VALENTINA: tohle je dost těžká otázka a myslím si, že se to bude u konkrétních lidí dost lišit. Já měl problém hlavně s věcmi, u kterých mi nebylo jasné, proč se mám tohle vlastně učit a k čemu to bude dobré (tj. tak 90 % látky). Důvody "abys měl dobrý známky", "jinak budeš zametat ulice", nebo "protože se to musíš naučit" nepomáhají. Stejně tak pseudodůvody jako "přeci nemůžeš vědět, jestli jednou nebudeš chtít vyrobit žárovku".
Myslím si, že pokud by mi někdo dokázal vysvětlit, proč to či ono potřebuju vědět (a proč mě to má zajímat právě teď a tady) tak, abych uznal že to fakt potřebuju, že by výsledky byly o dost lepší. Ale nevím, protože to se podařilo fakt jenom párkrát. Protože věci, co jsem se učit nemusel (a zpravidla byly úplně k ničemu, jenom to bylo něco co mě baví), jsem si zapamatoval raz dva (a pak poslouchal "kdyby ti takhle šlo učení do školy" - taky úplně nepomáhá).
Zda se rodičům podařilo nezešílet si občas nejsem úplně jistý :)