• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KARYSLAVDSLR a Micro 4/3 video tvorba, vybavení a produkce (točení videa na foťáky s výměnnými objektivy)
    LADINEK
    LADINEK --- ---
    A muzu se zeptat proc tocis na tak vysoky casy a misto toho radsi nepouzijes ND ?
    MARKIZ
    MARKIZ --- ---
    KOZEL: chci tim resit tzv "jittery" efekt, ktery vznika, kdyz tocim video s velmi kratkym casem (treba 1/250 misto 1/50). Jinak, ja se ke zkouskam pluginu jeste nedostal, jina prace...
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    GONDAR
    GONDAR --- ---
    MARKIZ: nene, az do zacatku srpna se k tomu nedostanu, treba na to prijdes drive.
    MARKIZ
    MARKIZ --- ---
    GONDAR: Nejaky uspech s postprodukcnim resenim jittery problemu? Ja uz jsem video na kratkej cas natocim, tak mi ted nic jinyho nezbejva. Video mam zatim v nizkym rozliseni pri offline strihu, pri high resolution bude problem asi patrnejsi.
    ADAM
    ADAM --- ---
    OT_: nevim, toto jsem neřešil. ale je tam normálně jakási stupnice, takže není problém to nastavit stejně.

    (na míru ztmavení nemá otočení filtru jako takového vliv - vliv má pouze vzájemné natočení těch dvou skláček - a k tomu tam je právě ta stupnice).


    KOZEL: jo, až teď vidím, žes odpověděl za mě :-)

    rozdíl v kvalitě LCW: hlavní rozdíl je v ostrosti, hlavně při použití delšího oniska. ten "obyč" filtr je při delším ohnisku (nad 200) rozmazaný.
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    OT_: Utlum je danej pootocenim tech dvou filtru vuci sobe a na boku natistena nejaka stupnice, podle ktery si to muzes pamatovat. Na exaktni praci to ale asi stejne moc nebude.

    ADAME, je mezi tema dvema LCW realne velkej rozdil v kvalite? A pripadne v cem - odlesky, kontrast celkove, kresba, neutralita, ???
    OT_
    OT_ --- ---
    ADAM: A jak se to řeší, když při natáčení přehodím filtr na jiný objektiv a chci zachovat stále stejnou expozici? Při šroubování s tím ztmavením určitě nechtěně pohnu, ne? Nehledě na to, že závit pro filtr na každém skle taky určitě začíná někde jinde, takže i polarizace se změní.
    ADAM
    ADAM --- ---
    na točení je hrozně fajn FADER ND - třeba to LCWčko.

    ve velikosti 77mm a přes redukce to člověk nasadí všude.

    na video fakt doporučuji, jelikož to zastane ND2-400, tak to ve výsledku peníze ušetří.

    ale je to zároveň i polarizák, takže na ty hodně široký to má stejnou nevýhodu.
    GONDAR
    GONDAR --- ---
    KOZEL:
    KARYSLAV:
    canon ef 16-35mm usm L II.+hoya slim cpl hd a je to tech zbyvajicich 10% ;]
    klasickej motion blur vyzkousim.
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    KARYSLAV: Presne. V minulosti jsem si polarizakem zkazil tolik fotek, ze ho ted naopak nepouzivam skoro vubec.
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    GONDAR:
    KOZEL: polarizak na sirokym objektivu postrada smysl. potrebujes dost rovnej uhel k rovine oblohy/zeme/odrazu proste. A sirokac je to trochu problem, kdyz ma ten uhel moc velkej.

    Pokud to teda neni umeleckej zamer, coz bych si troufal tvrdit ze z 90% neni :)
    KOZEL
    KOZEL --- ---
    GONDAR: AE maj v sobe nativne motion blur efekt.

    BTW, jen pro zajimavost: na co mas polarizak na sirokaci? Me osobne prijde tahle kombinace temer nepouzitelna. Nepopiram, ze to v urcity situaci muze pomoct, ale obecne se mi polarizak se sirokacema moc nekamaradi, kvuli tolik rozdilnejm uhlum svetla v ruznych castech snimku. Clovek tim ztmavi jen cast nebe, zpruhledni jen cast hladiny vody, dost to bije do oci potom.
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    GONDAR: Na jakej objektiv? Ctvercovy das na vse..
    GONDAR
    GONDAR --- ---
    take tohle resim..s polarizatorem uz ND filtr na sirokouhlem objektivu vinetuje, takze dalsi filtr uz tam nenacpu..viz. markiz, patram po nejakem motion blur efektu (premiera/vegas/after effects). vypadlo na me zatim treba tohle:
    RE:Vision Effects, Inc. : Products: ReelSmart Motion Blur
    http://www.revisionfx.com/products/rsmb/
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    MARKIZ: aha špatně jsem to popsal - existují univerzální čtvercový filtry, který můžeš přes univerzální držák nasadit na jakejkoli objektiv. Mám takovej pocit že existuje nějaký základní pravidlo o nastavení času expozice a počtu snímků za vteřinu... ale nevím kolik.. mám pocit že je to 2 násobek, tzn 25 - 1/50, 50 - 1/100, pokud to není umělecký záměr, NEDĚLAL bych to jinak je to pa na bolehlav a na poblití. Nesnáším to osobně.
    MARKIZ
    MARKIZ --- ---
    KARYSLAV:
    MURHAAYA: ono ja mam vic objektivu ktery stridam, tak by se filtry celkem prodrazily, zaroven v exterieru netocim tak casto. nakonec jsem byl nucenej tocit na 1/250 a vysledek je podle me hodne dobre. mozna je to dano i tim, ze tocim na 50 snimku / sec., coz dela hodne. Podle me by i mohl existovat nejaky postprodukcni filtr na opravu jittery efektu, zkusim pogooglovat...
    KARYSLAV
    KARYSLAV --- ---
    MARKIZ: byt tebou, tak na www.fotofilter.cz od ID:ADAM koupi nejaky ND filtry, a ten cas se nesnazim kratit - cim kratsi je cas snimu u videa, tim "stroboskopictenjsi" a trhanejsi efekt, jak pise MURHAAYA, to dela. Nedoporucuju to :-)
    MURHAAYA
    MURHAAYA --- ---
    ten obraz je pak vic tzv jittery kdyz mas kratsi casy. nekde se to da pouzit jako vyrazovy prostredek,
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam