• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KARYSLAVDSLR a Micro 4/3 video tvorba, vybavení a produkce (točení videa na foťáky s výměnnými objektivy)

    Všechno o DSLR vybavení pro točení videa v malém i větším.

    Na nástěnce postupně zpracuju jednovlivé části produkce, od výběru a možností vybavení, až po základy postprodukce a úpravy dat i finální úpravu videa.

    Netvrdíme tu že se dá DSLR technikou nahradit profesionální filmová produkce, ale jen že se k ní dá nejvíce přiblížit. A časem, kdo ví.

    Související kluby: [ Strih - AVID,IMIX,Premiere,Lightworks a jine ... vsechno kolem toho...(postprodukce, video, TV) ]
    rozbalit záhlaví
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    TWARR: replikant ma bezpecnostni proverku AA+, on vidi i za roh!
    TWARR
    TWARR --- ---
    jo gh3 fail, dyt preci neni jeste! ;D
    TWARR
    TWARR --- ---
    REPLIKANT: neznam, neumim, g a gh jsou jiny fotaky ;))
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    KARYSLAV: Oproti G2, je vido z G3 pěknej rozbředlej divně barevnej podivnej hnus, kterej má i nějakej podezřelej formát, ale třeba vydaj nějakej novej firmware, před 3 měsícema to byla hrůza.
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    REPLIKANT: co je nechutny? zajima..
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    TWARR: Viděl jsi video z G3? To ani nechtěj, nechutný...

    NOGEEK: Nikon D3000 video nenatáčí, když už tak D3100.
    TWARR
    TWARR --- ---
    NOGEEK: m43 gh2 s hackem, na gh3 nejni jeste pokud se nepletu
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    NOGEEK: canon 550
    NOGEEK
    NOGEEK --- ---
    Zdraví, nevím ejstli je to hloupej dotaz ale stejně. Kterej micro 3/4 fotoapárat je an video nejlepší. CCa do 12k, nebo jsou lepší Canon 550 nebo nikon 3000? diky
    OT_
    OT_ --- ---
    Nenarazili jste na nějaký test Samsungu NX 200 zaměřený na video? Rád bych si něco takového malého pořídil (primárně na video) a ten NX 200 se mi líbí. Našel jsem jen recenze staršího NX 10 a ten, co se týče videa, celkem propadl...
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    GHOSTSTALKER: celkem dost lidi to tak dela :) Ja samozrejme netvrdim, ze je to celej film, ale temer vse se vetsinou jede na co nejnizsi clony. Ve filmarine se temer nepotkas s vyrazem DOF, ta vicemene nikoho nezajima, duvod proc se cloni je spravna expozice a tu ti udelaj i NDca...

    A jak jsem psal. V sirokacich ti nizka DOF stejne nevadi pac je i tak docela velka a v daitailech ti to muze bejt jedno...snad si nemyslis, ze budes rtocit celej film na 85ku :)

    Vem si, ze na 35ce s 32mm sklem je DOF pri objektu vzdalenym 10m a clone f1,4 temer 8m (7-15m) a tak te prece nejaka nizka clona nemuze vubec limitovat...
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    LADINEK: Kolik znas kameramanu, co toci na plnou diru cely film? Jako kdyz jdu tocit svatbu nebo nejaky klip, tak to samozrejme taky artove otevru (s tim, ze jsou tam vylozene artove out of focus zabery a preostrovani:), ale nejaka "serioznejsi" produkce se stopazi vetsi nez 30 minut se tak fakt tocit neda. A nedejboze kvuli tomu jeste vytahovat shutter treba na 1/4000 :).
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    Add Scarlet vs. C300 opravdu Canon v tomhle nechapu. Scarlet je o polovinu levnejsi a umi daleko vic. Viz krasnejch 120fps pri 1K...Myslim, ze Canon bude opravdu jen pro fanaticky Canonare :D

    SGNLR: jestli ti muzu neco doporucit, tak se vyser na vsechny tyhle Lka atp. a kup si nejaky Samyangy. Musim rict, ze napr. 35/1,4 je fakt povedeny sklo. K tomu 85ku a nejakou 14ku a mas vystarano, dokonce bych rekl, ze se vejdes do 20k za celou tuhle sadicku...
    Ted jseme s tim dodelali jeden dokument a vysledek hodne slusnej na ten pouzitej "low end" :)
    Pripadne stary manualni skla. Nejaky stary M39ky taky koupis za par korun a prace s tim je o mnoho pohodlnejsi.
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    GHOSTSTALKER: hele tak tohle je tak trochu blbost :) znam par kameramanu co jedou defakto vsechno na plnou diru a expozici ladej jen NDckama pripadne uhlem shutteru a tim padem na clonu vubec nemusis sahat. Akorat ostrici te za to povetsinou zrovna nemilujou :D
    Ono je to i logicky, v sirokacich kde vidis celou scenu je DOF i tak docela vysoka a delsi skla zase pouzivas na detaily, kde ti nizka DOF nevadi...

    Tim samozrejme nechci rict, ze v poledne na plazi to trosku nepritahnes, jen to, ze jsou lidi ktery se v plny dire docela vyzivaj.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    REPLIKANT: Jak tě tahám za bambuli? To ty neumíš počítat :-D. Když to eLko vezmeš z bazaru, tak ti na telekonvertor zbyde.
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    TWARR: Jo, přečíst jednu větu z odstavce a vybrat co se hodí, internety jsou všudá stejné pantáto.
    TWARR
    TWARR --- ---
    REPLIKANT: novy na internetech? ;)))
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    GHOSTSTALKER: Když mě chceš takhle tahat za bambuli, klidně, ale nezapočítal jsi tam ten telekonvertor ;)

    Ale však já psal, že je to taky cesta, tady jsou všichni hned nějaký podráždění... Nyxáci :D
    TURBO
    TURBO --- ---
    REPLIKANT: hluboko nad? Já radši vysoko pod ;)
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    REPLIKANT: 6,5 + 5 + 6-7 + 10 = 27,5-28,5k. Cena nove 24-70L je 27-28k. Moc hezky jsi to spocital :)

    A ja nic nedoporucuji, tocte si treba pres dna od pullitru. Jen se ohrazuji proti tomu tvrzeni, ze jedine pevna skla a jedine na plnou diru.
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    GHOSTSTALKER: Takže raději doporučuješ za těch cca 20k kopupit 24-70 někde z bazaru a telektor za kolik? Follow Focus nemusíš pořizovat hned, ale taky za něj minimálně těch 5k necháš, za pořádnej i více...

    Vždyť to je hluboko nad tim rozpočtem co psal CHARVYBURGER:

    Ale je to asi taky cesta, ale tady hlavně záleží co cheš dělat.

    SGNLR: Tak jestli to bereš takhle, tak se pleteš, sice těch pět pevnejch můžeš mít, ale bude to právě že 20-30 za všechny. Na rodinný záběry ti bohatě stačí ten 18-135, ale mě je stoho šoufl...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam