• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RETALEvropská unie
    Sledujete také spřízněné kluby Domácí zprávy a komentáře, Zahraničněpolitické události? a Ruská Federace - události a vývoj dnes a zítra...?
    ---
    Debaty k news
    ---
    Novinky z EU:
    Integrace.cz
    EUObserver.com


    Interaktivní mapa EU se základními informacemi o EU a jednotlivých členských státech


    ANKETA


    Aktuální téma Lisabonská smlouva
    rozbalit záhlaví
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    ERGOSUM: Tak to je velky uspech spanelskych "vedcu", kteri byli schopni pobirat dotace na energii ze solaru vyrabenou 24/7, bylo z toho pred par lety veliky halo :-)
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    SAMOUT: Mysli EUekologicky. V noci nabiješ eauto ze slunečníku a ráno jedeš do práce. :-)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    SAMOUT: Ac to asi nepochopis, soude podle toho, ze jsi nedokazal odpovedet na mou posledni otazku, tak tohle je o ucinnosti. Uhelne elektrarny maji ucinnost bajvocko 40%, auta bajvocko 20%. Elektromobily bajovocko 60%, ztraty v elektricky siti jsou tak 10%, rafinace ropy na benzin vezme tak 20% a distribuce a marketing benzinu tak 10%. Takze pokud se to vsechno secte, je ucinnost klasickych aut (1-0.2-0.1)*0.2=14% z energie v rope, ucinnost elektromobilu, pokud by se do nich lila elektrina jenom z uhelnych elektraren 1*0.4*0.9*0.6=22% z energie v uhli. Zanedbavam dopravu ropy do rafinerie a uhli do elektrarny, pacto to je tak nejak srovnatelny. No a ten rozdil 8% dela jenom v Cechach 1.4 milionu tun CO2 rocne.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    XCHAOS: Povinne procento nizkoemisnich aut... OK, a to zakazou uhelne elektrarny? Bo do ty doby nejsou eauta nizkoemisni, ale pouze jindesmrdici.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    EU a kvóty na elektrická auta: Budou povinné? | auto.cz
    https://www.auto.cz/eu-a-kvoty-na-elektricka-auta-budou-povinne-108967
    E2E4
    E2E4 --- ---
    ERGOSUM: Jo, to je fakt, meli by mit zamestnaneckou smlouvu jinak je to svarcsystem. :)

    To je jedno, kazdopadne vidim velkej rozdil mezi blabla a uber, kdo ne je jak ti chytraci z auditka o logice svobodnych..
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    E2E4: "ale vskutecnosti to jsou jeho ridici vetsinou lidi, kteri se tim kazdodenne zivi" Ti řidiči nemají zaměstnaneckou smlouvu(navíc je otázka, kdo tak jezdí, ovšem ti, co se tím živí, mají víc zkušeností) a Uber nezaručuje, že se dostanu kam chci. Nemůže nikoho nikam poslat. Když se auto rozbije mohu zůstat i s řidičem v polích. Uber by naopak lhal, kdyby tvrdil, že je taxislužba. Uber tvrdí že je Uber a podmínky pro řidiče i pasažéry jsou veřejné. Kde mě tím lže? Cena je taková, jaká je přijatelná pro obě strany. Někdo by nevzal cizího do auta za žádné peníze. Někdo by platil, aby nejel sám...
    Pro přiblížení
    Stáli jsme na zastávce autobusu do H přišel chlap, jestli někdo chce odvést do H za xKč. Zvážil jsem čas, peníze a další okolnosti a jel. Těch 10Kč navíc proti autobusu mi za to stálo. Auto nebylo taxi, řidič od nás dostal víc, než co činil benzín a čistá hodinová mzda. Pro mě to byla spolujízda. Co dělal řidič potom. Zda to byla služební cesta, jel někam soukromě, nebo to otočil a jel s někým jiným zpátky? To byl jeho problém.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    ERGOSUM: Uber predstira ze jeho ridici jsou vsechno cos vypsal, ale vskutecnosti to jsou jeho ridici vetsinou lidi, kteri se tim kazdodenne zivi a Uber jim dela dispecink.. (Na benzin se slozime jaksi neni 10 Kc/km, to uz pokryje i amortizaci auta a zbyde na zisk, porovnej treba s blablacar..)

    Nic proti tomu, ani si nemyslim ze by taxisluzby mely byt nejak regulovane nebo licencovane, ale at nelzou, ze jsou spolujizda nebo sousedska vypomoc..

    Kazdopadne offtopic z offtopicu. :)
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    E2E4: Jezdím do zaměstnání a vozím spoluzaměstnance, kteří mi za to platí. Jsem taxikář?
    Přestalo mě bavit dohadování, kdo dnes pojede a napsal jsem aplikaci. Jsem taxikář?
    Ta aplikace není nic moc, tak platíme někomu, aby ji napsal a udržoval. Jsem taxikář?
    Programátor aplikace ji nabízí i dalším za stejných podmínek. Jsem taxikář?
    Někteří z těch dalších se tím živí. Jsem já kvůli tomu taxikář.
    Jedu z A do B a chci ušetřit. Nabídnu na internetu spolujízdu. Jsem taxikář?
    KLM by jel, ale musel bych si zajet 50Km. Dohodneme se, že těch 50Km zaplatí jako za taxi. Jsem taxikář?
    Známí chtějí odvést do lázní, ale já si musím vzít dovolenou. Zaplatí mi benzín a co bych vydělal v práci. Jsem taxikář?
    Mám firmu a právě používám firemní auto k soukromému účelu. Jedeme s rodinou (manželkou, dcerou(má svůj butik) a jejím dítětem) na dovolenou. Na benzin se složíme v řízení se střídáme. Jaké jsou vzájemné zaměstnanecké a obchodní vztahy pro řízení vozidla? :-D

    Magorů, kteří si předsevzali, že nás přinutí ke štěstí podle jejich představ už mám dost. Jestli z nás nemají být roboti řízení systémem vyhlášek a nařízení, je třeba tyto "dobrosery" vykázat na smetiště dějin.
    Pokud každý z účastníků ví co dá a co dostane a dobrovolně s tím souhlasí, neměl by se do toho montovat nikdo další.
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    K čemu měly dotace sloužit.
    příklad: Plánujeme silnici s rozpočtem 10něčeho/Km(fakt nebudu hledat co stojí silnice). To se promítne v kvalitě a délce stavby. Sousedé by chtěli co nejdříve jezdit po naší co nejlepší silnici. Nabídnou tedy 29něčeho/Km, když my dáme 11(i my budeme mít lepší silnici) a silnice bude za 40/Km(rychleji a lepší). Pokud se to realizuje, budeme všichni jezdit líp.
    Obecně investují u nás do něčeho, co je v jejich zájmu. Podobně my přispějeme třeba na odsíření továren v Polsku.
    Jak to funguje.
    Vybere se X peněz. Na základě lobbingu se určí oblasti do kterých půjdou. Nazve se to dotace. Stanoví se podmínky za kterých budou vyplaceny(do nich také mluví kde-kdo). Ty se mění rychleji, než investiční plány. Když plánuješ investici, neřeší se, zda je ve společném zájmu, ale jestli vyhovuje podmínkám... V konečném důsledku ten, kdo přispívá do dotací nemá jistotu, zda budou v jeho zájmu a ten kdo investuje neví kolik bude mít peněz. Do plánů se dostávají věci, které nikdo nechce, ale jsou součástí podmínek...

    Takhle to dopadne, když úředník rozhoduje co chceš a co a jak bys měl dělat.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    SAMOUT: A ktery konkretni fyzikalni zakon se snazi emisni limity poprit?
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    XCHAOS: Nicmene oni lhali, protoze museli. Pri stanoveni emisnich limitu, ktere se snazi poprit fyzikalni zakony, jim ani nic jinyho nezbyvalo.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    E2E4: A taky lze ze neni taxisluzba/dispecink, tvrdi ze to je shared economy bla bla.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    JIMIQ: Uber ale sam lze - jestli si myslis ze ta auticka ktera jezdi po okoli na uvodni obrazovce jsou skutecna..tak nejsou.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    XCHAOS: "Především je poměrně těžké, při komplexitě moderního světa, vůbec zjistit, zda ti někdo lže. Zaplatit někomu za to, že budeš obelhán, je jen další level."

    to krásně řeší napr Uber - zalžeš jednou, dvakrát a pak si ani neškrtneš = nikdo lhát nebude, nebo si to alespoň dobře rozmyslí
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    XCHAOS: jak jinak se pozna spatny hospodar, nez podle toho ze se chova neefektivne? podle toho ze to s lidstvem nemysli dobre?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SAMOUT: sdílení bídy nikdo samozřejmě nechce, ale v tomhle případě jsme na úplně jiné úrovni: při řešení toho, zda ti někdo lže o tom, zda se máš dobře nebo bídně, jsou tyhle ideologické poučky bezpředmětné. Především je poměrně těžké, při komplexitě moderního světa, vůbec zjistit, zda ti někdo lže. Zaplatit někomu za to, že budeš obelhán, je jen další level.. ale samo o sobě to nesouvisí se socialismem, na volném trhu vznikají struktury obelhávání neustále taky.

    V podstatě, čistě volnotržní řešení problému emisí by asi vypadalo tak, že veřejný prostor by byl soukromý a všichni, kdo by s ním sousedili, by platili za to, že v oknech či v nose mají čistý vzduch. Tím pádem ten, kdo by vzduch znečišťoval, by snižoval zisky toho, kdo ten čistý vzduch všem dodává - a ten by s ním náležitě zatočil. EU se v tomhle ohledu jen snažila zachovat jako majitel vzduchu - a to, že to jako "socialistický" subjekt udělala neefektivně, ještě neznamená, že se ukázala jako špatný hospodář se vzduchem...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TRAVIX: vím, že je to offtopic, ale prostě není to tak jednoduché :-) chápeš, ekonomika není hra s nulovým součtem a všechny ty komparativní výhody, které se v ní projevují, prostě vytváří hodnoty. není to až tak jednoduché, že to, co se podařilo EU (tedy, že zjistila, že někomu zaplatila peníze, aby lhal) by se soukromému sektoru v žádném případě stát nemohlo...
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    TRAVIX: Jsou veci, ktere je nutne si pripominat porad dokola, smir se s tim.



    TRAVIX
    TRAVIX --- ---
    XCHAOS: SAMOUT: Nenenenene, prosím ne... Hm, a je to tu zas.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    XCHAOS: A nebylo by nejlepsi nechat ty penize lidem a neprerozdelovat?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    E2E4: tak zase princip "zaplatíme vám, abyste lhali o enviromentálním dopadu" je vlastně neškodná forma dotací, která nenarušuje volný trh, protože produkt zůstal stejný :-)

    Snad aspoň chápeš, proč mi přijde místo dotací reálnější vyplácet základní příjem, který by se vyplácel nejen profesionálním lhářům :-)
    FLUO
    FLUO --- ---
    Surprise, surprise...

    “One of the ludicrous ironies of Brexit is we could end up having to pay large amounts of money to lose highly skilled jobs and research capacity from the UK,” said Brexit spokesman Tom Brake.

    “It really is that crazy. Rather than £350m a week extra for the NHS as the Brexiteers promised, Brexit is making us poorer every day.”

    Brexit: UK faces £520m bill for moving the European Medicines Agency from London to the EU | The Independent
    http://www.independent.co.uk/...agency-move-london-eu-cost-bill-520-million-nhs-europe-a7873226.html
    E2E4
    E2E4 --- ---
    XCHAOS: Heh, EU v kostce - dotace a ekologicky pipe dream.. :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Nový průšvih VW: „cinklá“ TDI vyvinul za levné peníze EU na ekologii - iDNES.cz
    http://auto.idnes.cz/...investicni-banka-volkswagen-f19-/automoto.aspx?c=A170803_101405_automoto_fdv
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    EU explores account freezes to prevent runs at failing banks | Reuters
    https://www.reuters.com/article/us-eu-banks-deposits-idUSKBN1AD1RS
    FLUO
    FLUO --- ---
    DANCHEZ: Ad kava - to neni ani tak o tech celnich sazbach (i kdyz taky hraji roli) jako spis o tom, ze si proste nemuzou dovolit investici do potrebneho vybaveni. A to se zmenou cla nespravi. I v tech zemich, kde dostavaji farmari za vyprodukovanou kavu relativne slusne penize (mineno slusne na africke pomery) je ta investice do dalsich kroku zpracovani pro ne prilis velka. A kdyz neni, tak tam na to stejne chybi potrebna infrastruktura. Napr. elektrina je casto draha a dostupna jen obcas. Doprava je taky problem a casto se to nekde zasekne tydny - a v tom pripade neprazena kava vydrzi dele nez prazena. V neposledni rade nemaji potrebne distribucni kanaly pro prazenou kavu a to se taky nezmeni ze dne na den. Takze jako hezky, ze Britanie bude mit moznost "byt vic fair" po Brexitu, ale dost pochybuji, ze se neco zmeni jenom tim, ze stanovi jina cla.
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    The EU Is Keeping Poor Countries Poor - Foundation for Economic Education - Working for a free and prosperous world
    https://fee.org/...cles/the-eu-is-keeping-poor-countries-poor/?utm_source=zapier&utm_medium=facebook
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    MRAKY: A co kdyz to je jeden velky hoax a udelaji svet lepsim, i kdyz by vubec nemuseli?
    ERGOSUM
    ERGOSUM --- ---
    XCHAOS: Nevím. Možná energetická bezpečnost. I bez nafty budou housky v krámě.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    XCHAOS: Asi všichni přejdou na dřevoplyn.. biomasa populismus à la Kateřina Jacques ?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam