• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FALUCIUSVědecké vtipy
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    Ale aspoň lze říci, že to spektrum před měřením je 16x degenerované, jestli dobře počítám :D
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    I když asi to smažu. Ono je to zavádějící. To dělal někdo, kdo zcela nepochopil kolaps vlnové funkce. Ta zkolabuje do jednoho vlastního stavu, tedy ostatní možné přestanou existovat.
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    KAERO
    KAERO --- ---
    KAMAHL: jsem si dovolil pridat zapomenutou konstantu:

    KAMAHL
    KAMAHL --- ---
    PISKOTIS
    PISKOTIS --- ---
    Z rozhovoru s ChatGPT:

    Já: Jde ti to, připravíš mi další vtip. Tentokrát o sobě samé ?

    ChatGPT:

    Jistě, zkusím to s následujícím vtipem:

    Co říká umělá inteligence, když si něco nepamatuji? "Omlouvám se, ale myslím, že jsem zapomněla být dokonalá."

    SEJDA
    SEJDA --- ---
    Vsude inflace zvysuje ceny, jenom ve Stredoceskem kraji, inflace zkracuje cas.

    Středočeský kraj od dubna zkrátí platnost jízdenek PID - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/domaci-stredocesky-kraj-od-dubna-zkrati-platnost-jizdenek-pid-40423247
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    ZBYNEK: tak mi to posli bez znemanka.
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    SEJDA: Oproti obrázku sis před závorku přidal navíc násobení, teď jsou rozhodně jiné priority operátorů.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    GUMBA: krasny priklad, kdyz preskakuji mezi vyvojarskymi prostredimi, vzdy se pri psani 1/2/3 orosim a velmi casto zavorkuji. Priklad KNX zavorkuji vzdy. Hledani toho jestli nahodou ma * vyssi prioritu nez /, vice versa, mne uz fakt omrzelo. Stejne si myslim, ze ve vetsine programovacich jazyku maji prioritu stejnou, tedy by byla vetsinou pravidiva Common Core:

    calc 20/5*(2*2) - Hledat Googlem
    https://www.google.cz/search?q=calc+20%2F5*%282*2%29
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    KAERO: Je to z pdfka userguide, takže to tipuju na rozdíl ve fontech math modu a text modu při sazbě ... texovský zápis stylem: [a / $\sqrt{3}$/2, -a/2, c/3] .... což by mohlo vysvětlit tu odlišnou trojku, a taky tomu nasvědčuje, že v té druhé souřadnici není před "a" mínus ale spojovník. (Ta lomítka v math modu taky vypadají trošku jinak.)

    Jinak teda strávil jsem docela dost času, abych zjistil, že je tím myšleno a/(2*sqrt(3)) a nikoliv 2a/sqrt(3) .... (ta mírná mezera před odmocninou mi našeptávala, že je ta půlka z odmocniny ve jmenovateli a ejhle, nebyla ...)
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    RAKDVER:
    pro ocdcka by to mohlo byt krasne seskupeny
    -,+,*,+, / ; a,b,c,d,e
    ESTEN
    ESTEN --- ---
    RAKDVER: ok. Ale pi uz je prezite, moderni intelektual pouziva zasadne tau/2. Tedy omlouvam se, tau*2^(-1). Chci rict, tau*2^(e^(i*pi)). Ne, pardon, ve skutecnosti tau*2^(e^(i*tau*2^(e^(i* ... mozna mame problem
    KAERO
    KAERO --- ---
    GUMBA: Ten zapis me mate. Ne kvuli odmocninam nebo tak, to jsou zname bordely, ale proboha proc tam jsou pouzity dva ruzne znaky pro trojku? Ruzne pismo? To je nejaky priklad z finale souteze "O nejhnusnejsi typografii roku"?

    ARCHIMEDES: dobre, ale kazda uspesna kampan musi byt nejen slunickove pozitivni, ale i trochu reakcni. takze bych k tomu pridal:

    SVRHNETE EDITORY PHYSREVU! PRYC S TYRANII IMPLIKOVANEHO NASOBENI!
    RAKDVER
    RAKDVER --- ---
    ESTEN: Doporučil bych se ještě úplně zbavit znaménka - a místo -1 psát e^(i*pi).
    ESTEN
    ESTEN --- ---
    ARCHIMEDES: souhlasim. Obdobne bych zrusil i odcitani, a v pripade potreby pricital x*(-1). V nasem novem systemu tedy treba: 1 - (1/x) = 1 + x^(-1)*(-1)
    ARCHIMEDES
    ARCHIMEDES --- ---
    KAERO: Tady bych jen doplnil, že pokud píšeš běžně třeba ve Wordu a napíšeš "1/2 x" s mezerou, Word ti z toho udělá (při standardním nastavení) "½ x". A s tímhle chováním se uživatel asi potká častěji než s redakčními zvyklostmi PhysRevu.

    Ideální by bylo dělení zrušit a jen mezi sebou násobit kladné nebo záporné mocniny a bylo by po starostech. Heslo propagační kampaně je zřejmé:

    ZÁPORNÉ MOCNINY DO KAŽDÉ RODINY!
    ZETOR_13
    ZETOR_13 --- ---
    ZBYNEK: nerikam, ze me to nenapadlo, ale vzhledem k veku deti je ma ucit pocitat a ne jim motat hlavu nuancemi srozumitelneho zapisu. Navic, ten slide spis vyzniva, ze drive jsem vas ucila 1, ted vam musim rict ze 16. A kdyby chtela poukazat na dulezitost zapisu, tak si jako konecne tvrzeni neda, ze oba vysledky jsou stejne spravne. Ale opravdu rad bych si pozrel video z te hodiny.
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    ZETOR_13: Rozhodně bych učitelku takhle neodsuzoval na základě jednoho slidu (aniž bychom věděli co k tomu sama říká a co je na předchozích a následujících), možná naopak ukazuje na nedostatky v novém vzdělávacím systému...
    ZETOR_13
    ZETOR_13 --- ---
    KAERO: zaciname se pohybovat v metafysicke rovine aritmetiky. Zmenilo by se vnimani prikladu kdyby tam misto / bylo ÷? Zkousel jsem zadani u humanitnich kolegu a zjistil jsem, ze nejcastejsi odpoved je 1, ale vubec nechapali, kdyz jsem priklad prepsal jako 20*(1/5)*4
    Co kdyz na konec vyrazu pripisu +1, budou "stejne spravne" vysledky 3?

    Me ten priklad prijde, jako kdyby se snazila ucit jazyk bez interpunkce. "Let's eat(,) grandpa.", no ma to dva vyznamy a oba jsou stejne spravne... Zaverem bych podotkl, ze jediny spravny vysledek je, ze ucitelka je krava a jedine reseni je dat deti na jinou skolu, aby z nich nevyrostli negramoti.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam