILHAD
    GILHAD --- ---
    ZCR: Proto taky nakupovat chodim se seznamem napsanym uz doma. Princip chapu, ale provedeni stylem "add insult to injure" jsem si proste uz vzal osobne. Kdyby jen rekl, kde to je, nebo dodal neco jako "prikazy zhora", tak mu naschvaly nedelam a jen to pripoctu na vrub neosobniho retezce. Kdyz on osobne sel schvalne a zbytecne nad nutny ramec, ja sel taky.
    Nerikam, ze na me reklama nepusobi vubec, ale od dob zeleneho skreta, co vyskakoval na webovych strankach mamdomenu alzy zablokovanou celou a nekoupil jsem tam nic, bez ohledu na podminky a cenu. Pokud by neco bylo jen v alze, tak to beru, jakoze to holt proste neni. (A firme, co tvrdi, ze svatky zimniho slunovratu jsou v lete se stejne verit neda.)
    ZCR
    ZCR --- ---
    GILHAD: imho se to dělá proto, aby se zákazníkovi rozbila rutina a tím se zvýšila pravděpodobnost, že si při hledání koupí i něco, co by si jinak nekoupil, protože by to ani nehledal.
    Podobně se čachruje s tím, které produkty jsou ve výši očí a které úplně dole/nahoře.
    Jedna velká marketingová mašina.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam