PATISLAV:
Ony se taky bilboardy od dálnic v Evropě stahují, protože rozptylují a lidi díky nim častějí havarují. ČR je zas výjimka. Stejně tak se během řízení nejí, nepije horké kafe, nepíšou smsky, nekouká se do notebooku na klíně (to jsem viděl na D1, a dneska ti to tuším snad ani nikdo nemůže zakázat). Takové to nezávazné tlachání mezi řidičem a spolucestujícími podle mně většinou tak nerozptyluje, stejně tak poslouchání rádia.
V autě co někde stojí nechť si každý dělá co chce, ale ve chvíli kdy vyjede na silnici, nebo alespoň na dálnici, kde na jeho reakcích závisí i životy lidí v dalších autech za ním a před ním - tam ať pro něj klidně platí ostřejší režim.
Byl bych proti zákazům, pokud by řidiči uměli několik základních logických pravidel dodržovat sami. Což se bohužel minimálně u nás neděje tak často, že je to skoro pravidlo.
Hlavní příčiny dopravních nehod motorových vozidel - únor 2011:
1. nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky 2 170
2. řidič se plně nevěnoval řízení vozidla 1 627
3. nesprávné otáčení nebo couvání 770
4. jiný druh nesprávné jízdy 740
5. nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozidlem 534
6. nezvládnutí řízení vozidla 490
7. nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky 445
8. nedání přednosti v jízdě 367
9. vyhýbání bez dostatečného bočního odstupu 323
10. vjetí do protisměru 313
Dopravní nehody v únoru 2011, nejčastější příčiny | Dopravní nehody a informace
http://www.dopravninehody-info.cz/2011/04/dopravni-nehody-statistika-unor-2011/
Ohledně toho telefonování odkážu třeba na tenhle článek:
Telefonování za volantem s handsfree je horší než 0,5 promile alkoholu - iDNES.cz
http://auto.idnes.cz/telefonovani-za-volantem-s-handsfree-je-horsi-nez-0-5-promile-alkoholu-1jt-/automoto.aspx?c=A110202_163607_automoto_hig
Zrovna před několika lety se v EU diskutovalo jestli kouření za jízdy plošně taky nezakázat, protože může být ještě nebezpečnější než to telefonování.