• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISTRANSFORMACE - síť života: o všem, co pomáhá léčení a probuzení člověka,společnosti,Země
    ANNA
    ANNA --- ---
    ANNA: a pro uklidnění, ty primitivy a neprimitivy řeším v reakci na místní diskuzi, ne v přímym vztahu k Ishmaelovi.
    ANNA
    ANNA --- ---
    líbí se mi třeba myšlenka, kterou mmj. zmiňuje Pjér La Šéz například v dílku Indián (zpráva o archetypu), pro sebe jí beru jako zprávu o kulturním střetu, kdy je západ fascinován primitivním a rajským stavem (a na druhé straně jsou primitivové fascinováni západem). za přínosný považuju taky upozornění, že pouhé převléknutí kabátu nemusí být kýženým řešením, což si fascinovaný člověk vůbec nemusí uvědomovat.
    myslím, že boom cizokrajných duchoven byl a je jenom další začátek dalšího vývoje, jehož součástí je i postupný střízlivění. zápaďák si jednou po absolvování x-tého duchovního semináře uvědomí, že je třeba na to jít jinak, indián si asi taky jednou uvědomí, že už toho vybetonoval dost a že technika má omezené možnosti.
    mně přijdou některý naše zápaďácký schopnosti jako užitečný nástroje, kterých bychom si měli vážit a rozvíjet je, protože je beztak ani většina zápaďáků kloudně neumí užívat. na něco možná stačit nebudou a tak budeme hledat inspiraci jinde, nicméně nejzazší meze se najdou tak, že už to dál nejde.

    jsem až nedávno objevila perplexní slast toho, když si člověk dá rozumovej přístup až k vlastním nejzazším mezím a pak je překročí:))) v podstatě je to takový zážitkový koan. líbí se mi na tom to, že to rozvíjí jak chápavost, tak pouštění se, že je vidět přirozený hranice, který fungujou i bez přiložení vlastní ruky k dílu.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    ENKIE: a navazujici otazka je jestli by nam ta alternativa stacila nekde izolovane bokem anebo potrebujeme aby se nase alternativa stala mainstreamem (tzn. system jako takovy je principielne v poradku, jen je problem ze ho neovladame MY)
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    Predevsim je dobry si uvedomit, ze neni ani nahodou nutny spojovat vse do jednoho bodu, jedny ideologie, jedny alternativy atp. Ten nas svetosystem je sice cim dal vic propojeny a unifikovany az z toho jde hruza, ale to neznamema, ze v nem nelze vytvorit nejakou enklavu alternativni.

    Jen je treba pocitat s tim, ze zdaleka ne vsichni s tim budou souhlasit a ze zadna 'spolecnost' to nebude platit, a ze to bude mit i sve otevrene nepratele.

    Prijde mi trochu autisticke si predstavovat stabilitu a alternativu tak, ze vsichni prijmou bez diskuse nejakou jednu vizi a ta se pak vsude rozsiri. Ja si myslim, ze prave tahle potreba stability a jednoty a vseobjimajici lasky je prave hlavnim motorem toho, ze je vse dnes tak unifikovane a totalitne propojene a nelidsky planovane.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    CONTINUITY: dneska vecer jsem si na tebe vzpomnela v jedne souvislosti -- formulovala jsem jakysi postoj a lepik ho smahem smetl ze stolu. myslim ze ti rozumim v tom, ze pokud je pro nas nejaka vec podstatna a ostatni to nepoberou, je to vycerpavajici... jeste mi to asociuje ze jsi uz drive psala, ze u vas doma to bylo tak, ze Conti radikalka rebelka rikala alternativni veci a zbytek rodiny ji daval najevo, ze proto, ze mysli jinak, je uplne blba, nepouzitelna atd. Jak uz to tak s imprintama byva, myslim ze ti to naskakuje, kdyz lidi nesouhlasi ohledne dulezitych veci... pricemz zrovna v tomhle klubu ale si myslim, ze nesouhlas je proste jen pokusy vyjasnit si vzajemne vec co nejlepe to jde.

    cimz ti nerikam ze mas diskutovat ;) jen takove volne asociace...
    ZRZKA
    ZRZKA --- ---
    tu diskusi o mentorství, kurzech, lekcích, vzdělávání etc. řeší např. časové banky, zajímavá reportáž v sobotu na čt24 případně další info v angličtině here pro prahu jsem zatím time bank nenašla
    ANNA
    ANNA --- ---
    já se na tuhle kulturní a životostylovou záležitost nechci dívat z hlediska hodnocení dvou přístupů a následné volby jednoho z nich. dejme tomu pohled západní civilizace vs. pohled přírodě bližší kultury (nebo spíš pohled určitých environmentalistů). nějak mi to přijde jako dva mýty, ze kterých se dá čerpat inspirace pro život, ne dokonalý zákony, které se musí bez rozporování přijmout.

    v praxi mám pocit, že alternativa se prosazuje těžko, protože ekvivalentní alternativa k mainstreamu imho není. třeba těžko zabezpečit vysoké životní nároky udržitelně a ekologicky, na druhou stranu těžko udržet se stávajícími nároky. prostě v praxi selhává ekologický i konzumní utopismus.

    moje každodenní zkušenost sestává z malých prozření, že dokonalá řešení jsou zřídkavá, vždycky je tam něco pro a něco proti. ono když si o tom člověk jenom čte a nemá zkušenost, tak z toho imho snadno vzniká dojem, že zázraky se běžně dějí.
    permakulturní zemědělství měnící brownfieldy v krásné zahrady, nebo eko kořenové čističky... ve výsledku ale všechny vypuštěné sračky nikam nezmizí. alternativní zdroje energie, jejichž výroba sežere víc energie, než kolik jí jsou schopny poskytnout. na druhé straně systém hlásající konečnou svobodu všech a vytvářející dojem pomalu dokonalosti ve všech směrech, přitom realita je jiná. nakonec je pro mě určitá míra skepse jeden z nejefektivnějších nástrojů, jak se nezasekávat na nefunkčních řešeních a snažit se myslet dál a líp.
    LOOK
    LOOK --- ---
    dobrej clanek (z MANUFACTURING SOCIETY)

    Zygmunt Bauman: Dnešná atmosféra je pre vystrašenú väčšinu - Pravda.sk
    http://spravy.pravda.sk/zygmunt-bauman-dnesna-atmosfera-je-pre-vystrasenu-vacsinu-pop-/sk_domace.asp?c=A101119_184416_sk_domace_p29
    LOOK
    LOOK --- ---
    snad se najde nekdo kdo to casem prevypravi do kompaktni 'odborne' formy. napr. castanedovy knizky takhle zpracovany byly a diky tomu se myslenky dostaly k sirsimu publiku.

    z toho co se tu objevilo mi prijde ze hlavni (meta)tema je napadani paradigmat, o kterych se bezne nediskutuje a nepremysli. coz neni nic noveho pod sluncem (->postmoderni filozofie nebo vubec vsichni alternativni intosi:). zrejme to podava specifickou formou, ktera nektere dostane, zatimco jine nastve;) ale nenechame se prece rozestvat formami:))
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    a poslední dnes, a nejhustější:
    ----------

    The Imperial Chill
    “The Imperial Chill had been an imperial preoccupation for so long that no one was counting centuries anymore. That it was genetic was obvious, of course, but this knowledge helped no one—certainly not the shivering Emperor. Every academic and scientific discipline in the realm had a chilly aspect. Every scholar and scientist was to some degree or in some sense working on the problem, which was generally agreed to be metabolic and probably dietary. There was of course nothing wrong with the emperor’s diet, but it was assumed that some adjustment (possibly quite infinitesimal) would turn the trick and give His Highness relief. There were acorn diets and apple diets—and watercress diets and zucchini diets at the other end of the alphabet. Every university depended on its subsidy for research on the temper-1 ing effects of diet and food—research that everyone knew could be effortlessly spun out till the end of time.
    “One day, however, the Prime Minister called a press conference and announced that a breakthrough had been made. Of course, breakthroughs had been announced before and had always come to nothing, so no one was really worried—till they saw the look on the Prime Minister’s face. This time (that look told them) something uncomfortably new was in the offing.”
    Shirin paused and asked B whether she should finish it then or wait till later.
    “Oh, finish it now,” B said grumpily. “Then he can be thinking about it.”
    Shirin continued.
    “The Prime Minister’s announcement (that the cause of the Imperial Chill had been found) was shockingly brief—and was followed by a shocked silence, which soon became a murmur of horror, disbelief, and denial. The truth of the minister’s words was not what outraged his listeners. What outraged them was the idea that, after defeating the best minds of a dozen generations, the Emperor’s chilliness could be explained so simply. The feeling seemed to be that critical problems (like the Emperor’s chill) must absolutely have complex and impenetrable causes, and they must absolutely be difficult (and perhaps even impossible) to solve. As he wandered aimlessly through the crowd, one dazed scholar was heard to mutter over and over, ‘There are no easy answers, there are no easy answers, there are no easy answers’—not with any real conviction now but rather as if repetition might restore vitality to these familiar, comforting words.
    “What was distressing them was not the fact that the cause of the chill was now known but rather the fact that it had always been known—but never as a cause. It had stared them in the face, and looking beyond it to remote and unintelligible causes, they had missed its significance.
    Throughout the empire, there was literally no one who was ignorant of the fact that their shivering monarch had . . . no . . . clothes.”


    “When the scholars in the capital of the Chilly Emperor had had a few days to think things over, they began to recover their wits and to see that all was not lost to them after all. They called a press conference that was twice as solemn as the Prime Minister’s and three times as well attended. After the various media representatives had been wined and dined regally, the head of the Royal Commission for Chilly Research called the meeting to order and made the following announcement. ‘It’s perfectly true that the Emperor is naked,’ he said. ‘We have always known this and have always chosen to ignore it, because it’s a red herring. The causes of the Emperor’s condition are many, complex, and difficult for laymen to understand—and they cannot be reduced to this single, childish notion: that he is cold because he’s wearing nothing but his birthday suit. The suggestion that warm clothing might alleviate the Emperor’s discomfort is charming and well meant but will not be recommended for implementation or further study.’ Following this announcement, the Prime Minister was dismissed for incompetence, the scholars’ grants were all renewed, and the Emperor went on shivering into a snowy old age.”
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    What they saw being born in their neighbors was not a new lifestyle but a new mind-set, a mindset that made us out to be as wise as the gods, that made the world out to be a piece of human property, that gave us the power of life and death over the world.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    definice takerského zemědělství


    “The easiest way to see it is by example. According to totalitarian agriculture, cows may live but wolves must die. According to totalitarian agriculture, chickens may live but foxes must die. According to totalitarian agriculture, wheat may live but chinch bugs must die. Anything we eat may live, but anything that eats our food must die—and not merely on an ad hoc basis. Our posture is not, ‘If a coyote attacks my herd, I’ll kill it,’ our posture is, ‘Let’s wipe coyotes off the face of the earth.’ When it came to wolves and cows, we said, ‘Let the wolves be destroyed,’ and the wolves were destroyed, and we said, ‘Let there be cows by the billion,’ and there were cows by the billion.”
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    Nějaké ty úryvky ;)

    Na světě byly tisíce a tisíce kultur, totálně rozmanitých.
    Patříme k jedné, která už skoro všechny spolykala, a proto ji často téměř implicitně považujeme za obecnou lidskou kulturu, jako by "lidé" měli a museli žít takhle.
    --------------------
    Confined to their own few hundred square miles, the Gebusi (kmen kanibalů z Nové Guiney) are quaint and bizarre. Blow them up into a universal world culture to which every human must belong and they become an obscenity. The same is true in general. Any culture will become an obscenity when blown up into a universal world culture to which all must belong. Confined to the few hundred square miles in which it was born, our own culture would have been merely quaint and bizarre. Blown up into a universal world culture to which all must belong, it is a horrifying obscenity.”
    --------------------------------
    I remember as a boy reading a science-fiction story about a mutant organism that was born in a drain, in the fortuitous confluence of a dib of this and a dab of that. This organism was driven by a single tropism, which was to turn living matter into itself. Unstopped, it had the capability of reversing in a few days billions of years of biological evolution by devouring all life-forms on this planet and turning them into a single form, itself This mutant organism is a perfect metaphor for our culture, which in just a few centuries is reversing millions of years of human development by devouring all cultures on this planet and turning them into a single culture, our own.”
    --------------------------------
    For the people of our culture, the fact that we’re able to defeat and destroy any other lifestyle is taken as clear proof of our cultural superiority.” (To tu bylo před chvíli doslova vysloveno.)
    ------------------------------------------
    And their new way to live wasn’t adopted because it was so pleasant that it was just an inevitable next step forward. What these founders of our culture fundamentally invented for us was the notion of work. They developed a hard way to live—the hardest way to live ever found on this planet.”
    (a dodnes je taková, protože ať je sebevětší technický pokrok, vždycky se vymyslí víc práce ;)



    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    ALL: Celkově, prostě na diskuse nemám sílu. Vyžaduje to nepředstavitelně moc energie, probírat se těmi argumenty a reagovat na ně, a pak reagovat na to, že něco bylo totálně úplně nepochopeno, a snažit se to uvádět na pravou míru, a zamotávat se do toho, když se zase nepochopíme.....
    Obdivuju vás, kdo tolik energie máte....a samozřejmě, kdo chcete, diskutujte, a prosím odpusťte mi, že to dělat nebudu.
    Občas bude nějaký výkřik do tmy,když budu mít fakt moc velkou potřebu sdílet nějakou myšlenku, budu se to snažit formulovat co nejvíc slušně a neutrálně ;), a vítám veškeré reakce, jen prosím nečekejte reakce na ně :)

    Díky, že sem chodíte :)
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    ANNA: Je mi naprosto jasné, že se všichni tady pokoušíme žít jinak, a zrovna vy tři všichni fakt hodně, aktivně a inspirativně.

    O tom jsem nikdy nepochybovala.

    Vznikají mezi námi taková divná nedorozumění, se kterými si vůbec nevím rady, a proto se mi do toho diskutování nechce, přijde mi, že si lépe rozumíme bez diskutování.

    Koukám, co se tebe týče, ani tohle jsem neměla psát. Každé slovo to jen prohlubuje, bez slov je to lepší, bez tohohle celého tě vnímám jako spřízněnou duši a někoho, koho si hluboce vážím ;)

    Btw, čiště kuriozita, sluníčkář je kdo? ;D
    jestli já, tak to je nejvíc lol, děkuju za poklonu, zkusím si tímhle tvým oslovením trochu prosluníčkovat den.
    TLUSTEI
    TLUSTEI --- ---
    A ja si do toho vseho opet dovolim prispet se spetkou dobre mineneho spamu, protoze se primo tyka leceni jak lidi a spolecnosti, tak i nasi mamy Zeme.
    Dekuji za schovivavost, pochopeni i pripadnou podporu.
    Namaste

    ANNA
    ANNA --- ---
    CONTINUITY: asi čteme každá něco jiného. mám dojem, že já a i PIZI a ENKIE (soudě dle jejich vyjádření) se pokoušíme žít jinak, než jak vypadá průměrný přístup západní kultury.
    koneckonců já už jen zkouším, jestli je možnost se dohodnout, nebo jestli na mě budou sluníčkáři dále útočit a překrucovat moje sdělení, a není-li lepší se vrhnout do výroby odznáčku alternativní alternativa a dát si cigáro a nohy na stůl.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---

    YMLADRIS:
    Nepoužila bych výraz prudič, tak jsem to nemyslela.

    Typy nepochopení mi byly jasné předem, a předem jsem se na celé shrnutí málem vykašlala, protože jsem si okamžitě představila přesně tyhle reakce.
    Ale to neznamená, že by se s tím dalo něco dělat. Nedá. Dá se to do jisté míry vyladit, aby to sdělení nebylo zbytečně rozčilující. Například jsem si mohla odpustit výraz "zešílení člověka" (v originále absolutně žádnej takovej jazyk není, všechno je přísně neutrální a nehodnotící).
    Ale ať se to vychytá sebevíc, ty reakce stejně budou takovéhle, vždycky...krome případu, kdy se sejdeš osobně s pěti lidma, co už dávno věděj....a pak zase není proč si to říkat ;)
    -------------------------------

    ANNA
    PIZI
    ENKIE

    Děkuju za příspěvky a reakce.
    Prosím nezlobte se kvůli tomu, jak jsem reagovala.
    Vím, že to myslíte dobře, inteligentně, upřímně, že se shodneme ve spoustě základních věcí.

    Ale z těch reakcí mi bylo smutno, protože to vnímám tak, že naprostá většina toho sdělení zůstává nepovšimnuta, a místo toho se objevuje několik konkrétních stereotypních tvrzení.

    Například:
    "Žít jinak než žijeme by znamenalo žít jako žvířata."
    "Žít jinak než žijeme znamená nemít možnost ovlivňovat svůj svět."
    "Žít jinak než žijeme znamená vrátit se do minulosti."
    "Představa, že lidé, co žili jinak, na tom byli lépe, je naivní....byli to primitivové a měli se mizerně."
    atd....
    Musela bych to projít zpátky, abych vypsala dalších 10, nechce se mi. Sorry za drobné nepřesnosti v interpretaci, netvrdím, že tohle je přesně, co jste řekli, jen přibližně;-D. Ale s těmihle věcmi se setkávám donekonečna, kdykoli někde projevím něco, co si myslím, nebo nasdílím materiál, kde to někdo vidí stejně. Je to pořád stejné. Jsou to jakési paušální základní námitky, které se objeví, jakmile někdo přijde s příliš alternativním názorem na tuto civilizaci.

    Různé tyhlety základní principy jsou v té knize popsány.
    Jsou to principy myšlení takerské civilizace, která nás v zásadě učí, že náš způsob existence a myšlení byl a je jedinej možnej a jedinej rozumnej, že před ním a mimo něj není nic, co by stálo za řeč.

    To mě na tom asi nejvíc rozhodilo, prostě se mi nechce to tady znova a zase řešit, když ta kniha je o tom, je to tam všechno, a její autr na tyhle věci odpovídá opravdu kvalifikovaně.

    A celkově jsem z toho unavená, nechce se mi to řešit, nechce se mi o tom diskutovat, protože je to bezvýchodné, u naprosté většiny lidí jsou ty koncepty neprůstřelné. A pokud se je rozhodnou změnit, tak sami, určitě ne v nějaké diskusi. Možná, že zkušenost z četby téhle knihy, spolus s tím, co jako inteligetní lidi vidíme kolem sebe, může ke změně některých z nich přispět.

    Byla bych proto, abychom se drželi toho, na čem se shodneme, a nepokoušeli se rozlousknout ty kontroverzní věci formou diskuse.
    Proto jsem tenhle klub, když jsem ho znova založila, chtěla co nejméně diskusní, spíš o sdílení zdrojů.
    Ostatně, myslím si, že uvnitř, na úrovni duše, se shodneme všichni. Spousta toho problémového materiálu je jen na úrovni mysli, představ, myšlenek. Tam je taky důležité, aby se to časem u co nejvíc lidí sladilo, ale může se tomu nechat přirozenej průběh, přijde mi, že se to čím dál víc děje, není potřeba to někam tlačit.

    Nechala bych to na tom, že kdo bude chtít, ten si Ismaela přečte, a kdo je teď připravený to sdělení přijmout, ten ho nezavrhne ;-D
    Tu druhou knížku doporučuju MOC. Je čtivější, ale zase není tak úplně od základů.
    Budu z ní sem dávat nějaké moc pěkné úryvky :o)

    přijemnou neděli :)
    LOOK
    LOOK --- ---
    vzhledem k tomu ze jsem se dosud neucastnil si dovolim jednu teoretickou poznamku:)

    podle me tito idealni Leavers (ty nikdo na vlastni oci nezazil, proto jde o teoreticky model), zili v souladu s okolim proto, ze okoli zilo v souladu s nimi. co by se stalo, pokud by narazili na limit, treba ve forme dochazejicich zdroju, nebo nejakeho uderu zvenci? jednoduse by se nechali decimovat nastalou situaci? tj. automaticky by se dostali do harmonie s 'morovou ranou' a pokojne by vymirali? v idealnim modelu mozna, v realite bych cekal, ze v teto situaci by (mozna poprve ve sve historii) zacali vzdorovat a harmonii by nahradili vuli po preziti.

    [omluva ze reaguju aniz bych cet knihu:)]
    ANNA
    ANNA --- ---
    jsem si nevšimla prudičů, akorát tu pár lidí vyjádřilo vlastní názor.
    nevím, kdo tu adoruje naší kulturu jako něco (jediného) rozumného. to, že má někdo výhrady k A, neznamená, že je nutně uctívačem B, ale třeba je mu bližší AB, D, Ž, nebo Fň.

    kdyby nás nezajímala témata klubu, tak sem nebudeme lézt, imho.

    třeba pro mě je kritickej přístup jeden z filtrů, kterak se rozhodovat o tom, jak k něčemu přistoupím a jak se budu chovat.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam