KAJJAK: OK takže listenting na příkladech:
Report: Pro Colu jsi schopný generovat pravidelný měsíční report, ve kterém budeš dlouhodobě sledovat kvantitativní metriky, stejně jako kvalitativní. Zkus si představit media monitoring, který můžeš znát třeba z PR, ale zdrojem budou sociální sítě, diskuzní servery nebo třeba diskuze pod články. Klientovi pak můžeš říct, měli jste tolik a tolik zmínek, vaši konkurtenti Pepsi a Kofola měli tolik a tolik, X% jich bylo pozitivních, Y% neutrálních, Z% negativních. V souvislosti s vaší značkou se nejčastěji skloňovala tahle a tahle témata, tady je wordcloud... atp. Představ si takový brand awareness report, samozřejmě se můžeš zaměřit jak na brand, tak na jednotlivé produkty. Můžeš taky měřit, jestli a jakým způsobem na sociálních sítích rezonuje aktuální ATL kampaň, kterou Cola tlačí, nebo můžeš včas zachytit potenciální negativní průser, který se na ně řítí a oni o něm zatím neví, protože je to pořád ještě v úrovni diskuzáku a nechytla se toho média, těch možností, co sledovat a jak si ten reporting ušít je hodně.
Konverzační mapa: Víceméně to samé, jen větší časový období třeba rok, více práce spojené s tím, že v té kvalitativní části jdeš víc do hloubky. Já si třeba pamatuju, jak jsem něco takového dělal před lety pro jeden nejmenovaný fast food chain. Výsledkem byl report, který jim mimo jiné třeba ukázal přehled věcí, které se zákazníkům na značce líbí nejvíc (free wifi), nebo naopak nejmíň (zpoplatněný záchod), jaký produkt mají nejraději (hranolky:) jaký nejmíň rádi (už nepamatuju). Klient to pak použil třeba v rámci konference, co měl s frančízanty a celé si to pochvaloval, protože si na datech ukázal některé věci, které ho samotného nenapadli a nemá se je jak jinak dozvědět. Jediný limit je tady fakt, že všechny značky žijí v iluzorní bublině jak moc se o nic diskutuje, ale ty objemy jsou až na pár mamutů dost tristní. Ono dělat kvalitativní report na základě 20k zmínek a 100 zmínek je značný rozdíl a rozdíl mezi insights, které si z něj můžeš odnést jsou jako nebe a dudy.