• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISTRANSFORMACE - síť života: o všem, co pomáhá léčení a probuzení člověka,společnosti,Země
    PIZI
    PIZI --- ---
    YMLADRIS: Vysvetlit znamena... aha, takze na otazku proc nekdo citi potrebu ucit/vysvetlovat... odpovidas ze to je proste projev urcite snahy o dominanci, zabirani uzemi...

    Ze je pro pojmy prirozene expandovat ano, ale jako odpoved na otazku proc nekdo touzi vysvetlovat je tohle odpovedi "protoze je to prirozene", coz podle me moc odpovedi neni.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    LOOK: No proc mas (biologicky) rozmnozovaci pud. Na to neni zadna odpoved, krome vseobecne expanze struktur zivota = co zije, chce se replikovat. Stejne tak mas mentalni rozmnozovaci pud. (Ty systemy, ktere tuto chut postradaji, vymrou. Takze ta chut je sama o sobe podminkou, aby neco pokracovalo.) Je to drajv oplodnit cizi mozek, rozmnozit se.

    ad abstraktni memy - si je predstav jako kusy sve neuralni site
    IRO
    IRO --- ---
    CONTINUITY: no mi zatím tvoje vysvětlení přijdou jako jedny z nejlepších tady na nyxu :)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    PIZI: jako ze nesouhlasis s tim ze "vysvetlit" znamena vtlacit nekomu do hlavy neco co v ni mam ja = nejaky pojem zabral dalsi kus mentalniho prostoru; nebo nesouhlasis s tim ze je pro pojmy prirozene expandovat se v mentalnim prostoru (jako pro zive struktury v bio prostoru); nebo jeste nejaka jina cast?

    pro mne to prave dava smysl hodne
    PIZI
    PIZI --- ---
    LOOK: Imho prilisna akcentace pojmu uzkost. PRilis mi to pripomina neco jako ze nakupovani je uspokojovani uzkosti z nedostatku apod. V podstate jakakoliv cinnost se da popsat jako reseni uzkosti z jejiho opaku. Ale to neznamena, ze je tam pocitovana opravdu nejaka uzkost.
    LOOK
    LOOK --- ---
    PIZI: ok, uzkost z neznama. zmenim nezname na zname, zbavim se uzkosti.
    YMLADRIS: ok, bohuzel tohle nam nerika nic o nas (lidech), jen o nejakych abstraktnich memech.

    pridam mocensky princip ala adler: vysvetlujici je v nadrizene pozici (rodic-dite), tim padem roste jeho pocit hodnoty (socialni status).
    PIZI
    PIZI --- ---
    YMLADRIS: imho jsi to moc nevysvetlila. Jen opatrila nalepkou memeticka valka o svet.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    _BENNY: akorat ze za tvym drajvem "zit v pravde a neoblbovat se" je taky uplne stejne touha mit se dobre... ty mas dopamin z pocitu "se neoblbuju, nee jak to stado" zatimco stado zas z neceho jinyho
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    LOOK: imho normalni memeticka valka o svet ... tak jak geny valci o biologicky prostor, koncepty/komplexy taky chtej world domination. Ty jsi jen jejich nastrojem
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    LOOK: ok, nevermind, spatna interpretace
    PIZI
    PIZI --- ---
    LOOK: Já si myslím, že je v tom něco jako podvědomá touha po tom aby všichni byli jako já. Nebo aby všichni viděli svět tak jako já. Možná ještě hloub může být něco jako, že chci aby lidé byli pochopitelní/předvídatelní a toho dosáhnu tím, že z nich všech udělám sebe. Sebe znám a tak pak znám i ty druhé.

    Ale připadá mi to jako takové salóní psychologizovaní. Něco jako vysvětlovat všechno traumaty z dětství.
    LOOK
    LOOK --- ---
    KERRAY: nechapu
    LOOK
    LOOK --- ---
    PIZI: pridana hodnota mela byt v tom, ze do sklenice se voda nedostane protoze je plna, ale koukam ze posledni veta KERRAY tohle rika. zajimavejsi otazka je, proc mame vlastne chut vysvetlovat?:)
    PIZI
    PIZI --- ---
    INK_FLO: Díky vyžadování toho charisma mluvíš o učení někoho, kdo se v první chvíli vlastně učit nechce. Pro někoho, kdo se učit chce, má charisma ta "probíraná látka", učitel ho až tak nepotřebuje.
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    učení je imho umění, protože vyžaduje pozorovací schopnosti (odhadnout, jestli má daný člověk chuť naslouchat a mentální kapacitu na to, aby chápal sdělované), talent (předávat informace tak, aby zaujaly, ve správné formě a správně nadávkované a načasované) a charisma (aby ten, který učí člověka něčím chytil a vzbudil v něm touhu pídit se dál, i když zatím třeba ještě ani neví proč, nebo co ho na sdělovaném a na sdělující osobě fascinuje)
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    LOOK: to zní jako bolístka způsobená někým konkrétním...?
    PIZI
    PIZI --- ---
    LOOK: IMHO popisujete vsichni totez.

    Kdyz reknu nema cenu lit do plne sklenice dalsi vodu, vytece a nebo reknu. Nekteri lide se pokouseji lit vodu i do plne sklenice, tak je to vlastne totez. Ti prvni rikaji zkusil jsem to a nefunguje to. Ty se ozyvas s necim jako, mam pocit, ze to nekteri lide zkousi. :-)
    LOOK
    LOOK --- ---
    KERRAY:
    CONTINUITY:
    me zas prijde ze nekteri lidi se snazi vysvetlovat i kdyz na druhe strane neni chut naslouchat, coz pak nefunguje.
    PIZI
    PIZI --- ---
    _BENNY: citit se hlavne dobre, protoze z pravdy mame deprese? Nepoužil jsi nesprávně slovo protože? Ta touha cítit se dobře plyne z toho, že z pravdy mám deprese? IMHO ne.

    Touha po štěstí je v podstatě dána biologicky všem od malička. Není způsobena nějakou depkou.
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    CONTINUITY: imho vysvětlovat smysl má, ale představa vysvětlování stylem "dva odstavce" nebo "příjemný pokec na jedno odpoledne" je zároveň lákavá, zavádějící a (většinou) prakticky nemožná, aby se dalo něco vysvětlit, bývá to dlouhodobější proces, přelaďování a následný soutok pozorností, osmóza... často ani kniha nestačí, když je čtenář zaseklý na své hromadě keců a nemá zájem se přeladit na autora, aby to třebas i jen na chvíli zkusil...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam