IJACZEK: Mě děti naučili trpělivosti (které bych nebyla řekla, že jsem schopna), umění zastavit se (a říci si, že vlastně není kam pospíchat).
V příkladech: Je mi lhostejné, že s dětma trvá vykrajování sušenek 2-3x tak dlouho - protože 2-3x navíc válím "zbytky" těsta - děti prostě "nešetří místem" jak bych to dělala já. Dokážu v sobě potlačit tu netrpělivost (a někdy najít nové cesty, třeba "nejprve poskládáme všechny formičky na perníky NA těsto k sobě - pak vykrajujem). Pokud se mi dnes pletli s malýma košíčkama do cesty v obchoďáku - vědomě jsem si řekla, že - ty 2 minuty navíc MÁM. Ať maj radost...
Děti mě posílili v boji proti lenosti.
Je to námaha, v noci vstávat a kontrolovat teplotu, nebo nosit na záchod, nebo cokoli... Jasně, že se mi nechce - ale dělám to a nedávám najevo, že mě to stojí sílu.
Děti mě naučili umenšit své ego.
Pokud přijdu s "bezva nápadem" stavět z papíru nebo plastelíny nebo lega letadýlko, zatímco po minutě oni chtěj domek/psa/pavouka/mumii - uvědomím si, že pocit ... nepohody je jen mé ego, že to nejde dle mé představy - a přizpůsobím se. Protože - cílem byla zábava + nácvik jemné motoriky - a toho dosáhnem i s mumií a pavoukem. Letadlo bych prosadila - ale ztratila pohodu. Třeba je zaujme příště - a oželím ten skvělý nápad tady odtud z nyxu - nebo co jsem kde vyhrabala a těšila se, že je "jistě zaujme". (Neznamená, že je - jindy - nevedu k důslednosti nebo že vždy a to navíc OBA dostanou co chtěj).
Bude toho víc, ale to je to, co mě napadlo ihned :-)