• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FALUCIUSVědecké vtipy
    ATUARFIK
    ATUARFIK --- ---
    QWWERTY: "Corgi-sized"? Odkdy používá NASA britské imperiální jednotky? :)
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    KAERO
    KAERO --- ---


    "Same reason proctologists never order rigatoni. "

    A me zas napadlo, ze jazykovedci nemaji radi linguine.

    Never Enough — Bizarro
    https://www.bizarro.com/blog/2023/11/11/sparechange
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    KENJIRO: alt: "How to spot a dragon using an illusion spell. "
    KENJIRO
    KENJIRO --- ---
    SUMIE_DH
    SUMIE_DH --- ---
    The electronic song “Scary Monsters and Nice Sprites” reduces host attack and mating success in the dengue vector Aedes aegypti

    https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0001706X19301202

    Sound and its reception are crucial for reproduction, survival, and population maintenance of many animals. In insects, low-frequency vibrations facilitate sexual interactions, whereas noise disrupts the perception of signals from conspecifics and hosts. Despite evidence that mosquitoes respond to sound frequencies beyond fundamental ranges, including songs, and that males and females need to struggle to harmonize their flight tones, the behavioral impacts of music as control targets remain unexplored. In this study, we examined the effects of electronic music (Scary Monsters and Nice Sprites by Skrillex) on foraging, host attack, and sexual activities of the dengue vector Aedes aegypti. Adults were presented with two sound environments (music-off or music-on). Discrepancies in visitation, blood feeding, and copulation patterns were compared between environments with and without music. Ae. aegypti females maintained in the music-off environment initiated host visits earlier than those in the music-on environment. They visited the host significantly less often in the music-on than the music-off condition. Females exposed to music attacked hosts much later than their non-exposed peers. The occurrence of blood feeding activity was lower when music was being played. Adults exposed to music copulated far less often than their counterparts kept in an environment where there was no music. In addition to providing insight into the auditory sensitivity of Ae. aegypti to sound, our results indicated the vulnerability of its key vectorial capacity traits to electronic music. The observation that such music can delay host attack, reduce blood feeding, and disrupt mating provides new avenues for the development of music-based personal protective and control measures against Aedes-borne diseases.
    PLECH
    PLECH --- ---
    KAMAHL: tl;dr, ale vidim tam ty talíře, yes! ty mě vždycky rozčílej do bíla
    E2E4
    E2E4 --- ---
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---


    KAMAHL
    KAMAHL --- ---
    Physicist reacts to memes on quantum physics
    https://www.youtube.com/watch?v=tlAYPf1N-iE
    BROUKOID
    BROUKOID --- ---
    NOHOUS: na to se hodi hlaska z jednoho nejmenovaneho serialu: "Understanding is not required, only obedience"
    NOHOUS
    NOHOUS --- ---
    VOZKA: podobnej aha moment jsem měl na FELu s diferenciálníma rovnicema, dokud jsem nenašel nějaký random video z MIT, kde ukazovali izokliny. Do tý doby jsem vůbec nechápal, co to vůbec počítám. České školství je antiteze k intuici
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    87HIGHFLYER: Pořád jsi to pochopil už na střední, já tuhle intuici získal až když mi kvůli tomu hrozil vyhazov při studiu informatiky, a to díky tomu že už tehdy naštěstí existovala Khan Academy. Tam mi trvalo sotva hodinu k tomu dojít, a od té chvíle už to bylo triviální. Je to přes deset let a pořád si říkám, že bych se mohl konečně začít učit matematiku nějakým normálním způsobem sám, protože na informatice sice byli kompetentnější vyučující než na střední, ale zase se učil hodně široký průřez za hodně krátký čas, takže nebyl prostor na skutečné pochopení, a problémy tohohle typu byly furt dokola. A tohle mi spolu s typickou výukou na střední udělalo na matematiku hrozný mentální blok.
    BLACKHEAD
    BLACKHEAD --- ---
    SEJDA: MS Word wants to know you location...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KAMAHL: in real word there is no komutativita ;)
    87HIGHFLYER
    87HIGHFLYER --- ---
    BROUKOID: integraci a derivaci jsem pochytil az teprve z jednoho dobre vysvetlenyho prikladu, co nam dal matikar na stedni - vyrabis pulitry na pivo, jakou vejsku a sirku ma mit pulitr abys pouzil co nejmin skla (zjednodusene najdi takovy pomer vysky a sirky valce, aby mel k danemu objemu nejmensi povrch). Pred tim to byl nesmysl s biflovanim vzorecku...
    KAMAHL
    KAMAHL --- ---
    KRAL_KAREL_IV
    KRAL_KAREL_IV --- ---
    QWWERTY: Diky moc! Re diskuse na SE: me prijde, ze ta diskuse je polovicata. Jasne ze ma tenhle zpusob vysvetlovani vyznam, ale zalezi na tom koho ucim. Kdyz ucim inzenyra, tak chci predat intuici a v dusledku inzenyr stejne bude nejspis delat numericke vypocty, kde se tenhle zpusob uvazovani hodi. Pokud ucim matematika, tak chci aby mel co nejvic ruznych pohledu na stejnou vec (intuice je skvely bonus). A pokud ucim nekoho, kdo ma byt lidsky wolframalpha, tak ucim dle stylu skript, co postnul GUMBA (muj nazor).
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    QWWERTY, KAERO: Krása. Já to říkám furt, že nematematiky by měli matematiku učit nematematici (Thompson byl fyzik).
    Pro srovnání, takhle to vypadá, když napíše učebnici kalkulu pro fyziky matematik: https://www.karlin.mff.cuni.cz/~prazak/vyuka/051/Skripta/soucek-s1.pdf
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam