• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISTRANSFORMACE - síť života: o všem, co pomáhá léčení a probuzení člověka,společnosti,Země
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    NIKOPOL: topic - transformace - asi je zhruba o tom, zda/jak by se mohlo/melo neco nejak zmenit oproti tomu, jak to je :)

    vzorec kterej se stale opakuje (se mi zda) je, ze nekdo vytahne neco z minulosti/primitivnich kultur/nebo tak neco a nadnese to jako vhodny kulturni nastroj, ktery by zlepsil situaci. nacez povstane strana primitiv-pesimistu, ktera neveri ze veci ktere uz se zkousely a vymizely, mohou prinest reseni (vratit se k farmareni, vratit se k 30% detske umrtnosti, ... atd.). no a tak se to diskutuje :)
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    NIKOPOL: nevim o kom zrovna mluvis, ale ciste teoreticky to muze byt i tak, ze ti kteri vedou ona moudra naopak vedi, ze otazka vlastni smrti a schopnosti se po smrti za neco schovavat je v pripade otazky "co a jak delat v zivote" tak nejak irelevantni ;)
    NIKOPOL
    NIKOPOL --- ---
    hele a kčemu, že tyhle polemiky přesně jsou ? ... jakože navzájem si dokázat/vyvrátit možnost nějakých duchovnějších rovin smyslu bytí než jsou ty materiální ? ... mě to tady přijde jako přetahování nihilistů/skeptiků/sofistů/rádoby filosofů .. co se schovávají před smrtí za svoje moudra jako by nevěděli, že do hrobu si nevezmou ani ty moudra
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    LOOK: prvni veta naprosty souhlas. jako by lidi nevedeli ze umrou a furt jak decka ve skolce se domahali nejakych jistot, zaruk, schovat se za neco do pelisku.

    ale druha veta - smireny sedlak - nesouhlas. to podle mne mas prave romanticky zasek typu Stare Belidlo z bozeny nemcove? Ted jsem cetla jak stalin aby potlacil odpor proti kolektivizaci na ukrajine, tak 1932-33 nechal zabavit veskerou urodu, porazit dobytek a zavrel hranice. 5-10 mil. lidi zemrelo, nikoliv vsak v klidu smireno s osudem. Vlada tiskla plakaty Zabit a snist sve vlastni dite je barbarske, protoze kanibalismus dosahoval znacnych rozmeru...
    LIESKO_VEC
    LIESKO_VEC --- ---
    NIKOPOL: vyjimka potvrzuje pravidlo ;)
    LOOK
    LOOK --- ---
    dnesni prehnana snaha o kontrolu prostredi je uzce spojena s popiranim/vytesnovanim nevyhnutelnosti smrti. driv byl sedlak mnohem vic odkazan na osud, ale zase mel takovy zivotni nahled, ze s tim byl smiren.

    (btw migrace z venkova do mest v 19.st. byla motivovana ekonomicky, na venkove uz nebyla obziva pro vsechny)
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    INK_FLO: a i ten zajisteny podnikatel bude prece zavisly na prijmech od svych zakazniku, tedy obycejnych lidi. a pokud bude rentier, stejne bude zavisly na svem bankeri a na sluzebne ktera mu u ostatnich lidi vymeni penize za zbozi ktere potrebuje, ze. to jen dokazuje to nepochopeni individualismu. cilem prece neni byt izolovany od ostatnich a neprichazet s nimi do styku. cilem neni vytvorit si vlastni ghetto a nezajimat se o svet okolo. cilem individualismu je zaridit si zivot tak, aby clovek prichazel do styku s ostatnimi pokud mozno jen kdyz on sam chce, a nikoliv z nutnosti/donuceni, coz je obrovsky rozdil. puvodne u teto myslenky neslo o konecne odcizeni cloveka od lidi a prirody, ale o osvobozeni jeho ducha od materialna a nutnych vztahu. coz je nakonec to, po cem lidi, kteri se citi byt od spolecnosti odcizeni, volaji (nechodit do prace a delat si co chci :-).
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    CONTINUITY: jj, to bylo první co mě napadlo, když se tu nedávno apelovalo na naše výhody související s tím, že si v moderní společnosti vystačíme sami a pokud nechceme, tak můžeme interakce s okolím omezit na minimum.

    Imho, pokud někdo není vyložené svým pánem (tzn. např. natolik zajištěný podnikatel, že ho případný krach neohrozí, protože má nadosmrti naspořeno), nedejbože je odkázán na nutnost chodit někam do zaměstnání, do toho chraňbůh navíc ani nebydlí ve svém, tak si dovedu představit velice jednoduchý scénář, který ho během nepříjemně krátké doby přesvědčí o tom, jak moc je nesamostatný a odkázaný na své okolí...
    NIKOPOL
    NIKOPOL --- ---
    CONTINUITY: může, ale to by nejdřív musel prohlédnou civilizační mýty, které ho drží na místě, drží ho v tom, že o přítomnosti díky strachu radši vůbec neví.

    LIESKO_VEC: to asi nebude úplně přesné ... třeba ježíš docela čapnul svojí příležitost za pačesy :-)

    YouTube - ‪O tom co je prioritní - Eckhart Tolle (CZ) české titulky‬‏
    http://www.youtube.com/watch?v=fgiv_qQHpB4&feature=player_embedded

    BROKEN_DREAMS
    BROKEN_DREAMS --- ---
    IRO:
    :)
    enjoy then,
    mne to práve hralo 3x:))
    IRO
    IRO --- ---
    BROKEN_DREAMS: super, zitra si to pustim hned rano v praci do sluchadel :-)
    BROKEN_DREAMS
    BROKEN_DREAMS --- ---
    YouTube - ‪Sacred Love: Enhanced Relaxation and Visualization Chakra Music‬‏
    http://www.youtube.com/watch?v=heCoAEEsgak
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    LIESKO_VEC:
    NIKOPOL:

    Neříkám,že lidi jsou bezmocní. Hned jak jsem to napsala, viděla jsem, že je to potenciálně zavádějící věc, které se na tom sdělení dá chytit....

    Jen jsem srovnávala situaci, kterou popisuje Ymladris, tedy farmáře, kterého může zasáhnout sucho, neúroda, válka, se situací dnešního člověka, kterého taky může zasáhnout spousta sil, nad kterými nemá kontrolu.
    Myslím si, že v tom není až tak velký rozdíl, že představa, že dnešní systém dává nějakou lepší jistotu, je iluzorní, a je hodně daná výchovou.
    Vidím kolem sebe spoustu věcí, které mi rozhodně žádný velký pocit jistoty a bezpečí nedávají.

    Ale i když člověk jistotu nemá, nemusí se tím přece trápit. Může žít v přítomnosti, užívat si toho, co má, a dělat, co chce a může.
    LIESKO_VEC
    LIESKO_VEC --- ---
    NIKOPOL: lide/clovek jako jednotlivec je bezmocny. Nejdriv musi myslenka prerust a zakorenit se v myslich vetsiho poctu lidi. Jak to vznika, jak se ten neviditelny proces deje, to je krasa transformace.
    NIKOPOL
    NIKOPOL --- ---
    CONTINUITY: no jestli není trošku problém, že se dost úzkoprse a striktně držíme nějakých teorií o tom proč to tak je a přitom naprosto přehlížíme hlediska jiná ...

    jako např: že existuje jakýsi mýtus o hospodářském růstu, mýtus o tom, že bez růstu bude chudoba a úpadek, dále pak že zdroje mnoha zemí mizí na sponzorování jakýchsi nesmyslných válek na planetě jejíž plocha je omezena ... atd.

    lidé budou vždycky bezmocní dokud jim nedojde, že to opravdu záleží jen na nich, kapři si sami rybník nevypustí
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    Hele, to pohodlí se týkalo a týká zlomku lidí. Na počátku industrializace nemohla o pohodlí pro 99% lidí být vůbec řeč, ti kdo opustili venkov šli do strašných podmínek a šli do toho z holé nutnosti.
    A teda, co vyprávěla babička, lidi co chodili za komunistů do práce do chemiček a úřadů, taky žádné pohodlí neměli. Bylo to prostě tak, že systém se změnil, a lidi byli nuceni přijmout to, co bylo.
    A stejně tak ho nemají ti, kdo se dnes stěhují z venkova do slumů rozvojových zemí.

    Myslím si, že tvrzení, že zemědělská existence je tak nejistá, že ji lidi chtějí opustit kvůli tomu, je nepravdivé.
    Jsou tam jiné důvody. Negativní, ty, že je třeba hospodářství země rozvrácené válkami, nebo ekonomika tak rozhozená, že lidi nemohou rozumně prodat své produkty.

    Pozitivní ty, že opravdu nevyhovuje každému být zemědělcem, a pokud má rozumné jiné možnosti, třeba jich využije. To dejme tomu platí v těch pár bohatých zemích dnes pro část lidí.
    ....
    ale dost, zase další bezvýchodná diskuse

    kterou mj. nemá vůbec cenu vést bez dostatku informací, tj. bez někoho, kdo opravdu něco ví o tom, proč a jak probíhá migrace lidí a změny životního stylu, protože pokud o tom nevíme dost, je zbytečné o tom teoretizovat
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    CONTINUITY: ad pestirny, no vsak, nesklidil, viz dnesni terrory pred sklizni ve vinohradech, ... jde mi o ten shodny pocit, ze cekas na urodu a do posledni chvile nevis, co z ni budes mit. To zda je produkt legalni imho nic neresi, protoze policie nema zdroje aby ti tam postavila nejake hlidky ci co

    k posledni vete - jak to myslis, zemedelska ekonomika nefungovala, ale nebylo to pocasim ani zemedelstvim? a cim teda
    AIM_FREEMAN
    AIM_FREEMAN --- ---
    CONTINUITY: pohodlí
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    YMLADRIS: Nejsou podlampový pěstírny spíš o tom, že se to nesmí ? ;-DD ....resp. jsme moc hustě zalidněná země, kde to těžko schováš tak, aby tě nikdo neudal nebo ti nesklidil ? ;)

    To ostatní, nevím, nemůžu se vyjádřit, ale mám pocit, že je to krapet jinak...

    Co se týče bezmocnosti, můžeme diskutovat o tom, jestli je hustější bezmocnost soběstačnýho sedláka vůči počasí, nebo bezmocnost člověka, kterej je sice bohatě zásoben (převážně velmi nekvalitním) jídlem, ale musí víceméně bezmocně přihlížet destrukci všech zdrojů života okolo sebe a je zcela závislej na systému, nad kterým taky nemá žádnou kontrolu.

    Zároveň uznávám, že na tom co říkáš něco je, systém jak byl v naší civilizaci nastaven před technologickou revolucí nebyl fér, nefungoval dobře, pořád nějaký války, hladomory, atd. Bylo to imho spíš pošahanou společností (války, furt, vykořisťování, atd), než tím, že by hospodaření samo o osbě bylo tak špatný), ale každopádně dobrý to nebylo, a jasně, to se mohlo podílet na touze po změně, respektive ochotě přijmout novej systém.

    Mám ale silný dojem, že lidi v 19. století rozhodně nešli dělat do továren, protože by to bylo tak super lepší, ale spíš proto, že ekonomika tak nefungovala, že se na venkově neuživili. Počasím nebo nejistotou zemědělského života to pokud vím nebylo...
    WANAH
    WANAH --- ---
    WANAH: Což se vlastně dá považovat za pádný argument pro existenci státu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam