• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FALUCIUSVědecké vtipy
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    ERGOSUM: Ano, konečně nějaká jednotka, na které se shodnou všich---

    There are two standard sizes for hockey rinks: one used primarily in North America, also known as NHL size, the other used in Europe and international competitions, also known as IIHF or Olympic size.
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    Půvabné je, že hokejové hřiště je mezinárodně uznávané, ať už se tam měří na metry, stopy, fábie, velbloudy, nebo slony.
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    QWWERTY: škoda že se u nás (zatím!) neprosadily čtvereční fabie, když už je máme jako endemické jednotky délky
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    SPECZ: ano .. pointou bylo, ze zatimco zbytek sveta meri v hristich fotbalovych (evropa+LAC) a americani v tech svych, tak pro kanadu jsou nativni hokejove :)
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    QWWERTY: Zdá se že v těch hřištích máš poněkud hokej.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    football fields vs canada

    FJERTIL
    FJERTIL --- ---
    KAERO
    KAERO --- ---
    Malo vtipu. Vtip o fachidiotstvi a vede jsem nenasel, zato jsem zjistil ze slovo fachidiot nejpsis poprve pouzil Karl Marx. Tak aby vam o nebylo lito, dam sem vtip podporujici muj osobni fachidiotismus:

    ZCR
    ZCR --- ---
    HOWKING: plus ještě povinně absolvovat přednášky z velkého množství příbuzných i úplně nepříbuzných oborů - což by mohla být jistá prevence fachidiotství, které často postihuje lidi zvyklé na to, že tomu svému oboru rozumí... je takový pěkný příměr - pokud člověk svoje znalosti reprezentuje pomocí kruhu, jeho hranice s neznámem je tím větší, čím větší je kruh (možná spíš než kruh nějaký košatý, ježatý fraktální obrazec).
    A jinak teda takový ten aplikovaný, na firmy provázaný výzkum sice krásně mluví o praxi a užitečnosti, ale nakonec je za tím spíš taková ta jednoduchá (kapitalistická) logika zbavit se všeho, co nenese zisk nebo co představuje náklady či rizika. Tam leží jádro všech těch keců o zbytečnosti základního výzkumu, neefektivitě systému atp.
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    ZCR: Tady ten pocit, že lze být selfmademan vyplývá z DK efektu. Dokud sbírám informace sám a "uvízne" jen to, na co mám mentální kapacity, tak časem mohu vybudovat slušnou databázi znalostí a vytvořit si pocit, že o tom něco vím a jsem vlastně odborník (viz já a IT), jenže jakmile se dostanu na odbornou školu toho, na co jsem "odborník", tak velmi záhy pochopím, že nevím vůbec nic a že problematika je extrémně širší a že dokonce ani nemám schopnosti ji pochopit. Každý by měl být přijat na vysokou školu, kterou chce a do oboru. který ho baví a kde si myslí žeje dobrý a zakázáno ho vyhodit ze studii s tím, že může opakovat kolikrát chce, už jen proto, aby mu bylo umožněno po roce, dvou, třech... pochopit, že je debil a že na to nemá do té míry že odejde sám :D (to by měla být taky funkce vysoké školy - dokázat lidem, že jsou hloupí, když hloupí jsou - pak by neběhalo tolik "sebevědomých odborníků" - nakonec vysoká škola obvykle dokáže i tem, co ji zvládnou, že jejich sebehodnocení bylo na počátku velmi nadnesené)
    ZCR
    ZCR --- ---
    GUMBA: mě by zajímalo, kde by tady ti "selfmademani z praxe", co jim škola tzv. nic nedala, byli bez úhrnu těch, kterým ta škola něco dala. Protože přece kvantová mechanika se ve firmičkách předává ústním podáním pomocí zasvěcovacího rituálu od selfmademana k selfmademanovi už někdy od neolitu.
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    SEJDA: Ona dá dycky mnimálně jeden vtip a její vtipy jsou vymazlené a fakt mě baví.
    (Někdy kecá o něčem, co mě zrovna moc nezajímá, ale čekám na její inteligentní humor :D)
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    Tady si lidi pletou právo s nárokem.
    Každý má právo na univerzitní vzdělání, ale ...
    Každý má právo účasti na olympiádě, ale ...
    (... ale naštěstí jsou tu paraolympiády a různé filosofie a sociologie)
    ((a dost lidi v populaci, kteří nejsou schopni rozlištit, že ne každý titul je stejně validní i když má stejná pismenka))
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SIRIEN: dokonce da aj v posledni minute vtip :D
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    GUMBA: dobře no. V tom případě příspěvek do diskuse o tom jak to s tou vědou v akademii tak super není:

    My dream died, and now I'm here
    https://youtu.be/LKiBlGDfRU8?si=gcACyWrvpS_FqWvV
    HRAFNAIN
    HRAFNAIN --- ---
    SIRIEN: a máš nějakej?



    btw. mám rád fraktální fórky
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    MAKROUSEK: No ale univerzity nikomu nic nezakazují. Univerzity by samy byly nejradši, kdyby studovalo co nejvíc studentů. Hele, máme systém studia, který je jeden z nejdostupnějších vůbec (to, že je sociální prostupnost v ČR nízká je chyba státu, že nedá významně víc peněz na sociální stipendia; univerzity nemají ani pořádně na provoz). A nejen Matfyz se dlouhodobě (a nejen na fyziku) snaží dostat maximum posluchačů, co lze. Před lety krátký experiment se zrušením přijímacího řízení skončil fiaskem, kdy se hlásili (a tedy dostali) i studenti, kteří (přesná citace) "měli problém s logaritmy". Současné náročné nastavení studia je možná náročné při srovnání s některými jinými VŠ, nicméně je zcela srovnatelné s běžnou úrovní těchto oborů v zahraničí (tedy, na Západě, kam chceme patřit, regionální univerzitu v Indii teď neřeším). Takže pokud chceme vzdělávat vědce, nelze to dělat nějak diametrálně odlišně. Výsledkem je, že z poměrně omezeného populačního poolu (10+5 mil. ČR&SR) je např. na fyziku přijato každoročně přes 200 posluchačů, víc zájemců, kteří by měli šanci studium dokončit, prostě není. A fakulta se opravdu snaží, aby jich maximum vystudovalo. Nicméně pár desítek z nich se nezapíše nebo zapíše, ale nenastoupí, dalších cca 80-100 se rozhodne v průběhu prvních dvou semestrů zanechat studia, pravděpodobně se záměrem volby jiného oboru. Vyhozeny jsou reálně nízké jednotky studentů. Každopádně do 2. ročníku takto "přežije" obvykle významně méně než 100 ks. A z toho jde zhruba polovina mimo akademický svět (finance, průmysl, ...), z toho zbytku se nám značná část nikdy nevrátí ze zahraničí, čast najde uplatnění v ústavech akademie věd a jiných výzkumných institucích no a ten zbytek, nízké jednotky, holt dokazují, že "cilem vzdelavaciho systemu je vygenerovat co nejvic profesoru"
    Holt aby jedinec měl šanci vůbec obsáhnout ten košatý a neustále rostoucí strom nějakého vědního oboru a dosáhl vědomostí a dovedností k tomu, aby případně někde přidal jeden malý lísteček, tak to stojí 10+ let náročného odborného vzdělání (MSc+PhD). Prostě to, na co stačila trojčlenka, už se dávno objevilo. Nicméně aby někdo neměl pocit, že "univerzita někomu zakazuje studium", tak např. na fyzice jsme 15 let akreditovali obor Aplikovaná fyzika, který byl nastaven primárně jako tříletý Bc. obor právě pro praxi. Obor pro fyzikálně-technicky zaměřené pracovníky v lékařství, průmyslu, atd. Průměrně do něj nastupovalo 5 studentů, takže se před několika lety pro nezájem akreditace neprodlužovala.


    SIRIEN: Mně to moc nejde, tak doufám, že Makroušek napíše ještě něco vtipného :)
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    já vim že tu je OT běžný a klub je nebývale kultivovanej - ale stejně, nechcete se vrátit k vtipům?
    KAERO
    KAERO --- ---
    Delat jeden obor je fachidiotstvi... Stezovat si ze vyhodi moc lidi u prijimacek... Panove, mam trochu pocit ze melete o vecech o kterych jste slyseli jen z dalky, a proto navrhuji - ukoncete tohle nadavani na cely svet a zacnete sem strkat vtipy, klidne o fachidiotstvi.
    JON
    JON --- ---
    MAKROUSEK: ja teda nevim jak presne vypada vyuka na MFF, doufam ze lip nez co jsem videl u kamaradu. Mas pravdu, ze technicky skoly k tomu fachidiotstvi sklouzavaj (sklouzavaly) - proto si myslim, ze "takovej ten humanitni balast", by tam mel byt zaclenenej vic - ruzne managerske psychologie a marketingy bych do toho nepocital.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam