• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TUSILFacebook Pages / rady a zkusenosti / facebook marketing / facebook apps
    RIPCURL
    RIPCURL --- ---
    JAKUBMACH: :) to je taky dobre ze to sledujes. No jeste bych doplnil k tem zahranicnim nastrojum v porovnani s ceskymi. Zahranicni maji urcite lepsi moznosti monitorovni FB, TW, IG. Ale to vychazi z jejich velikosti a moznosti. Jako urcite za to zkusi si ty nastroje zkusit @superego
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    KAJJAK: OK takže listenting na příkladech:

    Report: Pro Colu jsi schopný generovat pravidelný měsíční report, ve kterém budeš dlouhodobě sledovat kvantitativní metriky, stejně jako kvalitativní. Zkus si představit media monitoring, který můžeš znát třeba z PR, ale zdrojem budou sociální sítě, diskuzní servery nebo třeba diskuze pod články. Klientovi pak můžeš říct, měli jste tolik a tolik zmínek, vaši konkurtenti Pepsi a Kofola měli tolik a tolik, X% jich bylo pozitivních, Y% neutrálních, Z% negativních. V souvislosti s vaší značkou se nejčastěji skloňovala tahle a tahle témata, tady je wordcloud... atp. Představ si takový brand awareness report, samozřejmě se můžeš zaměřit jak na brand, tak na jednotlivé produkty. Můžeš taky měřit, jestli a jakým způsobem na sociálních sítích rezonuje aktuální ATL kampaň, kterou Cola tlačí, nebo můžeš včas zachytit potenciální negativní průser, který se na ně řítí a oni o něm zatím neví, protože je to pořád ještě v úrovni diskuzáku a nechytla se toho média, těch možností, co sledovat a jak si ten reporting ušít je hodně.

    Konverzační mapa: Víceméně to samé, jen větší časový období třeba rok, více práce spojené s tím, že v té kvalitativní části jdeš víc do hloubky. Já si třeba pamatuju, jak jsem něco takového dělal před lety pro jeden nejmenovaný fast food chain. Výsledkem byl report, který jim mimo jiné třeba ukázal přehled věcí, které se zákazníkům na značce líbí nejvíc (free wifi), nebo naopak nejmíň (zpoplatněný záchod), jaký produkt mají nejraději (hranolky:) jaký nejmíň rádi (už nepamatuju). Klient to pak použil třeba v rámci konference, co měl s frančízanty a celé si to pochvaloval, protože si na datech ukázal některé věci, které ho samotného nenapadli a nemá se je jak jinak dozvědět. Jediný limit je tady fakt, že všechny značky žijí v iluzorní bublině jak moc se o nic diskutuje, ale ty objemy jsou až na pár mamutů dost tristní. Ono dělat kvalitativní report na základě 20k zmínek a 100 zmínek je značný rozdíl a rozdíl mezi insights, které si z něj můžeš odnést jsou jako nebe a dudy.
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    Rekneme, ze mam hypotetickeho klienta treba Coca Cola, co tim nastrojem muzu zjistit ze socialnich siti, abych mu pomohl? Neco jako tady v tehle socialni siti na tomhle odkazu se o tobe skarede nebo hezky psalo? Nebo se to tyka uplne jineho typu prohledavani socialnich siti? :-)
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    TIGRE:

    omlouvam se, sle porad je to vysvetleni pro me priliz odborne, nejsem z oboru a vubec nevim jak to v agenturach funguje, je mi jasne ze vetsina lidi co cte tenhle klub tohle vse chape, tak kdyztak bych poprosil nejaky popis jak pro blba do posty pokud si nekdo udela chvilku :-)
    TIGRE
    TIGRE --- ---
    KAJJAK: záleží, co zvládneš v čechům klientm prodat :) nicméně za agenturu se nabízí pravidelný reporting, jednorázové listening audity ("konverzační mapy"), apod.

    Jiná kategorie je používání listening nástrojů v tendrech při new biz, nebo v rámci vyhodnocování kampaní. Tam platí, že ti to dává do rukou reálná čísla, na která svá tvrzení můžeš opřít.

    Jiná věc je ta, že i u velkých značek je v rámci tuzemského trhu ten objem zmínek obvykle dost malej, takže si nemůžeš hrát, narozdíl od kolegů v severní americe, na prodej insights atd.



    Jinak Radian 6 není vůbec špatný nástroj, ale všechny jeho hlavní výhody, ať už jde o objem dat, zdrojů, NLA, přístup k firehose atp. jsou nepřenositelné do ČR a využitelné leda v anglosaském světě. Integrace se Salesforce je podle bývalého kolegy, který pro SF Marketing Cloud pracoval, taky spíš v rétorické a ideologické rovině, než něco co by řešilo firmám nějaké reálné potřeby / problémy.
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    JAKUBMACH:

    naopak nas to celkem zajima, tedy aspon me jako laika

    Mozna se ptam hloupe, ale vubec nejsem z oboru, k cemu jsou vlastne tyto monitoringy dobre profikum?
    Jak pretavi takovyto nastroj v penize od klienta? Tedy pokud to neni tajne :-)

    JAKUBMACH
    JAKUBMACH --- ---
    Si pis, ze to sleduju RIPCURL ;-)

    Google Alerts jsou fajn, ale nehodi se pro profesionalni praci. Google zminky zachyti kdekoliv na strance, coz muze byt treba i nejaky box se starsimi clanky, reklama atd. Proste ty data je treba mit radne strukturovana, nehlede na to, ze cas od casu clovek potrebuje i narocnejsi dotazovaci syntaxi.

    Zahranicni nastroje jsou naprosto nepouzitelny. Predstava, ze globalni nastroj se zabyva lokalnim data miningem prave pro CR je licha. Proto na vyber skutecne moc neni a bud si kazdy vybere mezi ASI nebo ZoomSphere nebo zkusi monitorovaci sluzby ala Newton, WLIP atd. Prvni varianta je levnejsi, no a ZoomSphere nabidne vic i v tom ohledu, ze to neni nastroj pouze na Monitoring, tzn. data je mozne interpretovat v sirsim kontextu.

    Takze chlapy, omlouvam se, ze si tu ocekavane melu svou, ale kdyby vas to nudilo, staci rict a prestanu ;-) Nicmene mam stejne doporuceni SI nebo ZS.
    SUPEREGO
    SUPEREGO --- ---
    RIPCURL: Google alerts jsem používal, ale ty mi přijdou moc nespolehlivý na nějakou seriózní práci. Upřímně mě ale zajímá, co všechno můžu vytáhnout z nějakého většího nástroje, takže minimálně ty dva kousky bych rád zkusil.
    RIPCURL
    RIPCURL --- ---
    SUPEREGO: Ja abych ti rekl pravdu nevim co si predstavit pod buzz monitoringem, ale jestli chces prohledavat klicova slova, nebo si na ne nastavit alerty, tak za me pouzivam google alerts, nastavil jsem si twitter na hledani klicovych slov a potom muzes pouzit bud SocialInsider nebo Zoomsphere (ted ocekavam ze prijde jakub mach a pojede si tu svou) Zkousel jsme taky Mention a to nevypadalo uplne zle, ale tem cizim nastrojum proste uplne neverim no :)
    FRIX211
    FRIX211 --- ---
    SUPEREGO: Radian6 jsem testoval před 3 lety, byl to šílený kanón na vrabce :) Podle toho, že jsou pod SF, se to těžko posunulo k větší pochopitelnosti a použitelnosti. Nevím, jsem zaujatý, ale doporučil bych ti poohlédnout se jinde a hlavně si jasně vyselektovat priority, které potřebuješ splnit.
    SUPEREGO
    SUPEREGO --- ---
    RIPCURL: Na buzz monitoring něco potřebuju určitě. Ale jak jsem koukal třeba i tady, tak to asi není úplně vhodné a spíš sáhnu po něčem jiném.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    SUPEREGO: viděl jsem nějaké demo - ale je to už strašně dávno, takže to není dnes nijak relevantní. podle mě to bude pro lokální podmínky dost nepoužitelné, ale to je čistě můj odhad. kdybych to měl dostat zadarmo, tak si to rád vyzkouším, jinak asi moc ne.
    RIPCURL
    RIPCURL --- ---
    SUPEREGO: No a potřebuješ nějakej takovejhle nástroj?
    SUPEREGO
    SUPEREGO --- ---
    RIPCURL: Dostal jsem nabídku využít to, protože naše US pobočka to využívá a nabízí, že bychom mohli sdílet náklady. Ale mě to taky přijde robustní, navíc máme jiné CRM než Salesforce a obávám se, jestli dokážou být dost citliví k regionální speifikům (jazyk, kanály atd).
    RIPCURL
    RIPCURL --- ---
    SUPEREGO: Nemám konkrétní zkušenosti, ale když jsem to kdysi porovnával s Brand Embassy, tak mi to přišlo strašně robustní a drahý, ale samozřejmě nevím pro co by si to využil a jak moc hodně s tím chceš pracovat.
    SUPEREGO
    SUPEREGO --- ---
    Máte někdo zkušenosti s Radian6 od Salesforce?
    RIPCURL
    RIPCURL --- ---
    Tušíte někdo jestli existuje nástroj na analytiku osobních profilů na fb? něco jako Insights, ale pro osobní profil :)
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    ADAMM: v blogu stale neni videt datum a ve ficurach maji porad like-gate, o ktere pisou, ze je dead.. tze zatim nic.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    No a teď nějaké švestičky z naší zahrádky. Víte první (na vlastní FB/TW dávám až ráno): Dynamický remarketing pomocí WCA a XML feedu, náš dárek pro e-shopy :)

    ROI Hunter.com | Product remarketing using native Facebook Ads & WCAs
    http://roihunter.com/blog/product-remarketing-using-native-facebook-ads-wcas/

    Zajímavé - mimo jiné - i s ohledem na nepříliš zářnou budoucnost FBX:

    Facebook Exchange, R.I.P.? | SocialTimes
    http://www.adweek.com/socialtimes/facebook-exchange-r-i-p/613324
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    MRTVY_KENNY: že děkujou za upozornění. koukám na to, už je to nejspíš fixnuté?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam