• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RETALEvropská unie
    E2E4
    E2E4 --- ---
    Může mi někdo vysvětlit, co to znamená v praxi? Jako že EP něco řekl, ale ohled se na to pochopitelně nebere? A jak to bude se smělým cílem 20-20-20, a co se stane když nebude ani za velkých nákladů splněn?

    z wiki:

    In the area of fuels, the 2001 Biofuels Directive requires that 5.75% of all transport fossil fuels (petrol and diesel) should be replaced by biofuels by 31 December 2010, with an intermediate target of 2% by the end of 2005. However, MEPs have since voted to lower this target in the wake of new scientific evidence about the sustainability of biofuels and the impact on food prices. In a vote in Strasbourg, the European parliament’s environment committee supported a plan to curb the EU target for renewable sources in transport to 4% by 2015. They also said that a thorough review would be required in 2015 before the EU could progress to an 8-10% mark by 2020.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    OTAVA: ona je to neřešitelná schizofrenní situace - sice si můžeš svobodně koupit auto s velkým motorem, 3x větším než u nějakého malého auta, což pořád dává smysl (nebavíme se teď o nějakém Ferarri), což je EU jedno. Ale EU není jedno, jestli to malé auto má spotřebu X nebo X - 5%. (Spotřeba = emise CO2.)

    Jenže doba ještě nenazrála, aby EU zakázala např. benzínová auta (jsou méně efektivní než dieselová co se týče výkon vs spálená hmota nebo výkon vs CO2), popř. i naftová a vynutila přechod na CNG (velmi dobrý poměr výkon vs CO2, jen postupným přechodem na zemní plyn se jediné zemi v historii na světě podařilo snížit emise CO2 - byly to USA :)

    Nebo aby zakázala velká auta. Ono to pokrytectví nefunguje dokonale - každej odkejve zekologičtění aut, ale nikdo neodkejve že by si pořídil menší auto / se slabším motorem..

    OTAVA: doufám že rozlišuješ mezi emisemi škodlivin (CO, HC, PM) a emisemi CO2 (spalovací motor). Normy na škodliviny a jejich nasazování (postupné, nenásilné, s obnovou vozového parku) mi přijdou dobré.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    JACOB, hele nemyslím to zle, ale tobě opravdu přijde Špidla rozumný? Mě přijde že je neskutečně naivní až hloupý, viz jeho článek o euru.

    PFAUST: tak nějak :)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    ITCHY: upřímně řečeno, ani u složení potravin nebo chemikálií to není žádná výhra - u potravin nejsou poměry jednotlivých složek a u domácích potřeb a chemikálií je jen obecně "5-15% neiontových povrchově aktivních látek" nebo "> 15% povrchově aktivních látek".

    A u označování země původu je to díky EU čisté zhoršení:

    1. mě doopravdy zajímá, jestli je výrobek z Německa, Rumunska nebo Polska, ne že je z EU
    2. složení medu v supermarketech "obsahuje med ze zemí EU a mimo EU" je už úplnej kocourkov..
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    Ale jeste jsem neznamenal zadnour eakci an to,z e EU svymi regulacemi vsem neprimo narizuje pouzivat miniauticka ktera budou velmi lehka s motory ktere se budou casto kazit.

    Jste si jisti ze mne i par fyziku nestoji za to zesmesnit ?
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    fuj, ze to vubec ctu ty jeho blaboly - prej prisli by jsem o zahranicni investice bez evropy. to rika clovek kterej zahranicnim investorum daroval na pobitkach neskutecny penize a vetsina z nich odesla az jim tyhle pobidky vyprsely, ze ho huba neboli.
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    vybec je to obrovsky lolek v tom ze prej kdo je proti unii se boji ze konci rozkradani.

    Tak nejak mam pocit ze rozkradani poradne akcelerovaly EU dotace ale opravte me jestli se mylim.

    Ten clovek je demagog.
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    Možnost, že by mateřské společnosti vyvedly z našich bank kapitál, skutečně existuje a ČR nemá už teď nejmenší možnost tomu zabránit. Ovlivnit by to do jisté míry mohla, kdyby byla dobře integrovaná do bankovní unie.

    Vstupem do jednotného trhu jsme se vzdali možnosti zablokovat přesun kapitálu nebo zabránit přeměně dceřiné společnosti na pobočku. Tím, že odmítá vstoupit do bankovní unie, ale vláda tento status quo prodlužuje. Neúčastí v evropské integraci se vzdáváme efektivní suverenity.


    Ehmmm a CNB mame k cemu ?
    cela problematika je sirsi, ale cca 95% mistnich bank to proste (zatim) udelat nemuze.
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    PFAUST: ja ho slysel mluvit pred lety, to rikal ze zdroje tu jsou.

    Pak byl nastesti mimo dosah a nasledne v tohle clanku rika jak to ECB pekne vyresila .. no vsak ono ma tisteni penz urcite nasledky a ono to prijde, neboj se nic.

    chvili nam ta ekonomika zase poroste, budem se placat po ramenou jak jsme yzasnej spolek a pak to bude moc vesely ;)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    JACOB: No asi nerozumím tvému sofistikovanému sarkasmu, tak jen jedna poznámka: emise CO2 jsou jen koeficientem vynásobená spotřeba (neboť ve spalovacích motorech se pálí uhlovodíky na oxid uhličitý a vodu), tudíž naprosto nesmyslná informace. (Která je možná i zavádějící, protože nevím s jakým procentem biosložky počítá - a biosložka má jiný poměr CO2:H2O.)
    PFAUST
    PFAUST --- ---
    JACOB: teď jsem ho zase slyšel veřejně mluvit (goethe institut). a fakt třída. na tohohle člověka z domácích politiků má jen málokdo.
    JACOB
    JACOB --- ---
    Špidla: Útoky na EU živí strach, že končí rozkrádání - Aktuálně.cz
    http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropska-unie/clanek.phtml?id=770684
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    coz ve finale vyrazne zdrazi povinne ruceni a bude mit dopad na vydaje ve zdravotnicvi. Ale my na to mame, my si to prece radi zaplatime :)
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    BTW az se konecne budou vyrabet ta mala lehka auta s vysokotlakym turbomotorem a hromadou zvukoveho tesneni kolem motoru, najednou se prekvapive zjisti ze i pri mensi nehode je auto na totalku a nasledky dopravnich nehod jsou cim dal tim tezsi .. to zas pak prijde regulace na tema bezpecnost (a ze jich zatim neni malo, povine ABS, ESP a co ja vim jeste_
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    Prece kdo vyrobi silnejsi a uspornejsi motor na trhu ma konkurencni vyhodu - ostatne soucastne motory jsou vyrazne uspornejsi a vykonejsi nez jejich predchudci treba z doby pred 20 lety.

    EU chce byt jeste rychlejsi nez trh, myslite ze to povede k necemu rozumnemu, ze se stane zazrak a automobilky najednou vymysli spolehlivy, vykony a usporny motor jenom proto ze uredni siml chce ? To proste neni mozne - takze se automobilky bohuzel uchyluji k "optimalizaci" pri emisnich testech, protoze to proste lip vyrobit neumi .. boze muj.
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    Ale ja se necitim OT - ze zakonu fyziky vyplyva ze soucastna a budouci regulace EU jasne definuje jaka auta se budou v evrope vyrabet. Budou to auta mala a pokud mozno co nejlehci (aby dostala regulacim na spotrebu) a ticha (vaha navic, tzn s velikosti poroste vaha mnohem vice nez dosud)

    Coz povede ke vzniku vysokotlakych velmi preplnovanych motoru, ktere budou mit mnohem vussi poruchovost nez treba soucastne nizkotlake atmosfericke benzinove motory a nebo nizkotlake dieslove turbomotory (myslim ze turbo na posledniho VW golfa toci cca 150 000 ot/m-1)

    Proc ? Proc tohle vsechno ?
    Lidi se budou mackat v malych plechovkach co nepojedou, budou jezdit hybridama ktery zas nebudou mit zadny zavazadlovy prostor a nebo budou jezdit elektromobily, ty zase v zime budou uplne k nicemu, pres leto o neco lepsi ale stejne .. zapni si klimosku zejo.

    Zivotnos atoakumulatoru je tak asi 5 - 7 let jestli se nepletu (klidne me opravte) a pri jejich vyrobe se vynalozi mnoho energie a tezkych kovu. to ma zachrani matku Gaiu jak prosim ?

    Muzete mi to nekdo z EU optimistu (nebo jinak EU pozitivnich diskutujicich) prosim vysvetlit ?
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    all:vím, sem zase oft,končím
    ITCHY
    ITCHY --- ---
    OTAVA: tak ti nevim ale
    ochcafka
    4 572 / 1 769 / 1 462
    prius
    4 450 / 1 725 / 1 490

    pom2r kg/kw při srovnatelné motorizaci je docela žrádlo
    14.88:30.26
    při rozdílu spotřeby 1/3 a hádej který údaj je hybridu:-))
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    ITCHY: do Yarisu se vejdou 4 lidi pouze pokud jsou hubeni a nejsou vysssi nez 175 cm a nemaji dlouhe nohy, ale i tak jsou zadni sedadla utrpeni.

    No zvykejme si, protoze brzo budou vopzy velikosti VW passat luxusem pro ty nejzamoznejsi ktery si budou moan moc dovolit privest ze zamori.

    Protoze jinak se ty nejnovejsi EURO normy splnit nedaji (s tim odhlucnenim), nez ze vyrobis lehoucke auto s malym motorkem. Havarie v takovem voze bude pak jiste bezpecna (ale zas bude ticha :)
    OTAVA
    OTAVA --- ---
    ITCHY: no, ja jel ted v USA priusem jako taxikem a jednak je to strasne malickaty a potom, do kufru se nevejde skoro nic, protoze pod kufrem jsou baterky. Museli jsme se 4 lidi rozdelit do dvou taxiku, tak doufam ze jsme tu planetu zemi zachranili ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam