FEDAJKIN: Záleží jak transparentně máte nastavenou tu spolupráci. Pracují s vaším účtem nebo se svým agenturním? Od toho se odvíjí, kde máš co nastavovat a do jaké hloubky to můžeš vyhodnotit.
V nejhorší variantě máš přístup k vašim Google Analytics (doby, kdy tvůrci stránek nedají klientům přístup jsou snad pryč). Tam si můžeš nastavit buď "cíle" nebo zapnout komplexnější e-commerce trackování (ty umožní zejména dynamicky ukládat hodnotu objednávky, jak to mívají e-shopy). Musíš se domluvit s tou agenturou na nějaké struktuře těch kampaní a na tom, aby linky na eshop z reklamy označili "trackovacími (utm) parametry". Potom budeš schopný návštěvníky kampaní rozpoznat a uvidíš kolik jich z těch jejich kampaní na web přišlo a kolik z nich splnilo ty cíle, které sis nastavil v bodě jedna.
Mnohem lepší varianta je, že máš přístup i do toho Adwords/Sklik účtu. V něm si nastavíš paralelně ty cíle, které chceš sledovat a můžeš vidět rovnou u těch probíhajících kampaní, kolik konverzí z toho jde. Propojit adwords s analytics potom můžeš buď těma parametrama nebo nebo můžeš svázat napevno i ty účty, čímž uvidíš ty adwords kampaně rovnou v analytics a nemusíš se učit nový rozhraní (pro tebe ideální).
Rozdíl mezi těma variantama je v tom, že v té první vidíš jenom kolik lidí přišlo na web a konverze z nich. V té druhé vidíš i jak úspěšná je ta kampaň a kolik to celé stojí.
Jestli je to fantastická agentura, tak to rádi nastaví tím druhým způsobem a pomůžou ti nastavit všechny ty konverze a ukážou ti, kde to číst. Když to nebudou ochotní udělat, tak bych šel raději dál, protože si to říká akorát o to, že tě budou okrádat. Chtěj to po nich. Chtěj vědět jak vnímají tvoje cíle, chtěj vědět, jaký budují publika a chtěj klidně vědět jaký používají atribuční modely. Způsob, jakým budou odpovídat ti napoví, jestli jsou fakt skvělí a zároveň se můžeš od nich něco naučit.
Jinak doufám, že nemáš eshop, ale nějakou offline službu nebo jednoduchej (jednotnej) produkt, protože v případě eshopu je schopnost chápat konverze asi úplně základní skill a denní chleba provozovatele...