• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TUSILFacebook Pages / rady a zkusenosti / facebook marketing / facebook apps
    Klub pro vsechny, co na facebooku provozuji stranky - Facebook Pages. Rady a zkusenosti z provozu, co a jak funguje dobre a co ne. Jak spravne vytvorit a udrzovat stranku, jak na vyvoj aplikaci a jak nenastvat lidi :)
    rozbalit záhlaví
    RIPCURL
    RIPCURL --- ---
    SHEALA: jop
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    zase nějakej úlně blbej dotaz. Pokud se mi v postu nedaří tagovat stránku, je ta chyba na straně tý stránky přepokládám?
    LENNIEG
    LENNIEG --- ---
    Podcast pro social pros! http://socialpros.podbean.com/
    SUPEREGO
    SUPEREGO --- ---
    RIPCURL:
    JAKUBMACH:
    ADAMM: super, díky za to!
    RIPCURL
    RIPCURL --- ---
    SUPEREGO: Jako za mě je jeste dobrá možnost to Brand Embassy, pro zahranici vyuzivaji data z Brandwatch a pro cechy SocialInsider. Tyto data z diskuzí a článku apod. spojují s daty z vlastních kanálů (jako je FB coca-coly) a dle mého osobního názoru mají nejlépe rozpracován systém práce v teamu na zakaznickou peci. Zažádej si tam treba demo aby si videl co to umi
    JAKUBMACH
    JAKUBMACH --- ---
    @superego ZoomSphere ma jinou obchodni strategii. Detailne zpracovavame regiony, kde jsme obchodne aktivni. Nehrajeme si na to, ze jsme globalni, chceme byt nejlepsi tam, kde nam to dava smysl, coz jsou typicky regiony, ktere tvori jakysi cluster, viz. treba CR, SR, HU, PL, RO. Jsme zaroven jeden z mala startupu, ktery se nehoni do US, ale kteremu vyhovuje zamereni na Evropske trhy.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    SUPEREGO: ne :)
    SUPEREGO
    SUPEREGO --- ---
    TIGRE: a ten Social Insider?
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    MRTVY_KENNY: v ČR manualne, v případě angličtiny máš ještě jako alternativu NLP. Buď mají ty tooly vlastní engine (třeba Crimson Hexagon) nebo to outsourcují (Radian6). Nicméně tak jako tak automatická analýza sentimentu se dostala po dlouhých letech na přesnost nějakých 80%, což je číslo, ze kterého se jen tak nějakou dobu nehne.

    SUPEREGO: imho ne, možná pro nějaké menší trhy, ale US ani náhodou. Už jen kvůli objemu dat, faktu, že nemá firehose, atp.
    SUPEREGO
    SUPEREGO --- ---
    JAKUBMACH: Začal jsem tím, že nám US kolegové nabízejí možnost spojit se při využití Radian6. Když to teď otočím – je Zoomsphere dostatečně využitelný nejen v ČR, ale i pro zahraničí, třeba to US nebo jakékoliv jiné státy?
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    TIGRE: jak se rozezna pozitivni od negativni zminky? nekdo to rucne znackuje?
    JAKUBMACH
    JAKUBMACH --- ---
    @ripcurl zahranicni nastroje si neporadi lepe ani na socialnich sitich. Ba naopak. Treba takova cestina stale neni podporovanym jazykem na Twitteru = pro monitoring je treba nespolehat se na Twitter API, ale mit zaindexovane vsechny ceske profily atd.

    @kajjak neni to jen o pasivnim monitoringu. Firmy hodne hledi na socialni site i customer care optikou = snazi se odpovidat na dotazy a pomahat svym zakaznikum. Snazi se s nimi vyvolat dialog atd. Monitoring je predevsim pak zpetna vazba v ramci ktere se projevuje i marketingova kampan vcetne te v offlinu, celkove vnimani znacky ... tezko se to popise jednim odstavcem.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    KAJJAK: k soukromým se obecně dostaneš velmi těžko - pokud v nástroji dáš vlastní token, tak je v zásadě možné sledovat, co psali tvoji přátelé (pokud se nepletu). ale normálně to možné není.
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    KAJJAK: pouze veřejné. nutno ale přiznat, že já osobně vnímám v rámci listening statusy na FB jako ten méně zajímavý informační zdroj :)
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    TIGRE:

    a ten nastroj se dostane i ke prispevkum, ktere nekdo sdili jen v ramci pratel? nebo jen k verejnym?
    OPTYK
    OPTYK --- ---
    Nechci tu nikomu hřát kašičku, ale pokud spravuješ Facebook pro Coca Colu, určitě bych si vybral komplexní nástroj, jako je třeba Zoomsphere. Používám ho denně XY hodin a nemůžu si stěžovat. Jako plus beru, že jakýkoli web chceš sledovat, tak ti ho připadají ke sledovanym, pokud tam ještě není. O čemž pochybuju :) Pokud sleduješ jen brand nebo co se o značce povídá, pak ti stačí social insider, ale tam můžeš jen monitorovat.
    RIPCURL
    RIPCURL --- ---
    JAKUBMACH: :) to je taky dobre ze to sledujes. No jeste bych doplnil k tem zahranicnim nastrojum v porovnani s ceskymi. Zahranicni maji urcite lepsi moznosti monitorovni FB, TW, IG. Ale to vychazi z jejich velikosti a moznosti. Jako urcite za to zkusi si ty nastroje zkusit @superego
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    KAJJAK: OK takže listenting na příkladech:

    Report: Pro Colu jsi schopný generovat pravidelný měsíční report, ve kterém budeš dlouhodobě sledovat kvantitativní metriky, stejně jako kvalitativní. Zkus si představit media monitoring, který můžeš znát třeba z PR, ale zdrojem budou sociální sítě, diskuzní servery nebo třeba diskuze pod články. Klientovi pak můžeš říct, měli jste tolik a tolik zmínek, vaši konkurtenti Pepsi a Kofola měli tolik a tolik, X% jich bylo pozitivních, Y% neutrálních, Z% negativních. V souvislosti s vaší značkou se nejčastěji skloňovala tahle a tahle témata, tady je wordcloud... atp. Představ si takový brand awareness report, samozřejmě se můžeš zaměřit jak na brand, tak na jednotlivé produkty. Můžeš taky měřit, jestli a jakým způsobem na sociálních sítích rezonuje aktuální ATL kampaň, kterou Cola tlačí, nebo můžeš včas zachytit potenciální negativní průser, který se na ně řítí a oni o něm zatím neví, protože je to pořád ještě v úrovni diskuzáku a nechytla se toho média, těch možností, co sledovat a jak si ten reporting ušít je hodně.

    Konverzační mapa: Víceméně to samé, jen větší časový období třeba rok, více práce spojené s tím, že v té kvalitativní části jdeš víc do hloubky. Já si třeba pamatuju, jak jsem něco takového dělal před lety pro jeden nejmenovaný fast food chain. Výsledkem byl report, který jim mimo jiné třeba ukázal přehled věcí, které se zákazníkům na značce líbí nejvíc (free wifi), nebo naopak nejmíň (zpoplatněný záchod), jaký produkt mají nejraději (hranolky:) jaký nejmíň rádi (už nepamatuju). Klient to pak použil třeba v rámci konference, co měl s frančízanty a celé si to pochvaloval, protože si na datech ukázal některé věci, které ho samotného nenapadli a nemá se je jak jinak dozvědět. Jediný limit je tady fakt, že všechny značky žijí v iluzorní bublině jak moc se o nic diskutuje, ale ty objemy jsou až na pár mamutů dost tristní. Ono dělat kvalitativní report na základě 20k zmínek a 100 zmínek je značný rozdíl a rozdíl mezi insights, které si z něj můžeš odnést jsou jako nebe a dudy.
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    Rekneme, ze mam hypotetickeho klienta treba Coca Cola, co tim nastrojem muzu zjistit ze socialnich siti, abych mu pomohl? Neco jako tady v tehle socialni siti na tomhle odkazu se o tobe skarede nebo hezky psalo? Nebo se to tyka uplne jineho typu prohledavani socialnich siti? :-)
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    TIGRE:

    omlouvam se, sle porad je to vysvetleni pro me priliz odborne, nejsem z oboru a vubec nevim jak to v agenturach funguje, je mi jasne ze vetsina lidi co cte tenhle klub tohle vse chape, tak kdyztak bych poprosil nejaky popis jak pro blba do posty pokud si nekdo udela chvilku :-)
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    KAJJAK: záleží, co zvládneš v čechům klientm prodat :) nicméně za agenturu se nabízí pravidelný reporting, jednorázové listening audity ("konverzační mapy"), apod.

    Jiná kategorie je používání listening nástrojů v tendrech při new biz, nebo v rámci vyhodnocování kampaní. Tam platí, že ti to dává do rukou reálná čísla, na která svá tvrzení můžeš opřít.

    Jiná věc je ta, že i u velkých značek je v rámci tuzemského trhu ten objem zmínek obvykle dost malej, takže si nemůžeš hrát, narozdíl od kolegů v severní americe, na prodej insights atd.



    Jinak Radian 6 není vůbec špatný nástroj, ale všechny jeho hlavní výhody, ať už jde o objem dat, zdrojů, NLA, přístup k firehose atp. jsou nepřenositelné do ČR a využitelné leda v anglosaském světě. Integrace se Salesforce je podle bývalého kolegy, který pro SF Marketing Cloud pracoval, taky spíš v rétorické a ideologické rovině, než něco co by řešilo firmám nějaké reálné potřeby / problémy.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam