• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DELVITLinux pro zacatecniky a obycejne uzivatele (NO FLAMES!)
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    Navíc jsem v Linuxu začátečník a tedy se učím metodou pokusů a omylů. Často to celé zbourám. Image disku je pro mě jistota.
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    ZBYNEK: Nepoužíval jsem ani TimeMachine u MacOS.
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    ZBYNEK: Jednak to zabere spoustu místa a pak i to se může podělat, když je snapshot na témže místě, jak data. A pokud není na stejném místě, tak už rozdílu mezi "ruční" clonezillou moc není. Navíc tahle si já určuju, co je pro mě "relevantní stav sytému hodný zálohy".
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    HOWKING: Neměl bys jednodušší přejít (aspoň se systémovou partition) na ZFS / BTRFS?
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Ja boot a root dost casto mazu - protoze se pohybuji v ramci jedne distro, tak home je pro me porad dostacujici oddelit.
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    Já vím, že to možná vyzní provokativně. Ale CLONEZILLA- pokaždé, když můj systém dozná majoritních změn dělám disk image a domácí adresář mám na NASu. To ušetří spoustu času. A držím tři image po sobě. Zlozvyk už z Windows před dvaceti lety (Ghost), který jsem stejně držel i na MacOS (dmg přes diskutility v recovery modu) až na Linux (Clonezilla). Vyplatí se.
    TR1
    TR1 --- ---
    DANYSEK:
    Pozde, systemovy disk je jiz smazany. Potrebuji funkcni pc abych mohl delat, ne se s tim prat, s nejistym vysledkem.

Kazdopadne vsem dekuji za rady.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    TR1: jeste se zbav toho quiet v grubu, jinak se vic nedozvis :)
    TR1
    TR1 --- ---
    DANYSEK:
    Mas naprostou pravdu, nazev pripojeneho sifrovaneho oddilu se musi shodovat s nazvem v /etc/crypttab. V mem pripade ne nvme0n1p1_crypt ale crypt_root.

root@mint:/# update-initramfs -d -c -k all