• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KARYSLAVDSLR a Micro 4/3 video tvorba, vybavení a produkce (točení videa na foťáky s výměnnými objektivy)

    Všechno o DSLR vybavení pro točení videa v malém i větším.

    Na nástěnce postupně zpracuju jednovlivé části produkce, od výběru a možností vybavení, až po základy postprodukce a úpravy dat i finální úpravu videa.

    Netvrdíme tu že se dá DSLR technikou nahradit profesionální filmová produkce, ale jen že se k ní dá nejvíce přiblížit. A časem, kdo ví.

    Související kluby: [ Strih - AVID,IMIX,Premiere,Lightworks a jine ... vsechno kolem toho...(postprodukce, video, TV) ]
    rozbalit záhlaví
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    OT_: a ty nekzery z nich mas?
    OT_
    OT_ --- ---
    SGNLR: GH5 má skvělou stabilizaci (konečně použitelnou i pro video) IBIS Dual I.S. 2.0, která ovšem funguje jen s vybranými skly, tak si musíš rozmyslet, zda ji chceš využívat nebo je ti to fuk.
    Zde seznam kompatibilních skel: http://av.jpn.support.panasonic.com/support/global/cs/dsc/connect/dual_is.html
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    ahoj.konecne jsem se rozhoupal prejit z Canonu na nejakou jinou znacku, privetivejsi k nataceni videa. Rozhodoval jsem se mezi Sony A7 a Panasonic GH5 a vychazi mi z toho na moje ucely(spise dokumentarni film a veci v terenu) lip GH5. U A7 je atraktivni asi jen ta svetelnost, ale treba me neskutecne stve jeji ergonomie, fakt spatne se mi drzi.nez celej tenhle prechod, spojenej s nakupem prislusenstvi(metabones na Canon skla, batterypack, xlr adapter, cage) podniknu, tak bych mel par dotazu pro zkusenejsi:

    resim, zda koupit jen telo, nebo nejakej set. pouzivate nekdo nejaky origo sklo na gh5? treba Leica 12-60mm F/2.8-4 ? Ja mam skla na Canon: Tamron 24-70 2,8 Tokinu 11-18 2,8 a klasickou 50 Canon a pucuju si tele 70-200 2,8 Canon. Premejslim ale, zda bych ten Tamron a Tokinu vlastne nenahradil tema sklama Leica viz treba tahle nabidka: https://www.k24.cz/...DmARIsAJvVWAvCzyBtFs5I6xvuUPurnytMVfHDiM0YL_GEICZVetGuF9v7Q6of-coaAgQ4EALw_wcB

    + https://www.megapixel.cz/panasonic-lumix-g-x-vario-35-100mm-f-2-8-ii-power-o-i-s coz by mi rozsahem dost vyhovovalo jako takovej zakladni dokumentarni objektiv

    ma nejakou vyhodu mit ty Leica skla urceny primo na Panasonicy?

    mate nekdo tenhle xlr adapter? https://www.megapixel.cz/...AJvVWAuMiZsXRQDjSjM_xmF7M5NwOQZWW5IpMCGJmfwjZ2iyXo89W_Hq-_waAhGjEALw_wcB

    diky za jakyoliv jiny tipy a rady!
    GONDAR
    GONDAR --- ---
    EGGH: potvrzuju MASTA: . mam hack na a6500 a natacel jsem s tim i tydenni konferenci v cervenci (horko) vzdy od rana do vecera. samozrejme s pauzami (a fullhd), ale nejdelsi prednasky mely pres dve hodiny. mam za par dolaru z ebaye dummy baterku s kabelem do zasuvky. je to konecne reseni, kdy jsem mohl prodat canon xa10, ktery jsem kdysi pouzival v kombinaci s ruznymi fotaky (vecna slava ti, hacked gh2!;])

    DOST velky zasek ale je, ze sony se rozhodlo u nove generace svych fotaku uz pravdepodobne vypoustet moznost sony playmemories aplikaci, resp. uzivatelem instalovatelnych...spekuluje se, ze mozna prave kvuli hacku. a to nezminuju, ze jsem jim vysolil dalsi $ za aplikace, ktere by mi byly u dalsi generace fotaku k nicemu...

    zacinaji se tedy vynorovat diskuze, kde jsou z toho lidi zpruzeny (a9/a7 iii).

    no more PLAYMEMORIES APP in A7RIII !!: Sony Alpha Full Frame E-mount Talk Forum: Digital Photography Review
    https://www.dpreview.com/forums/thread/4217813

    What appears to be happening is that Sony is now discontinuing support for user-installed camera apps. However, the remote control app is now pre-installed in firmware and it should work in conjunction with a device running the PlayMemories Mobile app. The same situation exists with the A9.

    One guess as to the reason for the sudden non-support of user-installed apps can be traced back to last year's hack 'app' that was introduced by a user to change certain behaviors of certain Sony cameras. No doubt Sony looked upon that unfavorably.
    OT_
    OT_ --- ---
    EGGH: no a kameru by sis mohl když tak půjčit na vyzkoušení třeba v Biofilms. Mám dojem, že pro charitativní a podobné projekty se s nimi dá celkem jednat o ceně.
    EGGH
    EGGH --- ---
    OT_: Děkuji
    EGGH
    EGGH --- ---
    OT_: jj já to jindy stopnu taky ale tohle je takový složitější téma a ti lidé se dlouho otvírají a pak je prostě nepříjemný je jakkoliv přerušovat. Ale díky za tip na ty žárovky - poslal bys mi na ně prosím link? Nějak je nemůžu najít na eshopu befota.
    OT_
    OT_ --- ---
    EGGH: Já rozhovor vždy na chvilku zastavím, zatím jsem se vždy setkal s pochopením (pacienty tedy netočím, ale v korporacích to zatím nikomu nevadilo). většinou to jde navíc udělat nerušeně v nějakém hluchém momentu minutu dvě před koncem, když zpovídaný poslouchá otázku, pije apod.

    jako budgetové osvětlení, které sbalím do batůžku, mám 3-4 softboxy (nějak 40x40 cm, možná o něco větší) se zabudovaným E27 závitem a led žárovka z bé fota.
    MASTA
    MASTA --- ---
    EGGH: Priznam se ze nevim, nemam zkusenost ale problemy s prehrivanim byly myslim jen u 4k nataceni a a6000 ma jen full hd. Baterka to da asi tak tak. Ale urcite by to chtelo nakou zalozni, nebo napajet ze site, coz pomaha i prehrivani.
    EGGH
    EGGH --- ---
    MASTA: Díky za tip. Nepřehřívá se příliš? Resp. zvládne fakt i hodinu v kuse do Full HD na jednu baterku?
    MASTA
    MASTA --- ---
    EGGH: Sony a6000 a nahrat tam hack ktery odstranuje 30 min nahravaci limit. Mam to tak na sve a6300.
    EGGH
    EGGH --- ---
    Jakou kameru pořídit na rozhovory? Točím pro jeden neziskový projekt (tedy s omezeným rozpočtem) rozhovory s pacienty. Teď točím na Panadonic G7 ale problém je v omezení času natáčení. Doporučili byste mi prosím nějakou cenově dostupnou alternativu s příjemným Full HD výstupem, bez omezení času (rozhovory mají i hodinu) natáčení a možností připojit ext. mikrofon? Hodně často točíme i v pokojích, kde je horší světlo - svítím si sice LED panely ale nechci z toho dělat cirkus, proto by měla kamera umět zvládnout i horší světelné podmínky. Jde mi hodně o cenu, dělám to jako dobrovolník z vlastních prostředků, proto hledám maximální výkon za co nejnižší pořizovací cenu. Díky předem za tipy.
    PIPLA
    PIPLA --- ---
    OT_: Byli jsme dva fotografové, já navíc točila. Byli jsem celí v černém a přes sebe jsme měli šedý přehoz (ten stejný, jako jsou ty červené) + velkou hnědou kápi a účastníci říkali, že nás téměř nevnímali. Snažili jsme se minimálně rušit a být co nejvíc nenápadní. Proto taky nemám žádné detailní záběry obličejů, což mne teď zpětně docela mrzí.
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    OT_: Pokud mas Retinu tak kalibraci moc resit nemusis, pri cca 5500 kelvinech v sRGB profilu ma hodne verny podani. Ale o jinych notasich se to stoprocentne rict neda...
    OT_
    OT_ --- ---
    PIPLA: Super! Byla jsi s foťákem nějak maskovaná (za potrhlou jeptišku třeba:)?
    Bych měl strach, že bych tam v civilu hrozně kazil atmosféru..
    PIPLA
    PIPLA --- ---
    Až na drona je to celé z ruky zrcadlovkou: https://www.facebook.com/FotoHavlin/videos/1831429516884560/
    Díky za zpětnou vazbu.
    GONDAR
    GONDAR --- ---
    prodam tuhle stabilizaci:
    SteadXP+ - Praha 4, prodám
    https://foto.bazos.cz/inzerat/78162579/SteadXP.php
    GONDAR
    GONDAR --- ---
    zdravim, potrebuju vyresit monitoring zvuku sluchatkama na sony a6500... libi se mi tohle:
    Amazon.com : Saramonic CaMixer Microphone Kit with Dual Stereo Condenser Mics, Digital Mixer & XLR/Mini-XLR Input with +48V Phantom Power Preamp - For DSLR Cameras and Camcorders : Electronics
    https://www.amazon.com/Saramonic-CaMixer-Microphone-Condenser-Mini-XLR/dp/B01JQFQDDM

    ...nepouziva tu nekdo nektery ze saramonic dslr mixeru/adapteru ?
    OT_
    OT_ --- ---
    SRNECEK: Taky stříhám na notebooku (13" macbook pro). Je to samozřejmě výkonový kompromis, ale možnost práce na cestách pro mě byla důležitá. Lesklý displej mi nevadí, přímo venku na slunci jsem nemusel pracovat nikdy a všude jinde je lesklý displej bez problémů.
    Pokud teda necestuji, tak k tomu mám ještě připojený externí 27" displej.

    Na střih 4k videa si vždycky ve FinalCutu proxy, snad to Premiere umí taky.

    Kalibraci displeje jsem nikdy neřešil a žiju. To má smysl řešit možná, pokud člověk fotí dejme tomu reprodukce olejomaleb, v běžném životě je to podle mě zbytečná starost. Ale spousta lidí se mnou bude zajisté nesouhlasit.
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    RADAK: Aha, tento, no, to je krapet jiný model, ten panel opravdu není pěkný, viděl jsem ho v reálu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam