• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    UNREALONEAD(H)D - porucha pozornosti s hyperaktivitou i bez
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    IOM_NUKSO: já to nezpochybňuju, přijala jsem to. Ale přijde mi to divný, že by se člověk s ADHD neuměl soustředit nikdy na nic, to je všechno. Já mám na testy hyperfocus a vím to o sobě. Ale tak asi to tak je, no.
    DICK85
    DICK85 --- ---
    Po pravidelném čteni toho to auditka, sem s dovolením vložím jeden obrázek. Snad to nikoho nepohorší.

    PAKOBYLKA_
    PAKOBYLKA_ --- ---
    PAKOBYLKA_: To zni divne, ze je mi lito, ze to nevyslo. Ale chapeme se? Ze jo?
    PAKOBYLKA_
    PAKOBYLKA_ --- ---
    QUANTI: Mne kdysi rikali, nebo teda mame o mne, ze jsem labilni, uzkostliva, precitlivela a kdesi cosi. Pak nekde nekdo mavnul lehkou mozkovou dysfunkci a jelo se dal. Nez me pustili na papiry, ptali se na detstvi. Dneska jsem mnohem vic kompenzovana, az tak, ze obcas dokazu neodejit od rozdelany prace protoze impuls zaveli. Pak dve noci poradne nesoim a ohlala, deji se veci. Nase mama, ultimatni sprtka. Jsem si jista, ze je na spektru jeste dal nez ja. Moje dite zase nemuze o asi 4 body do Menzy. Je pomalej. Peclivej az tak, ze mu to zere cas a tim prej i IQ body. Tabulky. Nevim, co rict. Zalezi asi, na co ten papir clovek potrebuje. Ja to chtela pro sebe. Abych pod vsema tema nalepkama nasla sama sebe. A abych si dokazala, ze nejsem hloupa, ale jen jina. V tom mi to pomohlo, odrazila jsem se a za tech asi 7 let jsem se posunula az hanebne. A presto jsem porad jelito! Je mi lito, ze to nevyslo. Mozna bych sla jinam, ale to uz je na tvym zvazeni.
    IOM_NUKSO
    IOM_NUKSO --- ---
    Ja bych to nezpochybnovala, to je cesta do pekla, kdyz se uz neveri ani vysledku specializovanyho testu primo na ADHD. Kdyby to prohodil jen obyc psychiatr v ramci 10 minutove konzultace, nereknu. Roztekanost je soucasti mnoha diagnoz a jinych poruch nebo i dusledek zivotnich okolnosti (pretizeni, deti, stres, prace).
    UNUX
    UNUX --- ---
    Mám pozdě diagnistikovaný ADHD v dospělosti.
    TILIO
    TILIO --- ---
    QUANTI: Fascinujici. To ti teda moc nepomohli. Jestli on ten test nebyl nejakej divnej... nebo spis ty lidi co ho vyhodnocovali.
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    (Zrovna dneska ráno jsem doprovázela dceru na odjezd na adaptační kurz na nové škole. Co jsem zapomněla doma? Bezinfekčnost a další papíry, bez kterých by ji nepustili do autobusu. Naštěstí jsme jely s velkou rezervou a vzpomněla jsem si "už" na první stanici v MHD. Jestli nemám ADHD, tak jsem prostě jen dementní.)
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    QUANTI: Se taky bojím, že mi řeknou, že jsem prostě odjakživa línej lempl. 🙃
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    TILIO: Ne, a já byla tak nějak konsternovaná, že jsem se nezeptala. Nejspíš myslela zkrátka roztěkanou a úzkostnou osobnost.
    ELLIE
    ELLIE --- ---
    Nějaký MBTI šlendrián! Stojím si za tím, že Quanti je One Of Us ;)
    TILIO
    TILIO --- ---
    QUANTI: A tim mysleli co? Rozvedli to nejak, ten typ osobnosti?
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    PAKOBYLKA_:
    TRAFO:
    ELLIE: FYI, řekli mi, že ADHD mít nemůžu. Že mám ty testy nadprůměrný a že se na to člověk s ADHD soustředit nevydrží. Moje potíže jsou prý dané typem osobnosti.
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    SPIKE411: OT pro ty dvě mínusující i ostatní.
    Why “Bribing” Your Child With Treats Doesn’t Work | Psychology Today United Kingdom
    https://www.psychologytoday.com/gb/blog/all-grown-up/201510/why-bribing-your-child-with-treats-doesnt-work
    When Is a Child's Reward Actually a Bribe? | Psychology Today
    https://www.psychologytoday.com/us/blog/liking-the-child-you-love/202303/when-is-a-childs-reward-actually-a-bribe
    What's So Bad About Bribing Your Child? | Psychology Today
    https://www.psychologytoday.com/us/blog/peaceful-parents-happy-kids/201707/whats-so-bad-about-bribing-your-child

    (Třeba jednou i u nás nastane širší osvěta, zatím jsme u škodlivosti fackování dětí.)

    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: Hele chodil jsem (právě kvůli ADHD, i když v osmdesátkáh se to tak nejmenovalo) do třídy s 13 dětma (2-4 třída) a bylo to rozhodně užitečný
    PAKOBYLKA_
    PAKOBYLKA_ --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: Obleceni, pomucky, telefon… cokoliv, co trenduje, pomuze. Ale ty deti stejne poznaji, ze je jinej. Spis vytipovat, s kym se bavi a podporit pratelstvi? Aby mel aspon jednoho cloveka, s kterym si rozumi. I doma ho vest k tomu, aby dokoncoval rozdelanou praci, neskakal z jednoho na druhy, aby mel pracovni navyky. Pomahaji veci jako barevne oznacit predmety v rozvrhu a stejnou barvou sesity/ucebnice na obalu a vest ho i k sebekontrole. Ale to neudelas pres noc. Pocitat s tim, ze ty deti vyzravaji dlouho, pozdeji nez normici a mozna to probrat s ucitelem a asistentkou? Nemel by sedet vzadu ani u okna. U pracovniho mista by nemel (doma) mit ruchy, vizualni ani jiny (hracky…). Nedela to schvalne.
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    MORKANT: o té jsme uvazovali, ale reference byly dost kolísavé (také máme známé, co tam mají/měli děti - někteří ale dítě vzali a dali jinam kvůli nekompatibilitě s učiteli...). nicméně děkuji za připomenutí, že by to také mohla být alternativa - teď je jasné, jaký třídní by ho měl...
    MORKANT
    MORKANT --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: tohle jsem ti chtěl navrhnout :)
    Za mě potřebuješ, aby dítěti sednul konkrétní učitel a asistent, přijde mi to důležitější než typ školy. Menší kolektiv je bonus, ale za mě dobrej učitel a 24 dětí lepší než blbej a 13 dětí. Ale těch 25 je tak maximum :)
    Měl jsem děti v Bratrské, tam tehdy drželi kolektivy lehce přes 20 dětí, škola OK v rámci toho o co se snaží, ale rozdíly mezi učiteli jsou na mých dětech vidět doteď.
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    PAKOBYLKA_: díky za reakci. toho "uklízení" se také obávám - ale vlastně chci udělat to samé... sociálně je to také hodně složité, především jej vyčleňují z kolektivu. Nemáš nějaké konkrétní tipy, co by mohlo situaci v tomto ohledu zlepšit? Na webu mám nečteno hodně, ale osobní zkušenost bych také uvítal... Vnímám velký generační rozdíl mezi mnou a synem - to co považuji za zbytečné (trendy oblečení atp.) by mu možná pomohlo více zapadnout, nevím:/
    když nad tím uvažuji, tak ta sociální rovina mě trápí více, než ta akademická - on je chytrej a učivo celé základní školy ho zvládnu naučit doma, kdyby šlo do tuhého....
    PAKOBYLKA_
    PAKOBYLKA_ --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: Pracovala jsem v soukromych i statnich skolach. Jako mama mam zkusenost se statnim i alternativnim skolstvim. A uprimne rikam, ze vsude a vzdy zalezi na tom, kdo a jak vede skolu a jaky jsou tam ucitele. Jinej system je bonus a zalezi na tom, co jako rodic cekas a chces. Ja mam adhd a ve skole jsem trpela socialne, bejval by byl stacil odklad, ale uz jsem umela cist, smula. Jako ucitelce mi vyhovuje jasna vize, jasne uchopeny a manazersky zvladly vedeni a je uplne jedno, na jakym typu skoly. Jako mame dtto (ovsem dite je nadane, bez adhd, taky trpi socialne.) Do “jinych” skol se problemovejsi deti casto “uklizeji”, vidim to docela dost. To ovsem neznamena, ze jim tam bude lip. A uz vubec, ze to s nima umi. (Osobne bych volila skolu s jasnym a pevnym radem, dusledne, ale laskave a TRPELIVE ucitelky a skolu s funkcnim specialnim pedagogem a psychologem. Skolu, kde se da domluvit a kde vedi, co delaji.)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam