POZITRON: Je to všechno otázka správné míry. Když jsou nároky příliš nízké, tak je to nuda a když je to nuda, tak to nejde. Když jsou příliš vysoké, tak se dostaví buď rezignace (protože i když se přetrhnu, tak pořád budu někde na chvostu tak proč se snažit) nebo naopak to co píše
KOIRA, což sice může vypadat jakože dobrý a užitečný, ale neni to úplně zdravý a člověka to může časem slušně semlít. Trefit fungující optimum je umění.
Já si třeba nejsem jistý, jestli je kombinace náročnější školy s tím, že nemusejí být dobré známky moc dobrá. Hra je nastavena tak, že je potřeba neklesnout pod nějaké minimum (tj. nepropadnout) a odměna za lapší výsledky je malá (jednička je super, ale trojika taky dobrá). Člověka to asi naučí tak jako proplouvat. Ale je proplouvání ten dobrý odrazový můstek do života?
Co mi přijde tak jako podstatnější není obtížnost, ale zájem. Jestli kluka zajímají jazyky, nebo třeba alespoň místa kde se těmi jazyky mluví, nebo něco takového, tak je to asi dobrý nápad. Jestli jde jenom o ty koleje a nalejvárnu, tak to myslím nejsou správná kritéria. Ale nechci ti kecat do toho, jak máš vychovávat svoje děti. Jen dodávám nějaké postřehy.