• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    UNREALONEAD(H)D - porucha pozornosti s hyperaktivitou i bez
    PAKOBYLKA_
    PAKOBYLKA_ --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: Obleceni, pomucky, telefon… cokoliv, co trenduje, pomuze. Ale ty deti stejne poznaji, ze je jinej. Spis vytipovat, s kym se bavi a podporit pratelstvi? Aby mel aspon jednoho cloveka, s kterym si rozumi. I doma ho vest k tomu, aby dokoncoval rozdelanou praci, neskakal z jednoho na druhy, aby mel pracovni navyky. Pomahaji veci jako barevne oznacit predmety v rozvrhu a stejnou barvou sesity/ucebnice na obalu a vest ho i k sebekontrole. Ale to neudelas pres noc. Pocitat s tim, ze ty deti vyzravaji dlouho, pozdeji nez normici a mozna to probrat s ucitelem a asistentkou? Nemel by sedet vzadu ani u okna. U pracovniho mista by nemel (doma) mit ruchy, vizualni ani jiny (hracky…). Nedela to schvalne.
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    MORKANT: o té jsme uvazovali, ale reference byly dost kolísavé (také máme známé, co tam mají/měli děti - někteří ale dítě vzali a dali jinam kvůli nekompatibilitě s učiteli...). nicméně děkuji za připomenutí, že by to také mohla být alternativa - teď je jasné, jaký třídní by ho měl...
    MORKANT
    MORKANT --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: tohle jsem ti chtěl navrhnout :)
    Za mě potřebuješ, aby dítěti sednul konkrétní učitel a asistent, přijde mi to důležitější než typ školy. Menší kolektiv je bonus, ale za mě dobrej učitel a 24 dětí lepší než blbej a 13 dětí. Ale těch 25 je tak maximum :)
    Měl jsem děti v Bratrské, tam tehdy drželi kolektivy lehce přes 20 dětí, škola OK v rámci toho o co se snaží, ale rozdíly mezi učiteli jsou na mých dětech vidět doteď.
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    PAKOBYLKA_: díky za reakci. toho "uklízení" se také obávám - ale vlastně chci udělat to samé... sociálně je to také hodně složité, především jej vyčleňují z kolektivu. Nemáš nějaké konkrétní tipy, co by mohlo situaci v tomto ohledu zlepšit? Na webu mám nečteno hodně, ale osobní zkušenost bych také uvítal... Vnímám velký generační rozdíl mezi mnou a synem - to co považuji za zbytečné (trendy oblečení atp.) by mu možná pomohlo více zapadnout, nevím:/
    když nad tím uvažuji, tak ta sociální rovina mě trápí více, než ta akademická - on je chytrej a učivo celé základní školy ho zvládnu naučit doma, kdyby šlo do tuhého....
    PAKOBYLKA_
    PAKOBYLKA_ --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: Pracovala jsem v soukromych i statnich skolach. Jako mama mam zkusenost se statnim i alternativnim skolstvim. A uprimne rikam, ze vsude a vzdy zalezi na tom, kdo a jak vede skolu a jaky jsou tam ucitele. Jinej system je bonus a zalezi na tom, co jako rodic cekas a chces. Ja mam adhd a ve skole jsem trpela socialne, bejval by byl stacil odklad, ale uz jsem umela cist, smula. Jako ucitelce mi vyhovuje jasna vize, jasne uchopeny a manazersky zvladly vedeni a je uplne jedno, na jakym typu skoly. Jako mame dtto (ovsem dite je nadane, bez adhd, taky trpi socialne.) Do “jinych” skol se problemovejsi deti casto “uklizeji”, vidim to docela dost. To ovsem neznamena, ze jim tam bude lip. A uz vubec, ze to s nima umi. (Osobne bych volila skolu s jasnym a pevnym radem, dusledne, ale laskave a TRPELIVE ucitelky a skolu s funkcnim specialnim pedagogem a psychologem. Skolu, kde se da domluvit a kde vedi, co delaji.)
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    IOM_NUKSO: plan je takovy, ze behem tohoto roku si dam rande s nekolika soukromyma skolama a zaroven budu pozorovat, zda je to lepsi/horsi v soucasne.. a ke konci roku vyhodnotime.. ja si fakt preju, aby zustal, kde je, pokud to jen trochu pujde, ale uvidim..
    mas pravdu, ze je to mozna ukvapene a vyplati se jeste rok vydrzet a resit az 4. tridu jinde/jestli vubec...
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: bude z nej jednou valecnik, ktery se niceho a nikoho neboji.
    IOM_NUKSO
    IOM_NUKSO --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: taky tomu muzete dat jeste cas, u nedavnyho prvnacka se jeste muzou veci zmenit a prestup na soukromou bude urcite jednodussi nez to pak zas tahat nejak zpatky. Nevim, nakolik je to relevantni, ale syn chodi na soukromou stredni a tedy ta uroven je fakt znat.. je tam bordel, neustale zmeny ucitelu, vypadek ucitelu, kvalitu vyuky sice primo neposoudim, ale dojem mam, ze je to dost ubohy a koupenej papir (ale u syna je to zas specificky a pro neho to byla porad dobra volba)
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    IOM_NUKSO:
    QUANTI: Praha Holešovice. Otevírají teď SCIO kousek od nás. Ta škola stávající je docela dobrá, snaží se, ale jak říkám, nemají na to kapacity.. je tam nějaká asistentka z Ukrajiny, ale to je spíš mínus (ta řeší spíš, aby nevyrušoval ostatní, než aby něco dělal)...
    Je tady PED v Libni - vypadá to dobře, ale 24 dětí, FLOW kousek, ale 24 dětí... na jinou státní nelze (velký přetlak žáků, takže musí do spádové)...
    IOM_NUKSO
    IOM_NUKSO --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: a nejaka jina statni, kde je trochu vetsi podpora pro takove deti?
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: Chápu, to je potom blbý, no. Co je to za okolí, jestli se můžu zeptat?
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    QUANTI: no to by bylo skvele, ale jak jsem psal, vsechny skoly v relativnim okoli (i soukrome) maji 24+ deti, jen SCIO ma 13... nerad bych udělal nějakou hloupost a šoupnul do skoly, kde se sice nebude "trapit" ale pak z nej vyjde hotentot...

    ted ma docela dobreho ucitele (chlap, to je docela dobry bonus), ale ma tam 28 deti a z toho par hodne hardcore.. verim, ze to je na nej proste moc a nema sanci to ukocirovat..
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: O tom učiteli a kolektivu je to hrozně moc. Za mě Scio škola spíš ne, ale nějaká vstřícná, klidně soukromá s menším kolektivem ano.
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    SPIKE411: se samostatností problém nemám, to je v pohodě. tohle asi řešit nepotřebuju, spíš mě trápí ta škola / velký kolektiv / neschopnost plnit úkoly ve stejném tempu/stylu, jako ostatní děcka... popravdě, já to vůbec nechápu, mám ještě druhé dítě, mladší (školka) a to je úplně v pohodě.. kdybych nezažil, tak nevěřím, že je ten rozdíl takový (mezi "normošem" a ADHD)
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    (A určitě tam má i nějaké ty ADHD případy.)
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB:
    Bez "úplatku" ale prakticky nejde dělat nic, co ho nebaví - má problém se ráno obléct a vyčistit zuby (většinou skejsne někde v rohu s legem nebo komixem)..

    Jaké si to uděláte, takové to máte.
    Úplně běžně jsou ta děcka ve školce naprosto samostatná, dokážou se obléct, zavázat si tkaničky, nanadat si jídlo. Jakmile se ve dveřích objeví rodiče, tak jsou z nich najednou malá nesamostatná miminka.
    Proč asi.
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    SPIKE411: nevím, zda reaguješ na můj dotaz a reakci ID DR_NIKITA, ale můj syn je právě ten "psychicky nevyrovnaný" (agresivní naštěstí ne). Proto řeším velikost kolektivu, která je ve SCIO škole poloviční a může mu učitel věnovat více péče... Bez "úplatku" ale prakticky nejde dělat nic, co ho nebaví - má problém se ráno obléct a vyčistit zuby (většinou skejsne někde v rohu s legem nebo komixem)..
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    Přítelkyně jede Montessori ve školce a většina jejích dětí při přestupu na základku byla hodně napřed ve čtení, psaní, samozřejmě angličtině (protože čistě anglická školka), v podstatě o dobrý rok, nějaké děcko myslím i přeskakovalo první ročník, běžně s nimi dělá věci, co se na našich ZŠ dělají někdy v druhé třetí třídě (typu zeměpis, přírodopis), ale je to individuální podle každého dítěte.
    Hodně pracuje s jejich vnitřní motivací a pěstuje u nich samostatnost, naprosto neuznává jakékoli metody odměn/úplatků a už vůbec citové vydírání typu co by na to řekla maminka apod. Mluví s nimi jako s dospělými. Co po nich chce, sama dělá, tzn. žádný křik, přezouvá se s nimi apod., prostě modeluje požadované chování. Pracují jak v celé skupině, tak v menších skupinkách, tak individuálně.
    Vůbec si nedovedu přestavit, že by tyhle děti někoho vyrušovaly a nerespektovaly jeho potřeby, určitě ne ve větší míře než produkty běžného českého školství.

    Ale zároveň od ní vím, že ostatní (i certifikované) učitelky v některých těchle "Montessori" školkách dělají přesně to, co ona nesnáší. Hulákají, uplácejí, nezacházejí s nimi jako s rovnými, jedou s nimi pracovní listy a pak se diví, že jejich děti jsou rozjívené, nezvladatelné, nesamostatné.

    Typicky ale i tak má každý rok ve třídě nějakého psychicky hodně nevyrovnané a agresivní dítě (typicky chlapečka), na které je sama krátká, v podstatě by mu musela věnovat 100 % pozornosti, což je nefér k ostatním dětem/rodičům. To už je pak případ na odborníka a extra asistenta.
    MART1NKA
    MART1NKA --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: kamaratka ma high iq adhd brata a na zakladke ho dost sikanovali. rodicia sa potom rozhodli mu urobit iq testy, ktorymi splnil poziadavky na mensove gymnazium a dopadlo to skvelo. sikana prestala, kluk dokoncil uspesne vysoku skolu (znam ho od strednej, teraz ma 30) a je z neho vyspely dospely muz bez psychickych problemov. trochu mu zavidim pristup rodicov teda. mat to takto, tak by som mohla byt uplne niekde inde.
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    VYHULENY_UFO: :) jenze najit tu spravnou miru "obrany" - posledne typek, co mu nadaval odesel s krvavym nosem.. nicmene jsem rad, ze to je takto, nez naopak...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam