• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BARCIAŠKOLSKÁ 28 komunikační prostor
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Krajiny lignitových mračen

    DISKUZE
    ÚT 2. ŘÍJNA 2012 V 19:00

    Peter Cusack, Udo Noll, Václav Cílek, Miloš Vojtěchovský

    Galerie Tranzit Display

    Závažnou součástí evropské politiky, geografie, environmentálních a energetických strategií je existence nových oblastí povrchové těžby hnědého uhlí, nebo bývalých dolů - tzv brownfields. Těžba ložisek probíhající za posledních 50 let zanechala v mnoha místech stopy rozsáhlé a rychlé devastace krajiny, jinde došlo k pomalému poklesu a úsilí o rekultivovaci krajiny. Prakticky všude průmyslový provoz a dědictví hnědouhelných (a dalších, například uranových) dolů zanechaly v krajině hluboké změny. Jaká je aktuální situace v získávání energie z fosilních materiálů v různých zemí Evropy? Jak rozsáhlé plochy vytěžených dolů v opuštěné krajině navracet přírodě? Jaká je budoucnost oblastí ohrožených současnými technologiemi těžby břidlicových plynů?

    Ukázky z dokumentace (obraz a zvuk) několika lokací na Mostecku a Porůří a Chotěbuzi.

    Peter Cusack je londýnský zvukový umělec a hudebník, člen Creative Research in Sound Art & Performance CriSAP, žije v Londýně a Berlině, zaměřuje se na environmentální zvuk a akustickou ekologii. Jeho autorský projekt ‘Sounds From Dangerous Places’ zkoumá zvukové krajiny míst, která jsou poznamenána ekologickou zátěží, například v Černobylu, v ropných polí Baku, okolo přehrad v jižním Turecku, nebo právě v místech hnědouhelných dolů.
    http://www.crisap.org/, http://www.petercusack.org/

    Udo Noll je mediální umělec a programátor, žije a pracuje v Berlíně a v Kolíně nad Rýnem. Studoval fotografii a mediální technologii na Kolínské univerzitě aplikovaných věd. Založil a realizoval projekt radio aporee maps- virtuální prostředí pro výzkum a rehabilitaci aurálního životního prostředí Země.
    radio aporee ::: projects
    http://aporee.org/aporee.html

    Václav Cílek je geolog, klimatolog, spisovatel, filosof, překladatel taoistických a zenových textů a popularizátor vědy. Zabývá se především popularizací vědy, změnami klimatu a prostředí, vývojem české krajiny a interakcemi mezi přírodou a civilizací s přesahy směrem k literatuře, religionistice, filozofii, teologii, výtvarnému umění nebo hudbě. Publikoval množství odborných článků a esejů. Spolupracoval na zhruba třiceti knižních titulech. Své texty mimo jiné uveřejňuje v časopisech Vesmír, Respekt, nebo Britské listy.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Václav_Cílek

    Miloš Vojtěchovský žije v Praze, působí v Centru audiovizálních studií FAMU, pracuje jako kurátor, teoretik, zvukový umělec a občas jako organizátor uměleckých projektů.
    Favourite sounds of Prague / Nejmilejší zvuky Prahy
    http://panto-graph.net/favouritesounds/

    vstup volný

    Připraveno v rámci dílen Soundlab Prague/Sounds of Europe
    ve spolupráci s Galerií Skolská 28, Asociací MLOK a Tranzit Display.

    Dittrichova 9/337
    120 00 Praha 2
    www.tranzitdisplay.cz
    info@tranzitdisplay.cz

    SOUNDS OF EUROPE je projekt iniciovaný institucemi Q-O2 (Brusel), CriSAP (Londýn), IRZU (Ljubljana) a Sons de Barcelona.

    Podpořeno Evropskou komisí


    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Udo Noll: Radio Spaces

    1. ŘÍJNA – 5. ŘÍJNA 2012

    Sounds of Europe: SoundLab Prague


    Tématem dílny je vznik experimentáního rozhlasového pořadu, tématicky vázáného na veřejný prostor a vyžívajícího možnosti současných technologií mobilních sítí, internetu a konceptu rozšířeného senzorického rádia. Na rozhlasovém vysílání je snad nejvíc fascinující jeho konektivita - schopnost propojení, možnost vytvářet skoro trojdimezionální pocit časoprostoru, scelující virtuální komunitu vzdálených posluchačů a samotného média. Knoflíky na přelaďování frekvencí na starých rádiopřijímačích naznačují možné příběhy o vztazích mezi geografickým prostorem a imaginací posluchače. Jsou to mapy sonických krajin, šířících se v soustředných kruzích kolem středu naslouchacího aparátu posluchače.

    Na dílně budeme hledat a zaznamenávat zvuky,hlasy a hluky, vytvářet sonické intervence v ulicích, náměstích a nádražích. Materiál budou nahrány na radio aporee a postupně zpracovávány k možnostem dalšího vysílání na různých rozhlasových stanicích.

    Zvuky, které nalézám a nahrávky, které pořizuji jsou odpovědí na některé otázky, které si často kladu. Terénní nahrávky jsou pro mne prostředkem k definování vztahu mezi mnou a prostředím ve kterém žiju. Jsou projevem zvídavosti a zkoumáním povahy místa, jeho prostorových kvalit a médiem jak tuto zkušenost zprostředkovat někomu dalšímu.

    Radio aporee je výsledkem tohoto přístupu a výzvou k sdílení a společnému zkoumání dalších možností, které nabízí.

    Přihlášky a informace Ann Goossens: info@soundsofeurope.eu
    Marko Bogdanovič: okramovic@gmail.com

    poplatek za dílnu: zdarma, ale musíte se předem registrovat do 20.září

    společný oběd, možnost ubytování pro mimopražské účastníky za cca €15 /p.d

    Projekt SOUNDS OF EUROPE se zabývá uměním terénních nahrávek a byl iniciován organizacemi Q-O2 (Brusel), CRiSAP (Londýn), IRZU (Ljubljana) a Sons de Barcelona.

    SoundLab připravily Q-O2 společně se Školskou 28 a Asociací MLOK.

    Podpořeno grantem Evropské Komise

    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Els Viaene: Sound as Space

    1. ŘÍJNA – 5. ŘÍJNA 2012

    Sounds of Europe: SoundLab Prague

    Jak uchopit a ztvárnit prostor pomocí metod práce s tzv. zvukovou krajinou? Jak nejlépe reprodukovat a zprostředkovat zvukový materiál terénních nahrávek v konkrétním prostoru pomocí technických nástrojů?

    Tvůrčí dílna je zaměřena na seznámení s tématem a na cvičení s prostorovým zvukem. S koncepty vztahu vnitřního a vnějšího prostoru (interiéru a exteriéru). Během dílny představí Els Viaene svoje zkušenosti se zvukovým uměním - hlavně s metodami zaznamenávání zvukové krajiny města. Budou probírány několika konceptech a fázích: umění poslouchání - sluchu, zacházení se čtyřkanálovým modem nahrávání zvuku a použití různých sonických vrstev prostoru města, vnímaných ze zhora - z ptačí perspektivy.
    Nahrávat se bude ve skupině i individuálně a na konci dílny budou výsledky prezentovány formou performance.

    Od účastníků dílny je očekávána jistá předběžná zkušenost se zvukem. Pokud máte digitální rekordér, vezměte jej sebou.

    Počet účastníků dílny je omezen, dílna je pro české účastníky zdarma, je nutné se přihlásit do 20.září

    Přihláška na dílnu a další informace: Ann Goossens: info@soundsofeurope.eu

    Produkce: Marko Bogdanovič: okramovic@gmail.com

    Belgičanka Els Viaene (narozena 1979) pracuje od roku 2001 jako zvuková umělkyně. Používá dva malé mikrofony, jimiž naslouchá, zaznamenává, zesiluje a proměňuje zvukové krajiny kolem nás. Typickým znakem jejích zvukových instalací, performancí a skladeb jsou často přírodní rytmy a zvukové textury, které nabízejí posluchači možnost pohybovat se v imaginárních organických prostorech. Její prostorové instalace pomocí zvuku generují nové dimenze, způsobující, že se fyzické hranice místa jakoby vzdalují a rozplývají. Pro její přístup je příznačná hra s percepčními vzorci viditelného a slyšeného, vzájemné překrývání a prostupování zraku a sluchu.

    Připraveno ve spolupráci s projektem Sounds of Europe, iniciovaného organizacemi Q-O2 (Brusel), CRiSAP
    (Londýn), IRZU (Ljubljana) a Sons de Barcelona.

    Projekt je podpořen grantem z European Commission

    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Sound Lines/Drawing Scores

    1. ŘÍJNA – 5. ŘÍJNA 2012

    Tvůrčí dílna s Johnem a Evelyn Grzinich


    Několikadenní dílna pod vedením dvou zahraničních lektorů je připravena v kontextu výstavy Onomatopoeia. Je zaměřena na osvojení znalostí a dovedností v oblastech mezioborového propojení výtvarného umění, performance a hudby: kresby, pohybu a zvukové reprezentace. Účastníci (jejichž počet je omezen na maximálně 8 lidí) budou zpočátku pracovat se zvukem, nebo kresbu, postupně budou tato média spojována v jeden výrazový celek. Specifickým aspektem tohoto metodického přístupu je gesto, choreografie těla jako prostředku vedoucí k volné improvizaci.

    Zvuková složka dílny přestavuje různé aspekty jako je například manipulace se zvukovými objekty a nástroji, prvky hry a metody skupinové improvizační dynamiky. Součástí dílny je ovládání nahrávací techniky a demostrace způsobu, jak formou reprodukování získaných zvukových materiálů zaznamenaný zvuk integrovat do kompozice.

    Kresba zahrnuje žánry zobrazovacích i abstraktních prvků, možnost použití značek a značení, techniky grafických partitur, spojených formou herních prvků a skupinové participatorní improvizace. Ůčastnící dilny budou prozkoumávat možnosti těla jako nástroje výrazu a gesto, jako spojovací prvek vizuality i hudebního projevu.

    Předpokládané znalosti pro účastníky dílny nejsou omezeny přechozí zkušeností s kresbou, nebo hudbou: dílna je určena pro studenty, umělce, i laiky. Pokud máte k dispozici nahrávací zařízení, (zvukový rekordér), můžete jej vzít sebou.

    Program:

    dílny probíhají vždy přibližně od 14 do 18 h
    v pondělí zahájení v 11.hod v Galerii Školská 28

    Pondělí: vzájemné představení lektorů a účastníků, uvedení témat, skupinová diskuze a definice klíčových slov a konceptů: zvuk, kresba, gesto, prostor, improvizace, partitura, skupinová dynamika, atd.
    V galerii Školská 28.

    úterý: úvodní cvičení, interakce se zvukem a prostorem, skupinová improvizace, kresba a pohyb, značení, zpětná vazba.

    středa: úvodní cvičení, zvuk jako kresba, kresba jako zvukový projev, samostatný a skupinový projev, psaní partitury a rozpracování nápadů a konceptů.

    čtvrtek: úvodní cvičení, zaznamenávání zvuku aktivit kresby, samostatný a skupinový projev, psaní partitury a rozpracování nápadů a konceptů a diskuze.

    pátek: práce s časovou dimenzí, trváním a propracovávání celkové kompozice, příprava a koncepce výstupu z dílny a jeho prezentace formou živé performance.

    Informace o lektorech:

    John Grzinich se zabývá více než 15 let intenzivním výzkumem a praxí v oblastech zvukového umění (terénních nahrávek), tvorbou kinetických soch, skladbou elektroakustické hudby, performancemi, vedením specializovaných dílen a poslechových cvičení. V poslední době žije a pracuje v Estonsku a působí jako kurátor a koordinátor medialbu neprofitiního uměleckého centra MoKS. Vydal řadu disků se svou hudbou u vydavetelství jako například: SIRR, Cloudmirror, Staalplaat, Erewhon, Intransitive, Cut, Elevator Bath, CMR, Orogenetics, Pale Disc a další.

    Evelyn Grzinich (aka eku) je umělkyně a kulturní organizátorka, žije a pracuje na jihovýchodě Estonska. Od roku 2001 působí jako umělecká ředitelka a koordinátorka programů neprofitního rezidenčního a projektového uměleckého centra MoKS (Center for Arts and Social practice). Její přístup k procesu kresby a kreslení jako pohybu těla ji přivedl ke zkoumání zpětné vazby mezi linkou a gestem, povrchem kresby, nástrojem a tělem, metody hry pohybující se na přechodu mezi vizualitou, zvukem a gestem, mezi abstraktním a zobrazovacím tvarem.

    Místo dílny a výše kurzovného budou upřesněny.
    Sledujte na této stránce www.skolska28.cz

    Přihlášení na dilnu a další informace:
    krátký motivační dopis a kontakt pošlete na emailovou adresu:

    michal.kindernay@gmail.com

    Dílna je součástí mezinárodního projektu Soundexange

    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Martin Alaçam & Michael Delia & Lucy Fillery–Murphy

    ČT 20. ZÁŘÍ 2012 V 20:00

    10 let dua delia/alaçam

    Spolupráce Martina Alaçama s Michaelem Deliou začala v roce 1998 v klášteře Plasy.
    Dvojice našla již od začátku společný hudební jazyk a charakteristický zvuk s klasickou kytarou a africkým nástrojem mbira. Po několika letech se v roce 2002 opět setkali při improvizovaném koncertu v "Jelení" v Centru pro současné umění v Praze a jejich přerušovaná spolupráce pokračuje dodnes. Hudba, kterou hrajou dnes, je kombinací skladeb a improvizací, přičemž udržují původní duch počátečního hudebního dialogu. Při koncertě v galerii Školská bude hostem britská violoncellistka/skladatelka žijící v Praze Lucy Fillery (ex Deep Sweden, SingSing).
    Během večera se bude promítat též video Sofie von Bustorff pořízené během prvního koncertu dua Delia/Alaçam.

    Martin Alaçam, kytarista, zpěvák a skladatel, narozený v Istanbulu, od roku 1993 hraje v česko-rakouské skupině Metamorphosis. Alaçam spolupracoval z řadou dalších hudebníků a seskupení (Marcus Godwyn, Sing Sing, Theater Brett, Pavel Fajt...), složil hudbu k několika divadelním hrám a tanečním představením.

    Michael Delia je newyorský vizuální umělec a hudebník, jehož tvorba zahrnuje malbu, sochu, instalace a zvukové umění, stejně jako hudební performance s vlastnoručně vyrobenými nástroji a site-specific zvukovými instalacemi. V Čechách se od 90. let zúčastnil mnohých výrazných interdisciplinárních projektů a vystupoval jak sólově, tak mj. s Vojtěchem a Irenou Havlovými, Petrem Niklem, Jaroslavem Kořánem a Zapomenutým orchestrem Země snivců. Svá díla prezentoval v řadě význačných kulturních institucí, mj. The Knitting Faktory, Exit Art (New York), Stighting Logos (Gent), Het Apollohuis (Eindhoven), Rudolfinum (Praha) a další. V současné době žije v Praze a v New Yorku.

    vstupné 80,- Kč (studenti 60,- Kč)

    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Onomatopoeia

    11. ZÁŘÍ – 25. ZÁŘÍ 2012
    VERNISÁŽ PO 10. ZÁŘÍ V 18:00

    Sound Location Films/Sound Postcards/Maysea – John Grzinich a Emiter

    Tři audiovizuální a zvukové instalace představují dva výrazné umělce, sdílející zájem o městské prostředí, přírodní krajiny, zvuk a obraz. Videosérie "Location Sound Films" Johna Grziniche vychází z koncepce site-specific a obohacuje ji o aktuální vývoj v žánrech zvukového umění, performance, terénních nahrávek, improvizace a filmového dokumentu. Autor se zde staví do role aktivního pozorovatele, interpretujícího zvukem a obrazem konkrétní situaci a kontext místa, kde se - vyzbrojen mikrofonem a kamerou nachází. Zaznamenává určitý úhel pohledu na souvislosti mimovolně probíhajích dějů a zároveň vtiskuje dokumentu vlastní pohled, znalosti a zkušenost.

    Video-filmy "Location Sound Films" Johna Grziniche vznikly pomocí různých technických pomůcek, někdy ve filmu přítomných, jindy více skrytých, v závislosti na charakteru použité technologie (kondenzátorový mikrofon, kontaktní mikrofon, atd). Většinou jde o dokumentaci tvůrčích dílen New Maps of Time v šesti městech v různých zemích, včetně Prahy.

    Zvuková instalace MAYSEA polského umělce Marcina Dymitera vychází z metodologie jazykové analýzy. Tedy z audio-onomatopoetického aspektu řeči, konkrétně z představ o hlasech, nebo zvucích moře. Jak moře vlastně zní? Jaké představy si lidé spojují se slovem moře? Navštívil několik měst na baltickém pobřeží i ve vnitrozemí a porovnal pak získané dokumenty a dojmy, spojené se zvukem moře. Pokusil se i zachytit samotný hudební rejstřík moře, ale skutečným smyslem projektu je stimulovat lidskou představivost. Důležitou součást aktivit Marcina Dymitera je jeho zájem o mapování městské zvukové krajiny. Prezentace projektu Zvukových pohlednic z Prahy představuje výsledek tříměsíčního rezidenčního pobytu v Otevřených ateliérů. Proces intenzivního mapování - subjektivního zaznamenávání a rekontextualizace zvukového prostředí v několika klidových oblastech pražských zelených zón a parků je příspěvkem k sonické geografii města. Součásti projektu je další rozpracování konceptu, například přehrávání získaných záznamů v jiném prostředí.

    John Grzinich (USA) pracuje od 90 let hlavně v oblasti současné hudby, performance a instalace a koncentruje se na site-specific a žánry práce s akustickým zvukem. Vystavoval a vedl dílny v řadě zemí Evropy, Asie a Ameriky. Působí jako programový ředitele medialabu v MoKS - Centru pro umění a sociální praxi v Estonsku.

    Marcin Dymiter aka Emiter (Polsko) je hudebník, improvizátor, skladatel, rozhlasový a zvukový umělec, který ve své práci kombinuje terénní nahrávky, akustické nástroje a elektronický zvuk. Pracuje s elektronickou a improvizovanou hudbou. Spojuje zvuk v lo-fi a hi-fi kvalitě a využívá efekty zvukové interference. Je autorem řady zvukových instalací, rozhlasových pořadů, filmové hudby a performancí a intervencí ve veřejném prostoru. V Praze je na rezidenčním pobytu VARP podpořeném Mezinárodním visegradským fondem.

    Na vernisáži bude promítnut černobílý videofilm Johna Grziniche "Sound Aspects of Material Elements", který vznikl z nahrávek mezi lety 2006 a 2009.Koncept, zvuk, kamera, střih: John Grzinich, Na nahrávkách spolupracovali: Patrick McGinley, Jim Haynes, Toomas Thetlof, Maksims Shentelevs, Kaspars Kalninsh, Eamon Sprod, Hitoshi Kojo a Evelyn Grzinich - Müürsepp.

    John Grzinich: Location Sound Films
    selected workshop and project films 2009-2012

    1. "Islands" 14:20
    natočeno během dílny New Maps of Time workshop v Istanbulu, únor 2010

    2. "4 Minutes of Sound" 4:14
    natočeno během dílny New Maps of Time v Praze, říjen 2009

    3. "Listening People, Sounding Places" 8:06
    natočeno během dílny Urban Sound Ecology v Łódźi, duben 2012

    4. "Suspension Bridge, Princes Island" 8:39
    natočeno během dílny New Maps of Time v Calgary, duben 2010

    5. "Torun Sound Locations" 16:55
    natočeno během dílny New Maps of Time v Toruni, duben 2011

    6. "Vienna Sound Locations" 10:00
    natočeno během dílny New Maps of Time ve Vídni, srpen 2011

    7. "Animate Structures #4" 15:10
    natočeno během návštěvy residenčního centra Headlands v Kalifornii, duben 2010

    Součástí výstavního projektu jsou dílny Johna Grziniche a Evelyn Müürsepp, Udo Nolla, Els Viaene, připravené ve spolupráci s projektem Soundexchange a Sounds of Europe.





    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Jan Šrámek, Veronika Vlková: Nemusí se hned rozednít

    26. ČERVNA – 20. ČERVENCE 2012
    VERNISÁŽ PO 25. ČERVNA V 18:00



    Rozšířené pole animace, tak bychom mohli označit prostor, v němž se společně pohybují Veronika Vlková a Jan Šrámek. Vstupují do něj z odlišných pozic, i když je mnohé spojuje (mimo jiné oba absolvovali Fakultu výtvarných umění v Brně, on v roce 2009, ona o rok později). Veronika Vlková během několika posledních let dospěla ke komplexnímu pracovnímu postupu, v němž se vše odvíjí od příběhů, které procházejí napříč bohatou škálou výstupů: maleb, nejčastěji akvarelů, objektů, instalací nebo videí. Její práci bychom mohli spojit s atributy jako „jemnost“, „lyričnost“, „pohádkovost“. V práci Jana Šrámka můžeme najít několik leitmotivů - především ale paneláková sídliště a faunu (nejčastěji tu okřídlenou) a flóru zobrazovanou s téměř autistickým zaujetím pro detail. Jeho rukopis spojený s důsledným rozvíjením možností vektorové grafiky je téměř nezaměnitelný a umožnil mu mj. prosadit se na české i mezinárodní scéně VJingu.

    Veronika Vlková i Jan Šrámek si v minulých letech vyzkoušeli mnoho poloh spolupráce, v jejichž rámci rozšiřovali potenciál svého „přirozeného“ autorského naturelu. Mj. se skrze tyto spolupráce, ať už např. s Radoslavem Zrubcem nebo s Vojtěchem Vaňkem, posouvali směrem k intenzivnějšímu zájmu o objekt a instalaci. Dostáváme se k bodu, od něhož se začala jejich práce stáčet směrem, který dospěl až k jejich vzájemné užší spolupráci trvající již zhruba rok. Na začátku byl společný VJský set pro vystoupení hudební skupiny Teve, poprvé prezentovaný na stejném místě, kde se nyní bude odehrávat výstava Nemusí se hned rozednít. Jan Šrámek v něm zužitkoval předchozí spolupráci s Vojtěchem Vaňkem na animacích kombinujících prvky vektorové grafiky a bitmapových „podkladů“. Východiskem dekonstruktivní animační hry se staly Veroničiny akvarely, nesoucí často motivy elementárních přírodních látek, vody, kamene (krystalu), ohně…

    Od polohy remixování již hotových obrazových „samplů“ se Vlková se Šrámkem rychle posunuli ke skutečně kolaborativní poloze animační práce, jejímž výsledkem je krátký film Bubi, který na letošním Anifestu získal hlavní cenu v kategorii „nejlepší nenarativní/experimentální film“. Chtěl jsem připomenout toto ocenění jako určitou reklamu na výstavu Nemusí se hned rozednít, kde bude hrát Bubi hlavní part. Anifest jsem ale zmínil i z dalšího důvodu. Diváci, kteří výstavu navštíví, budou totiž mít možnost vnímat tuto animaci ve zcela odlišném rámci, než v jakém ji mohla zhlédnout porota a diváci výše zmíněného festivalu.

    Galerijní dispositiv se od toho filmového liší v mnoha zásadních ohledech, jedním z nejpodstatnějších je však nepochybně rozdílná situace diváka. Ten se, na rozdíl od toho filmového, volně pohybuje v prostoru. Trajektorie jeho pohybu se sama stává animačním principem a s vědomím této specifičnosti Veronika Vlková a Jan Šrámek cíleně pracují. Leitmotivem výstavy Nemusí se hned rozednít je konec civilizace, svět po apokalypse. Trosky a ruiny, fragmenty souvislého obrazu světa budou tvořit instalační vstup, jakýsi pretext zmíněného filmu Bubi, k němuž budou odkazovat. Na výstavě Nemusí se hned rozednít tak fikční svět animace nezůstane pouze „na plátně“ - otevře se hned za dveřmi galerie a každý, kdo jimi projde, se stane jeho součástí.

    Jan Zálešák


    Veronika Vlková (*1985 v Brně) je absolventkou Fakulty výtvarných umění v Brně. Již od studií se pohybuje napříč různými médii vizuálního umění, dlouhodobě je ale základem jejího rukopisu jemná kresba, případně malba se silným poetickým nábojem. Imaginativní světy rozvíjené v malbě a kresbě pak často rozvíjí dál v galerijních instalacích. Veronika Vlková také často pracuje s videem. V tomto médiu se soustředí především na jeho narativní potenciál, nikoli na technologické experimenty. Dlouhodobě vyhledává spolupráce s dalšími umělci, kromě výtvarného umění se pohybuje také na hudební scéně, kde s Antonínem Koutným tvoří duo Teve.

    Jan Šrámek (*1983 v Praze)
 je animátor, ilustrátor a grafik. Student doktorského studia v Ateliéru intermédia Václava Stratila na Fakultě výtvarných umění v Brně. V roce 2007 absolvoval stáž v Centru audiovizuálních studií na pražské FAMU. Spolu s Petrem Kocourkem a Jane Žaliem spoluzaložil uměleckou skupinu ANYMADE, která se v pozdějších letech rozrostla o další studenty FaVU (část skupiny se v roce 2009 přetransformovala do podoby grafického studia se stejnojmenným názvem). Spolu s Filipem Cenkem a Magdalenou Hrubou spoluvytváří vizuální podobu elektronického projektu MIDI LIDI. Je vizuální polovinou projektu 1A2V1. Od roku 2007 se podílí na festivalu NEW NEW! jako dramaturg VJské sekce. Ve své práci se zabývá převážně experimenty s animovaným filmem, vektorovou grafikou, ilustrací a zkoumáním vztahu mezi statickým a pohyblivým obrazem. Vektorová grafika tvoří také základ jeho VJ setů. Od roku 2006 se věnuje VJingu a pod jménem VJ Kolouch se úcastnil mnoha domácích a zahraničních festivalů.


    BUBI / Trailer
    http://vimeo.com/43347621#at=0
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Ora pro nobis a Oldřich Janota

    Akustický koncert

    ČT 21. ČERVNA 2012 V 19:30

    hrají a zpívají: Lubica Christophory, Tereza Podobská, Nika Janotová - zpěv, Romana Šilhavá - zpěv, housle, Sebastián Janota - klarinet, Oldřich Janota - akustická kytara, zpěv.

    Janota v 70. a 80. letech patřil mezi inovátory a hledače nového hudebního výrazu. S Jakubem Nohou hrál v pražské skupině Pentagram, nezvyklé nástrojové obsazení měla skupina Mozart K., experimentální rock a minimal si vyzkoušel při spolupráci s Pavlem Richterem a Lubošem Fidlerem. Na přelomu 70. a 80. let vystupoval s Vojtěchem a Irenou Havlovými a jeho hudba měla blízko k new age. V roce 1985 Janota opustil na čas hudební scénu úplně. Vrátil se tiše, za zvuku akustické kytary a tibetských mís Stanislava Doležala. Komorní hudbě zůstal věrný i v novém tisíciletí, nejčastěji vystupuje sám s kytarou. Ale Janotovo působení není jen spjaté s hudbou, koncem roku 2009 vyšla v nakladatelství Malvern knížka krátkých próz nazvaná Neslyšící děti. Janota zde přináší postřehy na lidi a události kolem něj, nepopírá inspiraci Erbenem nebo ruskými pohádkami.

    Janotovi se v písničkách složených pro CD Ora pro nobis, (které si vydal spolu s Respektem v roce 2009 ke svým narozeninám), vrací téměř vše, co v jeho tvorbě bylo tak neopakovatelné a výjimečné - elegické, minimalistické, melodické písně, podbarvené osobitou reflexí naší magické reality a schopností číst textury ukryté pod zdáním všednosti.

    vstupné 90,- Kč (studenti 60,- Kč)
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Sejdeme se u Mangovníku

    Filmy o Indii Briana McKenzieho uvádí Marcus Bergner

    PO 18. ČERVNA 2012 V 19:00



    5 filmových epizod v tamilštině zachycuje křehkou povahu každodenní existence dělníků v rybářských vesničkách nedaleko Chennai na východním pobřeží Indie. Filmy doprovází hudba na původní místní nástroje chennaiského dua Aravind-Shankar (mridangam, tabla, flétna, housle, kytara, bouzuki a kontrabas). Úvodní skladba v provedení nadaswaramského vidwana P.K. Raviho.

    Po projekci se bude servírovat Khatti Dal a Marsala Chai se sladkým překvapením.

    M. Bergner je australský experimentující filmař, performer, autor fónické poesie a vynikající kuchař. Promítání navazuje na sérii kulinářských dílen, inspirovaných literárními či filmovými odkazy, které Marcus Bergner zahájil v galerii Školská v loňském roce.

    Brian McKenzie je jedním z nejváženějších australských dokumentaristů. Jeho tvorba se vyznačuje výraznou pozorovací schopností a zájmem o dramata každodenního života. Od 70. let se jeho díla promítají v kinech a uvádějí v televizích. V Austrálii je jeho obraz alkoholiků “I’ll be home for Christmas” (1984)" součástí školního studia. "On The Waves of the Adriatic" (1991), dokument o nešťastnících na předměstí Coburgu byl oceněn Cenou grand prix na festivalu dokumentárních filmů Cinema du Reel v Paříži. Napsal a režíroval celovečerní filmy a byl při zrodu klíčových programů pro televizi ABC. V roce 2008 získal Cenu cechu australských režisérů za nejlepší režii v dokumentu “Love’s Harvest", 4-dílnou sérii o organických farmářích
    CIL
    CIL --- ---
    Jiří Suchánek / Noise Calypsos

    Školská 28: Komunikační prostor / Jiří Suchánek, Noise Calypsos
    http://skolska28.cz/page.php?event=544

    PÁ 24. ÚNORA 2012 V 19:30 / vstupné 80,- Kč (studenti 60,- Kč)

    http://www.jiri-suchanek.net/ , http://societyofalgorithm.org/
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---


    po 7. 11. 2011, 19:30

    Školská 28 ScreenLab: Zbyněk Baladrán

    Projekce a diskuze s autorem

    V listopadovém ScreenLabu přivítáme v galerii Školská 28 výtvarného umělce, kurátora a mediálního archeologa Zbyňka Baladrána, který nás autorsky provede vybranými ukázkami své tvorby. Bude nás opět zajímat jeho vztah k pohyblivému obrazu a kinematografii v souvislostech galerií a výstavních prostorů. V jeho tvorbě často nalézáme různé metody apropriace a přivlastnění obrazů, které nabývají nových kontextů a proměněných významů. Zaujímá pozici umělce - kurátora, který zhodnocuje stejnou měrou výtvarnou, historickou i společenskou funkci obrazů, což v jeho případě ústí v osobitou formu multimediální eseje. Zabývá se různými způsoby vnímání obrazu, otázkou autorství a proměny divácké perspektivy. Příznačný je pro něj pohyb mimo mantinely daného média, promítané obrazy v jeho instalacích expandují do prostoru, nebo do galerií různou měrou abstrahuje principy kina. Poslední dobou se zabývá odkazem meziválečné avantgardy.

    [www]
    CIL
    CIL --- ---
    Jamie Drouin / Dušan Urbanec

    koncert • screenlab / v pondělí 17. října 2011 v 19:30

    odkaz: http://www.skolska28.cz/page.php?event=502
    REZZ
    REZZ --- ---
    Galerie Fotograf a Festival Fotograf Vás zve jak jinak než na Sympozium Fotograf.
    tento pátek a sobotu ve Francouzském Institutu, vždy 14:00-18:00




    více info zde:
    https://www.facebook.com/event.php?eid=141951972570779
    Fotograf festival
    http://www.fotografestival.cz/DlazdiceDetail.aspx?ID=1
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Vaření knih

    Kurz kreativního vaření s Marcusem Bergnerem

    PÁ 23. ZÁŘÍ 2011 V 18:00



    vstupné 100,- Kč

    Vaření knih: série gastronomických workshopů s literární příchutí.

    Pan Bergner začne kurzy vaření úvahou o pěti smyslech a o odvěkém sněním o šestém, například u Rimbauda. To nám poskytne vhodnou záminku pro prolegomenu do tajemnství tvůrčího kuchyňského umění. Poezie věcí Francise Pongea sestává z imaginarních pokrmů a obzvláště jeho popisy chleba nabízejí jedinečnou evokaci o bytostném propojení života a kulinářství. Příprava polévky z mandlí a tvorba nebývalých druhů desertů budou propojeny s vhodnými pasážemi citovanými z textů Rabelaise a Cervantese. Kontext dílny je ovšem zcela vegetariánský a v jeho průběhu nebude pozřeno žádné zvíře.

    Série kulinářských dílen je inspirována literárními a metaforickými významy anglické fráze "Cooking the books". Každý jednotlivý workshop bude vycházet z literárních odkazů, hledisek a perspektiv, jejichž cílem je znovuobjevit zapomenuté a speciální kulinární procesy a recepty. Může sestávat v metodice připravy jednoduché polévky, salátu,nebo jiného pokrmu.

    Kurz bude reagovat na interpretaci, nebo des-interpretaci různých literárních inspirací (François Rabelais, Georges Perec, Jaroslav Hašek, Ladislav Klíma, WIrginia Wolf, Thomas Pynchon, atd).

    Účastnící si mohou přinést případně svoje vlastní potraviny a ingredience pro jednotlivé dílny.

    součástí dílny je společná večeře.

    Informace a přihlášky: marcusbergner@hotmail.com

    Účastnický příspěvek na jednu dílnu 100 Kč

    Marcus Bergner se narodil 1956 v Melbourne, velkou část svého života prožil v Římě a Londýně. Po absolutoriu uměleckých studií na Victorian College of Arts byl na přímluvu švýcarského umělce Dietra Rotha přijat na uměleckou akademii v německém Braunschweigu, kde v letech 1981-83 studoval experimentální film a malířství. Natočil více než 20 experimentálních filmů znamých v Evropě, Austrálii i Americe. Od poloviny 80.let člen australské skupiny fónické poesie a performance Arf Arf jejíž tvorba zahrnuje více než sto jevištních představení nejrůznějšího druhu. Skupina podnikla dvě rozsáhlá turné do osmi evropských zemí, existuje řada publikovaných materiálů, nahrávek a rozhlasových pořadů. Marcus Bergner se rovněž podílel na vzniku experimentálního dokumentu The Thread of Voice inspirovaného tvorbou skupiny. V současnosti se zabývá v rámci postgraduálního studia na Melbourne University a Victorian College of Art výzkumem intermediálních vztahů mezi experimentálním filmem a experimentální literaturou, současnou výtvarnou tvorbou a novými estetickými teoriemi.
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Klára Tasovská: Půlnoc

    ČT 22. ZÁŘÍ 2011 V 20:00



    Esej o zdrojích světla, významu tmy a světelném znečištění má několik vzájemně propletených rovin. V jedné z nich autorka popisuje své zážitky během experimentu, při němž je zavřena v totální temnotě. Další vrstva filmu přibližuje činnost takzvaných „darkerů", kteří přerušují dodávky proudu a baví se zaznamenáváním spektakulárních důsledků svých „ekoataků". Polemická koláž upozorňuje také na hrozivou závislost lidstva na elektřině a na plýtvání při jejím užívání. K nejzajímavějším pasážím nápadité mozaiky o krizi současné civilizace, patří úvaha Václava Bartušky o mezích pokroku.

    Klára Tasovská se narodila v roce 1980. Od roku 2001 studovala na Akademii výtvarných umění v Praze obor „Monumentální tvorba a nová média“. Její diplomovou prací se stal na AVU film s názvem Rekonstrukce (2007). Od roku 2006 studuje katedru dokumentární tvorby na FAMU, kde již natočila řadu krátkých filmů.

    Půlnoc, r. Klára Tasovská, ČR, 2010, 40 min

    Filmografie:
    Vračka (14´, ČR, 2007)
    Strom (14´, ČR, 2007)
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    No Time for Heroes

    Martin Janíček, Martin Zet, Danilo Capasso, Christian Costa, Jaro Dufek, Dominika Skutnik, Krzysztof Topolsk

    VERNISÁŽ PO 19. ZÁŘÍ V 18:00
    20. ZÁŘÍ – 5. ŘÍJNA 2011



    Ideou projektu Není čas na hrdinství je představit skupinu umělců, kteří pracují a vyjadřují se intervencí v konkrétním veřejném prostoru. Není čas na hrdinství spojuje evropská města: Kladno-Prague, Neapol, Gdańsk. Přetrvávající problém privatizace nábřeží a globálního plýtvání vodou stimuluje potřebu analyzovat možnosti využití říčních toků v rámci přepravy a komunikace. Dříve byla industriální zóna důležitou součástí výroby, nyní jsou tyto lokality někdy nebezpečné a zapomenuté, jinde si tato místa bere zpět příroda. Cílem projektu je upozornit na nutnost výzkumu, zaměřeného na konfrontaci a prezentace evropských průmyslových oblastí, vodních cest a moří, dále hledání strategií, jak pečovat o tyto zóny, lépe je využít, nebo uchovat.

    Bývalý areál Vojtěšské huti Kladno Koněv - pozdější Poldi Kladno SONP je jeden z nejzajímavějších průmyslových komplexů v České republice. Tato historická průmyslová soustava objektů spočívala na velkých cementových nádržích, které uchovávaly vodu a další látky používané při výrobě oceli. Za zmínku stojí architektonická rozmanitost města Kladna zdůrazněna secesními vilami postavenými kolem továren od významných architektů jako byl např. Josef Hoffmann.

    Český umělec Martin Janíček prezentuje zvukovou performanci a instalaci s reprodukovanými zvuky z industriálních zón v Kladně a v Gdaňsku. Martin Zet recykluje městské objekty a transformuje jejích funkci a smysl do jeho osobní vize naši současné společnosti. Podle známé italské čtvrti "Spacca Napoli" je město rozděleno na dvě části. Východ Neapole je chudou čtvrtí okolo přístavu, kde byly v 80. letech postaveny obrovské továrny, které byly po deseti letech opuštěny. Západní oblast Neapole je zcela jiná. Jsou tam postavené luxusní vily s výhledem na moře nedaleko slavného parku Virgilio poblíž ostrova Capri. Italští umělci Christian Costa a Danilo Capasso se zabývají úvahami o urbanistické historii východní Neapole a volí umělecké strategie intervence do periferních oblastí a jejich degradace. Fotografická a video instalace Danila Capassa zkoumá “hraniční prostory” východní Neapole a odráží “stav mezi existencí v minulosti a budoucími identitami”. Dokumentární video a cyklus fotografií Christiana Costy představuje kritický pohled na degradaci neapolských industriálných zón Cirio, Vela, Ponticelli, a na oblast přístavu.

    V gdaňských loděnicích propukly dělnické stávky, inciující politické změny a hnutí Solidarita. Město je zajímavé tak tím, jak je využito nábřeží, které je příkladem konverze architektury - změně její funkce (z průmyslových výrobních hal na umělecké lofty). Pomocí metafory záběru na hypnotický let mořského racka polská umělkyně Dominika Skutnik rozlišuje originálním způsobem vztahy mezi světem snů, městských zvuků a hrou asociací. Jaro Dufek kombinuje různé druhy vody z Prahy, Gdaňska a Neapole v interaktivním projektu výuživající mobilních telefonů. Krzysztof Topolski aka Arszyn zkoumá různé strategie jak zachytit městské zvuky ve finální minimální hudební instalací.

    Kurátorky: Aleksandra Grzonkowska (pl) Susanna Horvatovičová (it) Dagmar Šubrtová (cz).

    Prezentace projektu Heroes: 19. září 2011 - 17:00 hodin, vernisáž 19. září 2011 - 18:00 hodin

    Spolupráce: MEMENEST Associazione Culturale, Naples Communication space Školská 28, Prague 6. bienále Industriální stopy 2011 (Praha-Kladno). Projekt No Time For Heroes je součástí programu 6. bienále Industriální stopy 2011 (Praha-Kladno) pořádaného Výzkumným centrem průmyslového dědictví při ČVUT v Praze (www.industrialnistopy.cz). Ve spolupráci s Výzkumým centrem průmyslového dědictví ČVUT v Praze.

    Podpora: Rezidence Krzysztofa Topolského je podporován Visegrádským mezinárodním fondem, Visegrádský umělecký rezidenční program - VARP. Polská část je podporována také Institutem Adama Mickiewicze.
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    Lovci hub a houbaři
    Tradiční výstava a oslava hub

    7. září – 13. září 2011
    vernisáž po 12. září v 18:00

    Výroční výstava věnovaná houbám, plísním, lišejníkům a dalším parazitujícím lesním organismům.
    Všechny návštěvníky lesa, parků a další zájemce o lov hub a houbaření, či mykology vyzýváme, aby donesli své úlovky do Śkolské, kde budou zařazeny do stávající expozice. V pondělí 12.září od 15. do 18. hodin proběhne kulinářská dílna, kde pod dozorem specialistů budou napřed vědecky posouzeny a posléze do chutných pokrmů upraveny různé druhy hub.
    FISHEYE_100
    FISHEYE_100 --- ---
    Akustická místosloví severních Čech
    Václav Cílek a Hugh Livingstone

    út 6. září 2011 v 18:00

    Geolog, cestovatel a spisovatel Václav Cílek a hudebník, cestovatel a zvukový umělec Hugh Livingston procházeli společně místa severních Čech, která pokládá Cílek za pozoruhodná. Livingston zaznamenával na video a audio akustiku krajiny i Cílkovy komentáře. Václav Cílek bude mluvit o proměnách krajiny v souvislosti se zvukem, včetně dějin hudebních slavností v otevřené krajině. Video dokumentace jejich cesty po Severních Čechách, včetně záběrů z mesolitických jeskyní, opuštěných vojenských újezdů kolem Ralska a románských krypt.

    Improvizovaný a neformální podvečerní program kombinuje mluvené slovo, hudbu a videodokumentaci.

    Školská 28: Komunikační prostor / Akustická místosloví severních Čech
    http://skolska28.cz/page.php?event=496
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    od 6. zari skolaci usedaji do lavic a tesi se na Vas
    BARCIA
    BARCIA --- ---
    Prázdninový provoz

    Oznamujeme prázdninový provoz, na jehož přípravě úsilovně pracujeme. Nastane po ukončení výstavy "Odchody" Karla Cudlína 22.července. Program podzimní sezóny bude oznámen během července. Nicméně kurzy češtiny pokračují přes léto. Vaše případné dotazy prosíme směřujte na emailovou adresu milos@skolska28.cz.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam