• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TUSILFacebook Pages / rady a zkusenosti / facebook marketing / facebook apps
    Klub pro vsechny, co na facebooku provozuji stranky - Facebook Pages. Rady a zkusenosti z provozu, co a jak funguje dobre a co ne. Jak spravne vytvorit a udrzovat stranku, jak na vyvoj aplikaci a jak nenastvat lidi :)
    rozbalit záhlaví
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    SHEALA: udalost vytvorena osobou - muzes pridat jako organizatora jen dalsi osobu.
    udalost vytvorena jako page - nic nemuzes, ale muzes do adminu pridat osobu a tim se ta muze hrabat v nastaveni. ale udalost "jeho" nebude.

    navic s tim souvisi jeste pozyvani lidi. jako page nikoho nepozves (tedy ne zdarma). musis je pozvat jako osoba.

    osobne mi to prijde dementni. vede to k tomu mit jeden osobni profil s tisicem "kamosu", ktere jsem schopny pozvat + page, kde mam tisic fanousku, aby to bylo korekt provazane a clovek to nasel v udalostech dane page.

    pokud se v necem mylim, dejte vedet.
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    PSYSBEE: no, něco málo jsem pohledala na internetech, a bohužel to vypadá, že to nejde. https://www.facebook.com/help/community/question/?id=10152897911200371
    Osobně se mi tam nedaří dát ani žádnou ze svých stránek.

    (Čekala jsem, že tady někdo bude znát nějaký FB mystický kouzla :)
    PSYSBEE
    PSYSBEE --- ---
    SHEALA: resim ted neco podobného :
    Založil jsem tuhle akci https://www.facebook.com/events/1376824539282772 a potřebuju tam přidat jako spolupořadatele tuhle stránku https://www.facebook.com/pages/Enduro-X-Race/771146989576180
    Bohužel mi jí facebook nenabídne v seznamu k potvrzení.

    V čem je problém? Musíme být nějak "kámoši" nebo snad stránky stejného majitele?
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    Zdravím lze udělat FB page jako pořadatele akce? Protože byl malinký komunikační šum mezi mnou a promotérem, tak jsem akci založila já. Teď když se bavím s promotérem, tak chce, aby byl jako pořadatel akce klub 7nebe, respektive jeho stránka. Mám k té stránce práva editorky, ale nevím jestli to jde udělat.
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    jako je fakt, ze cim vic se v tom hrabu, tim vic mi to prijde jako trivialni, ale kdyz se clovek zasekne na tom, ze tam tu adresu nema vubec / nemuze ani zadat / ma jen textove, tak to muze pomoct.. tze se screenshotama:

    Vývojový blog ostryweb.cz: Change Facebook page category to "Event" or non-listed category
    http://blog.ostryweb.cz/2015/01/change-facebook-page-category-to-event.html
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    MRTVY_KENNY: jo, super. imho to ocení kde kdo (aspoň z těch trošku pokročilejších), tohle je zrovna dost užitečná záležitost.
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    ADAMM: nutno teda rict, ze prijit na to neni prdel, pze ta hlavni kategorie nikde nefiguruje, musel jsem si ze zdrojaku vytahnout pageId toho beats4love a podivat se pres api explorer, v cem je vlastne rozdil. (ostatne kdyby tohle ted nekdo udelal se mnou, tak mu to stejne nepomuze, pac neuvidi, ze jsem to nekde v procesu "odblokoval"
    jinak jestli pockas, tak ja mam tez takovy zahnivajici blog, tak tam to mrsknu se screenshotama, muzes to pak ozdrojovat treba :)
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    MRTVY_KENNY: nice. beru to jako dobrej matroš pro svoje blogposty :)) rád ti dám kredit.
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    takze o hodinu pozdeji.. vtip je v tom mit nastavenou adresu. jakmile se tam jednou vyskytne *nejaka* adresa, tak se objevi subkategorie, ze ktere jde vybrat Event. hacek je v tom, ze pokud mate treba Music a Concert tour (hodne festivalu to tak ma, co jsem videl), tak tam zadne zadani adresy neni, takze se nejdriv nutno prepnou treba na Musician/Band, objevi se adresa, vyplnit (ja to delal pres "Located inside another Place" a tam jsem si neco vybral, je mozne, ze prosty text mu stacit nebude).

    nasledne lze adresu klidne zase promazat a kategorii vratit treba na to Concert Tour, subkategorie uz zustane.

    bottom line: lol!

    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    ADAMM: vyborne, takze z api to vylezt umi ( http://stackoverflow.com/a/27339731/3471745 ), ale v tom jeji interfacu to chybi, takze to holt nenastavim?
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    MRTVY_KENNY: tady jsem našel seznam všech možných kategorií - je jich očividně o hodně víc, než ty, které se dají "normálně" nastavit:

    Facebook Pages — Authoritative List of Categories - Stack Overflow
    http://stackoverflow.com/questions/4216648/facebook-pages-authoritative-list-of-categories

    někdo může navázat a googlit dál? :)
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    RIPCURL: no praave. nope. teda na mne se hodi Music, ale zkousel jsem to i proklikat (je fakt, ze to neni podle abecedy, mozna jsem pri patku jen slepy..)


    RIPCURL
    RIPCURL --- ---
    MRTVY_KENNY: About - Page Info - Category
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    ADAMM: na to tu byl dotaz nedavno DONDI


    jinak tohle jsou ty podivnosti, ktere neumim vygooglit a na prvni pohled jsem zmaten (v zadnem vyberu to nevidim, ani kdyz delam novou page..). kde nastavim pagi, ze je typu Event? viz https://www.facebook.com/beats.for.love/
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    SUK: tak on ten algoritmus asi nebude tak úplně snadno zblbnutelnej, ale určitě to pomůže. už tím, že to taky uvidí pár tvých kámošů. a doporučuju ne jen lajkovat, ale fakt hlavně sdílet. tím zvýšíš dosah dost podstatně. čím víc lidí to udělá (a ideálně rychle), tím líp.
    SUK
    SUK --- ---
    ADAMM: Hmm, vidis to :) Ja si myslel, ze nektery veci budou teda chytrejsi, nez ze si olajkuju sam sebe a proto budu vypadat kvalitnejsi. To budem delat.

    Ad stovky stranek - kdyby se zobrazovalo vsechno, tak lidi nebudou lajkovat jak divy kazdou hovadinu :)

    Diky za tipy (i vam ostatnim ;) )
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    pro ostatní něco byznys novinek. ne že by mě to zrovna těšilo, protože to byla jedna z našich ROI Hunter vychytávek, ale co už. FB dneškem počínaje nasazuje (do konce února to mají všichni) do Power Editoru formát Multi-Product Ads: v jedné reklamě tři výrobky (respektive tři obrázky, nemusí to nutně být výrobky)...

    víc info zde:

    http://fbrep.com/guides/Facebook_MultiProductAds_1sheeter.pdf
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    SUK: hele to je logický. pokud chceš, aby viděli ty lidi tvoje statusy, tak je 1) sdílej na svým osobním profilu a řekni každýmu z kapely, ať to udělá taky, ideálně hned po publikaci. Facebook si bude myslet, že je to kvalitní obsah a ukáže ho víc lidem z těch 89. Jediná další možnost - bez placení - je ta, aby si ti fanoušci "odlajkovali" jiný stránky, co si zaklikali. když byl dřív člověk průměrně fanouškem 5-10 stránek, tak se mu zobrazovalo všechno. když je fanouškem (třeba já) 800 stránek, tak neuvidí tak 780 z nich. FB vybere, kterých 20 se mu ukazuje. pokud to chci jinak, můžu si na té stránce kliknout (je to pod lajkem) na Get Notifications - tím se mi novej příspěvek objeví jako upozornění (jako kdyby mi někdo komentoval příspěvek), takže je v podstatě jistota, že mi to neunikne. Mám pár stránek (včetně právě kapely kamaráda), kde nechci přijít o nic - tak jsem si tam dal ty notifikace. to není, že by FB byl zlej. je to logický důsledek toho, že je tam těch věcí moc a on ti prostě nemůže ukazovat všechno, protože TO by bylo teprve peklo.
    SUK
    SUK --- ---
    TUSIL: No, ja to chapu. Nicmene, tim se z toho stava platforma naprosto na hovno, predevsim pak pro konzumenty, dost i pro producery :)

    RIPCURL: S cilenim jsem se snazil hrat, jenze kdo to doopravdy videl stejne nikdy nezjistim. Z 1600 views jeden like od nejaky ruskyho fotra od rodiny. To asi nebude pankac z prahy. A cislo "1600" muzu napsat kamkoliv taky...
    RIPCURL
    RIPCURL --- ---
    SUK: Hele za mě si zkus prostě pohrát s cílením, ale ze začátku tam nějakou tu kačku prostě bude muset kapela obětovat.

    TUSIL
    TUSIL --- ---
    SUK: on proste FB neni dobrej nastroj ke sdeleni informace VSEM lidem. Chapu jak to myslis, ale pri mnozstvi stranek a statusu to FB musi delat tak, jak to dela. Bud pak ta placena reklama (ale dat si aspon trochu prace se zacilenim, kdyz uz do toho investujes), nebo zkusit treba nejaky newslettery (mailchimp zadarmo)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam