E2E4: No, neboj se, formou informací na etiketě potravin se EP zabývá s velkou rozkoší - ještě tě bude mrzet, že jsi po tom volal!:-)
Problém je, že pořád zaměňuješ generické produkty jako takové (máslo, jogurt atd.), pro které minimální normy jsou, a konkrétní výrobky soukromých firem (máslo XY, jogurt ABC), pro které normy dělat zákonitě nemůžeš. Ta soukromá značka je investicí té které firmy a je její problém, jak s ní bude nakládat a jestli hodlá ohrozit svou pověst. Dokud ty výrobky splňují minimální normu (jako že splňují), je to věc nabídky a poptávky. Smiř se s tím, že v ČR prostě přichází nabídky vstříc poptávce - tak je to obecně dobře, ne?
Upřímně, tou regulací by sis nepomohl. Pokud by se Unilever prostě rozhodl prodávat šizené nanuky na českém trhu, tak klidně stáhne produkty Algidy a naveze něco jinak pojmenovaného.