• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    IJACZEKOtcovský cit... když dva... býti rodičem, bezpečný domov a hračky, kočárek, autosedačka a v neposlední řadě miminko ...
    HAWKS
    HAWKS --- ---
    jinak samozrejme eliska je z vidiny konkurence nadsena


    HAWKS
    HAWKS --- ---
    LEXXA:
    tentokrat bohunice
    LEXXA
    LEXXA --- ---
    HAWKS: obilnak nebo bohunice?
    HAWKS
    HAWKS --- ---
    a druhy dotaz..nemate nekdo zkusenosti s autosedackou cybec Q-fix ? Puvodne jsem chtel Maxi Cosi (15-36 kg), ale dost me prekvapilo, ze u adacu propadla s ohledem na radove vyssi obsah skodlivin v materialech nez pripousti normy
    HAWKS
    HAWKS --- ---
    musim se pochlubit :)


    EDERA
    EDERA --- ---
    ADD: Aha, tak o to u nás boj není - vepředu prostě děti nejezděj a tečka. Ani v sedačce.
    ADD
    ADD --- ---
    EDERA: U nás spory způsobuje akorát škodovka, ve které může být sedačka vepředu - o toto místo je pak boj. Kluci sice navrhovali, že by využili obě přední místa, ale tlouklo se to s plánem tím autem někam dojet. :-) Budou si muset ještě patnáct let počkat. :-)
    EDERA
    EDERA --- ---
    BALAENA: Máme dva podprdelníky přímo v kufru auta. Představa ideálního stavu je taková, že neustále bude v jednom každém našem autě přítomna sada pro krátký přesun dvou dětí, tj. libovolná kombinace sedaček a podsedáků, ale prostě dva. Trochu narážíme na holčičí neochotu sednout si do sedačky/na sedák, který je té druhé, ale jen do té míry, že chvíly remcaj, než to dostanou befelem.:-P
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    CROSS: to jsem ve své škůdce taky hledal, a taky nenašel :-/ jedině prý v servisu...
    LEXXA
    LEXXA --- ---
    CROSS: to zas pro zmenu mam ja :)
    CROSS
    CROSS --- ---
    LEXXA: hmm, tak to je docela vopruz. To moje pásy naštěstí nevyžadují. (V autě mě trošku mrzí jiná věc - nevypínací airbag(y) kolem spolujezdce, takže nemůžu sedačku dát dopředu.)
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    EDERA: taky máme v komoře podprdelník, třeba kdyby se ukázala potřeba přejezdu, když tu robě zrovna bude mít spolužáka, tak aby mohlo být zákonu učiněno zadost, protože základní pravidlo říká, že pokud nejsou všichni připoutaní a děti v sedačkách, naše auto se neumí rozjet.
    EDERA
    EDERA --- ---
    BALAENA: Naše sedmileté taky.
    Storchenmühle Solar | Dětský dům - Kočárky, dětské a kojenecké potřeby, autosedačky
    http://www.detskydum.cz/detail/storchenmhle-solar-337604/
    Občas teda jedou jen na podsedáku (dvě děti, dvě auta, pořád zápasíme s logistikou, kde zrovna a kolik je sedaček), ale to jen krátké přesuny po městě.
    LEXXA
    LEXXA --- ---
    CROSS: system bezp. pasu ktery se (nejak?!?!?!) spina. je na zadnych sedadlech (ozkouseno na mazde, fordu, bmw, renaultu, mb a audi). v okamziku kdy zatahnu prudce za pas a zasekne se (coz pas by delat mel) tak se v normalnim svete musi jen povolit aby se vypnula pojistka. v pripade KISI se musu navinout zpet "do nuly" aby slo s nim dal manipulovat.
    CROSS
    CROSS --- ---
    LEXXA: vim, že je to stupidní reakce, ale vůbec netušim, co je KISI - takže co to je? Moje google-fu na to nestačilo.
    LEXXA
    LEXXA --- ---
    kdyz jsme u tech sedacek...
    nevite jak/jestli se da zapnout/vypnout KISI v aute? desne me irituje a pripadam si jak imbecil kdyz pridelavam vajicko bez isofixu do auta s isofixem.

    a tom ze to tam dle zakona musi byt vim. ale ja taky mam jen jedny nervy.
    CROSS
    CROSS --- ---
    K těm sedačkám, doporučuju při koupi vyzkoušet, jak se zapíná přezka (pokud jde o sedačku s pásy), ideálně do ní nechat dítě vlézt. Momentálně (2r3m) používáme dvě sedačky Roemer King Plus, tj. skupina I (verzi bez isofixu - ale když ho tady tak chválíte, příští generaci vezmu s isofixem), současnou a předešlou generaci. Ta starší generace je mj. na obrázku na tom linku od Lexxy - tahle přezka se docela dobře zapíná jednou rukou. V novější generaci design přezky změnili a zapnout to jednou rukou je dost opruz. Tyhle sedačky jsou docela pohodlné, přinejmenším si malej nestěžuje, ale při nastupování - protože trvá na tom, že do ní vleze sám - zpravidla serve potah pod zády (v té novější verzi), plus co designér pokládal za praktickou vychytávku, což je jakási opora přezky v rozkroku, takže tato je ve vzpřímené pozici a měla by usnadnit zapínání, je v praxi překážka, když do toho dítě chce vlézt samo. S možností, že dítě bude chtít nasedat samo nebo že nebude chtít do sedačky vůbec zřejmě konstruktér nepočítal. ;-]

    Rozhodně až půjdu kupovat další sedačku (třídy II-III), nechám to malýho ozkoušet. (Ten první King Plus jsem koupil na doporučení a když jsem kupoval tu novější (do druhého auta), nenapadlo mě zjišťovat, jaké inovace na tom provedli.

    Celkově jsem nicméně s těmito sedačkami spokojen, instaluje se to snadno, na pásech to drží jak přibité a dítě v tom snáší dobře i delší cestu. Co jsem pročítal různé testy, Roemer z toho většinou vychází dobře. Takže za mě ano, ale vyzkoušet předem.
    ADD
    ADD --- ---
    MADCAT: Já tomu nedávno věnovala asi dva měsíce pátrání a nakonec nám vyšel nejlíp Cybex Solution. Pohodlný, bezpečný. Syn už v něm pár týdnů jezdí a nestěžuje si, jen na delší přejezdy je blbé, že mu víc padá hlava při spánku, ale to je asi vlastnost všech větších sedaček, že už v nich nejde pololežet.
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    Já jen dodám k tomu isofixu - mně bylo při koupi autosedačky doporučeno, pokud isofix v autě nemáme (což nemáme), kupovat sedačku bez isofixu. Isofix zvyšuje váhu sedačky a sedačka držená pouze pásy se při nárazu pohybuje společně s dítětem a působí na něj svou silou. Jelikož se zvyšující se rychlostí se násobí i síla, která takhle na dítě působí, je každý gram, o který je sedačka s isofixem těžší než bez něj, zbytečné riziko navíc.
    Druhou nevýhodou je, že aspoň co jsem viděla v kategorii 9-18, kterou jsme kupovali my, isofixové sedačky se při připoutání pouze pásem obvykle nedají polohovat.
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    LEXXA: podprdelník není jediná možnost, náš devítiletý má sedačku se zády až do 36 kilo, je to bezpečnější
    http://www.prejetesi.cz/storchenmuhle-starlight-sp-oxxy.html
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam