• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TUSILFacebook Pages / rady a zkusenosti / facebook marketing / facebook apps
    Klub pro vsechny, co na facebooku provozuji stranky - Facebook Pages. Rady a zkusenosti z provozu, co a jak funguje dobre a co ne. Jak spravne vytvorit a udrzovat stranku, jak na vyvoj aplikaci a jak nenastvat lidi :)
    rozbalit záhlaví
    KATCHA_CZ
    KATCHA_CZ --- ---
    ADAMM:
    LUBOSSTREJCEK: kluci, díky moc. To je přesně to, mezi čím lítám. Potřebuji přehlednost, ale zároveň i dosah. Nad placenou reklamou se neuvažuje (pokud ano, tak bych se asi klonila k jedné stránce, protože je to jak píše Adam, žádní profíci ty Facebooky nespravujou). Může být třeba řešením pokusit se na tu hlavní z těch všech FB stránek přitáhnout fanoušky i z těch doplňujících tím, že na těch doplňujících budu sdílet příspěvky z té hlavní (hlavní je klasicky pražská, má nejvíc fans, oproti tomu brněnská docela skomírá - což mi jako brňákovi trhá srdce - a tak zvažuju, jestli ji prostě nezrušit)? A zároveň na té hlavní vytvořit Události pro každé město zvlášť, přičemž je nasdílet na doplňující stránky?

    Btw. hloupý dotaz - kamarád zveřejnil svou novou byznys FB stránku, ale nikde není čudlík na sdílení ostatním. Bývalo to přece hned u "To se mi líbí" - "sdílet s přáteli". Je to nějaká novinka nebo se něco špatně nastavilo při zakládání? Díky za radu!
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    KATCHA_CZ:
    LUBOSSTREJCEK: no po pravdě řečeno nikoli. organický dosah bude mít určitě větší víc jednotlivých stránek, pravděpodobně mohou mít i lepší výsledky v reklamě (respektive, protože každá má vlastního admina, tak nejspíš to s reklamami budou umět jen někteří a kdyby to dělal profík na jedné stránce, bude to mít lepší).

    výhoda jedné stránky je přehlednost, ale větší konverze nebo dosah podle mě téměř jistě nebude.
    LUBOSSTREJCEK
    LUBOSSTREJCEK --- ---
    KATCHA_CZ: Preferoval bych jednu FP a několik událostí pod ní. Je to lépe přehledné pro uživatele, větší míra konverzí u příspěvků,, stejně tak se dají eventy sdílet navzájem a uživatelům vždy /skoro vždy přijde notifikace. Zároveň se dají příspevky na FP cílit globálně i lokálně na konkrétní město. Organický dosah bude větší u jedné FP, stejně tak to bude levnější v placené propagaci.
    KATCHA_CZ
    KATCHA_CZ --- ---
    Ahoj, prosím o názor/radu na tuto "slovni ulohu". Kazdy rok probiha Svetovy tyden XY - tyden prednasek a akci v nekolika ceskych mestech. Kazde mesto ma vlastniho organizatora, vlastni program (ktery je tematicky podobny a prednasejici casto stejni, jen prednasi v ruzne dny) i vlastni FB stranku venovanou Svetovemu tydnu XY (na stejne tema tak existuje cca 7 FB stranek s variaci nazvu typu "Svetovy tyden..", "Mezinarodni tyden..", "Tyden.."). Nektere FB stranky tvori k Svetovemu tydnu XY Udalosti, nektere ne. Vsichni organizatori se vzajemne znaji a chteji akci jak celorepublikove, tak lokalne lepe propagovat. Obcas kdyz si vzpomenou, sdili si mezi temito nekolika FB strankami prispevky. Dotaz - je lepsi vsechny FB stranky sjednotit pod jednu a vytvorit Udalosti pro kazde mesto zvlast? Nebo nechat kazdemu mestu vlastni FB stranku a vzajemne si sdilet prispevky? Diky za nazory.
    GALENIUS
    GALENIUS --- ---
    Nevíte, jestli je nějaký způsob, jak určit, že některé lidi chci v tom bočním panelu chatu vidět vždycky? Teď se mi panel přeuspořádal, začali se mi zobrazovat lidi, kteří na FB nebyli už hodně dlouho, a lidi, kterým píšu často, najednou zmizli.... 8-/
    LUSY
    LUSY --- ---
    Ráno jsem nastavovala dvě kampaně na Facebooku, a u obou se mi stále ukazuje pouze "naplánováno" a neběží. Netušíte čím to je? Měli běžet jen tři dny což je docela problém když se za první dnes nespustili.... Přitom termín začátku mi to teď ukazuje 24.2.2016 9:20.... Děkuji za jakoukoliv radu
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    FB reactions pro všechny!

    A článek o FB Canvas, včetně video ukázky:

    Nové Canvas - první české zkušenosti | Newsfeed.cz
    http://newsfeed.cz/nove-canvas-prvni-ceske-zkusenosti/
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    WOJTYLA: to nevim, kdyz se mi to stalo, chteli po mne zaslat doklady..
    WOJTYLA
    WOJTYLA --- ---
    přátelé, FB mi bloknul učet že tam prej nemám vlastní jméno (což jsem tedy mel) taky žejsem ho musel zmenit na Josef Novák což mi prošlo... ale chtěl ybch zpět svý vlastní jmeno... nevíte kam napsat tem kretenum?
    BOTUL
    BOTUL --- ---
    JUSTIF: Moc děkuji, to je přesně ono! Přesně toto jsem hledal a nevěděl, kam kliknout :)

    Ještě mám druhou otázku. Máme tuto stránku https://www.facebook.com/protectu.vnejlepsichrukou a přemítám nad správným obsahem, který by jednak budoval povědomí, protože o naší službě zatím nikdo neví a druhak vedl především k objednávkám. Naznal jsem, že dosah budu tvořit prostřednictvím podobných příspěvků jako je poslední loutková babička https://www.facebook.com/...341357973754.1073741827.188083527899545/1023703611004195/?type=3&theater. Tedy příspěvků, které se líbí, ale nesouvisí úzce s tím, co prodáváme. Generování objednávek bych rád podpořil tvorbou vlastního hodnotného obsahu, který podrobněji vysvětluje jednotlivé funkce a principy naší služby, než jak je popsáno na webu. Ala https://www.facebook.com/...7341357973754.1073741827.188083527899545/992019587505931/?type=3&theater Nebo to může být jako v tomto případě vhled do charakteristik našich zákazníků. Tím fanouškům na praktických příkladech vysvětlím, kdy generujeme přidanou hodnotu, a že by měli přestat lajkovat a začít nakupovat.

    Máte k tomu nějaké připomínky nebo náměty? Pokud se vám kombinace těchto dvou typů příspěvků zamlouvá, v jakém poměru by to mělo být, abych vytěžil maximum? 50:50?
    JUSTIF
    JUSTIF --- ---
    BOTUL: nevim, jak to jde u sponzorovaných příspěvků, ale jednou ne úplně známou metodou, jak zadáčo pozvat lidi, kteří lajkovali tvůj post k tomu, aby lajkli tvoji stránku, je následující:

    1) u postu se zobrazuje komu se post libil
    2) kliknout na "others"
    3) invite people who like this post to like your page
    4) profit



    já jsem to párkrát zkoušel, ale klikat to po jednom je zvlášť u větších stránek celkem vopich. pokud ale stránku teprv rozjíždíš, asi to nebude problém.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    Přijďte na další Babeltalk, dokonce je 14 dní dopředu jasný program!

    https://www.facebook.com/events/1675224166079493/

    25. února, 18:30, Grid (Opatovická 19, Praha 1)
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    Reactions – na co se můžete těšit | Newsfeed.cz
    http://newsfeed.cz/reactions-na-co-se-muzete-tesit/

    zapnuli mi FB Reactions, asi že jsem třetí týden ve Španělsku :D
    BOTUL
    BOTUL --- ---
    Ahoj,
    rád bych se zeptal, zda je možné pozvat k lajknutí stránky osoby, kterým se líbil náš reklamou podpořený jeden příspěvek, ale nedošlo k lajknutí samotné stránky? Ví někdo?
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    LUSY: tady...

    Facebook reklama pro začátečníky | VímVíc.cz
    https://www.vimvic.cz/kurz/facebook-reklama-pro-zacatecniky
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    LUSY: teď proběhlo ;) otázka je, kdy bude další, protože Lukáš teď pracuje v Dubaji. ale má i on-line kurz :)

    Školení internetového marketingu | Lukáš Krejča
    http://www.lukask.cz/skoleni-internetoveho-marketingu/
    LUSY
    LUSY --- ---
    Ahoj. Nemáte zkušenosti s nějakými kurzy na Facebook? Zaměření především na správu kampaní. Případně i obecný kurz na PPC (Sklik, Adwords i FB). Hledám něco smysluplného pro lehce pokročilé, ideálně v Praze. Děkuji
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    MRTVY_KENNY: tohle by mě taky zajímalo.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    tak předpokládám, že do konce týdne je solidní šance, že BMW Česká republika spustí první Canvas Ads :)

    info o nich zde:

    Facebook Canvas | Newsfeed.cz
    http://newsfeed.cz/facebook-canvas-umi-vytvorit-kreativni-obsah-pro-reklamy/
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    Mam public group (moderovanou, tze schvaluju posty).. Daji se nekde vycist "backlinky" v ramci FB? Rsp ve skupine se nic extra zajimaveho posledni dobou nedeje a mam zrovna vlnu prichozich a zajimalo me na zaklade ceho. Pac na zaklade postu asi ne, spis nekdo neco sharnul starsiho..
    AETHER
    AETHER --- ---
    Facebook vylepšuje možnosti cílení i u organických příspěvků : Marketing journal
    http://www.m-journal.cz/...book-vylepsuje-moznosti-cileni-i-u-organickych-prispevku__s288x11835.html
    MASOUT
    MASOUT --- ---
    Nějaký nápad, jak si poradit s novým formátem zpráv? Jsem moc rád, že mi FB napsal, že je to o hodně jednodušší, ale mně to teda nepřijde :( K čemu mi je, že vím komu odepisuji a jak vypadá jeho ksicht, raději bych viděl co píšu, jen 2 řádky napsaného textu jsem naposledy viděl na Nokii před 10 lety... Takhle mě donutí FB psát všechny odpovědi ve wordu a kopírovat si je.
    ANANDA777
    ANANDA777 --- ---
    Srdecne zdravim. Mam dotaz, ohledne facebooku. Pokud ziskam kredit z her, lze ho pouzit na inzerci?
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    DONDI: je to zvláštní, ale nejde :(
    DONDI
    DONDI --- ---
    Existuje nejaka moznost, jak vytvorit Audience podle Instagram followers? Cilem je mit okruh vsech sledujicich konkretniho Instagram uctu a ty vyloucit z Instagram kampane ;) Diky za nasmerovani
    TUSIL
    TUSIL --- ---
    SUPEREGO: jsou dve moznosti:
    1) https://developers.facebook.com/docs/sharing/reference/feed-dialog/v2.5 share dialog, kde si muzete definovat text jakej chcete
    2) mit pro kazdy odeslani formulare unikatni url (http://www.domena.cz/odeslany-formular/xy54xyvcv654xyv), kde budou vygenerovany og:tagy, aby si facebook vytahl ty spravny data a pokud na tu stranku prijde uzivatel, tak na ni dat javascript redirect na formular ...
    SUPEREGO
    SUPEREGO --- ---
    MRTVY_KENNY: ještě jsme to probírali s člověkem, který programuje celý ten formulář a došli jsme k řešení, že ten post nebude předdefinovaný, ale bude tam jedno CTA pro všechny dárce a výše darů. prostě "podpořte XY, stojí to za to...", takže to bude v zásadě stejný, jako když máš sdílecí tlačítko pro jakoukoliv stránku.
    Twitter je v tomhle teda mnohem lepší kamarád, tam se dá ten tweet napsat už za uživatele.
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    SUPEREGO: nakonec myslim, ze to rozdeleni nemusi byt reseni, FB si nahledy imho natahuje svym skriptem, ktery bezi na jeho serverech a je mozne, ze nebudes schopny sdilet ten obsah, ktery se objevuje jen po odeslani formu...

    muselo by se to ozkouset. jako neprustrelne reseni je mit tu stranku udelanou tak, aby davala smysl i jako podekovani, i jako pobidka k akci..

    ale treba jeste nekdo vymysli elegantnejsi reseni. kazdopad psani prispevku za nekoho lze imo jen tim pluginem.
    SUPEREGO
    SUPEREGO --- ---
    MRTVY_KENNY:
    Appce se chci rozhodně vyhnout, podle mě by konverze tlačítka klesla hodně blízko k nule, kdyby lidi museli ještě něco povolovat.

    U té druhé verze si nejsem jistý. Dárce (ten, koho vyzývám ke sdílení), bude na stránce, kde mu budu děkovat za dar. Sdílet bude ale úvodní stránku formuláře. Mluvíš o tom, že by na téhle stránce byla nějaká dynamicky generovaná (pro každý dar jiná) metadata, která si formulář natahá automaticky? Dík za objasnění.
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    SUPEREGO: napada me:
    a/ FB appkou. clovek ji musi povolit a povolit ji to, aby mohla za nej psat posty = opruz
    b/ (programujes?) na te strance, kterou zobrazujes po darovani - "Jan Novák dal právě XX Kč, za které se dá udělat to a to." muzes udelat to, ze pokud neprila data z vyplneneho formulare, tak pridas tlacitko "CHCI TAKY NECO DAT".. tzn se predpoklada, ze tuhle stranku vidi jen ti, kteri prisli odnekud jinud, nez z vyplneneho formulare.

    pokud tam clovek prisel z vyplneneho formulare, pak misto "CHCI TAKY NECO DAT" das tlacitko s FB sdilenim a taky bude mit nejak rozumne nastavena metadata
    https://developers.facebook.com/docs/sharing/webmasters#markup

    jako nix extra sloziteho, ale je to na nekoho, kdo programuje. jestli existuje nejaka lokalizovana appka (a/), netusim..
    SUPEREGO
    SUPEREGO --- ---
    Poradíte prosím?

    Řeším dárcovskou stránku. na konci stránky by měla být sdílecí tlačítka, která dárci umožní sdílet info o svém daru na Facebooku. S Twitterem problém není, tam je to krásně customizovatelné. Ale mám problém s Facebookem.

    Potřebuju sdílecí tlačítko, které povede na úvodní stránku dárcovského formuláře, ale u kterého bude popisek "Jan Novák dal právě XX Kč, za které se dá udělat to a to." + obrázek.

    Něco podobného už přece musel řešit nějaký crowdfundingový projekt, nebo e-shopy, jejichž zákazníci se můžou podělit o to, co si právě koupil. Ale já to nikde nemůžu najít. Jak se to dělá?
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    MAMHESLO_123456: jo a Instagram se řeší tady:

    [ instagram ]
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam