• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    WIRUZIKInternetový marketing (PPC, display, affiliate, mobilní reklama atd..)
    Povídání o internetovém marketingu obecně. Zkušenosti s PPC systémy (Google Adwords, Seznam Sklik, Etarget), display reklamou, affiliate sítích, vzrůstající mobilní reklamě, ale také o trendech, budoucnosti či nástrojích používaných v internetovém marketingu, testování (a optimalizace) webů a podobně..
    rozbalit záhlaví
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    ONDREX: no ja se snazim poukazat na to, že google ads v nejbližší době nechci ani nemusím používat jako prostředek internetového marketingu
    ONDREX
    ONDREX --- ---
    DJFRACTAL: tak von ti to pak strhne z další úhrady kreditu asi..
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    DJFRACTAL: rozuměno, né že bych to nechtěl zaplatit, ale absence jakéhokoli "due date" mě zrovna do placení netáhne, když ještě k tomu jsou teď mnohem důležitější věci k placení
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    jediné co jsem našel přímo v Adwords: "Pomocí funkce Provést platbu můžete zaplatit, kdykoli budete chtít a jakoukoli částku budete chtít."
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    zase hloupý dotaz, ale nepodařilo se mi to nikde zjistit: Google po mě chce platbu za proběhnuvší Adwords, ale zrovna ted nemam na zaplaceni. Reklama pomoci Google celkem splnila svuj ucel, ale ted ji zase nejaky ten patek nebudu potrebovat. Jake jsou penalty za nezaplacení/pozdní zaplacení faktury z Adwords? Kamos rikal ze kdyz to nezaplatim tak se vubec nic nestane, ale nechce se mi tomu verit...
    LORAIN
    LORAIN --- ---
    KAJJAK: Byla jsem na tom začátečnickém školení - 2 x 4,5 hodiny. První část hodně povídavá, i když lektor uváděl hodně příkladů z praxe vlastní i svých kolegů. Druhá část byla spíš praktická - vlastní nastavení kampaně v Adwords a s Skliku, ještě chtěl mluvit o Adwords editoru (měli jsme si ho i předem stáhnout), ale nestihli jsme to a nikdo už neměl zájem tam kvůli tomu zůstávat. I když to lektor nabízel.
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    LORAIN:

    a byl to vice workshop nebo spis obecnejsi povidani? Ja bych radeji neco praktickeho...
    LORAIN
    LORAIN --- ---
    KAJJAK: u H1 jsem ho absolvovala a můžu rozhodně doporučit. Výhodou byl i velmi vstřícný přístup školitele.
    KYTT
    KYTT --- ---
    FARFELOO: U displaye máš možnost cílit jen ve volné shodě a je teda hodně volná :) Nebere to v potaz jen obsah webu, na kterým se má reklama zobrazit, ale třeba i historii browseru a hledání uživatele. Nevím jak kolegové tady, ale u našich display kampaní má cílení přes klíčová slova obvykle ty nejhorší výsledky :)
    SIRIUS
    SIRIUS --- ---
    GIF: realne je to slozitejsi protoze by si mel resit atribucni model
    GIF
    GIF --- ---
    FEDAJKIN: jenom pozor při porovnávání obratu/objednávek Analytics vs. AdWords. AdWords připisují ke dni prokliku a Analytics ke dni transakce viz např. tenhle přehled http://www.besteto.cz/terminy-pripsani-konverzi
    GIF
    GIF --- ---
    FEDAJKIN:
    FARFELOO: jestli mi něco neuniká, tak v Analytics čísla objevnávek (hodnotu, daň, množství produktů...) vidět jednoduše můžeš, když dobře měříš e-commerce. Pak ti stačí vyfiltrovat podle zdroje / média nebo použít segment...
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    kdyz jsme u toho skoleni PPC doporucili byste nejake? H1, dobry web, robert nemec ci nejake jine?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    ok, řeknu si zítra o nastavení GA :-)
    SIRIUS
    SIRIUS --- ---
    FEDAJKIN: obecně by ti ta agentura mela tohle nastavit, delame to tak ze mame dashboardy v analtyics co chodi automaticky klientum kd jsou videt KPI co si dohodneme (konvernzi pomer, mir aopusteni vz kampane, mir akonverze na volani, atp. to se proste dela pro kazdy projekt indivudualne co ma smysl)
    FARFELOO
    FARFELOO --- ---
    FEDAJKIN: Čísla objednávek teoreticky sbírat lze, ale nemyslím, že to je legální (osobní data). Navíc to je podle mě zbytečné. Nastavte si ten ecommerce tracking. Můžeš sbírat ID produktů, kategorií, celkové částky a takové věci. Mělo by to stačit...
    JEREMIUS
    JEREMIUS --- ---
    FEDAJKIN: Na tohle je nejlepší IMHO najít si někoho známého /přinejhorším někoho zaplatit/, kdo ti jednoduše a rychle ukáže, kde a na co se koukat. Případně ti udělá dashboard na míru
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JEREMIUS: no tohle mě zajímá - je na to někde školení nebo nějaký tutorial. Na analytics je milion návodů ale přesně jen na toto jsem nenašel.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    FARFELOO: Díky, máme firemní adwords/sklik učet, oni tam mají přístup. Takže v zásadě mám po nich chtít, aby mi tam ukázali, jak jim tu práci můžu vyhodnocovat.
    Je to eshop, konverze chápu, jen nevím kde je číst a jak vyhodnocovat. + taky jistota, že to co mi adrords/analytics označí jako konverzi je fakt konverze - uvidím tam třeba číslo objednávek těch který to bere v úvahu, abych se jen nespoléhal na údaj konverzní poměr 2%?
    JEREMIUS
    JEREMIUS --- ---
    FEDAJKIN: Znáš základy Google Analytics? Jestli ne, tak se to musíš naučit, nebo na to mít ve firmě někoho, kdo je schopný vyčíst počet konverzí a vydělit pak náklady a zisk na PPC a snadno zjistíš, jestli to (ne)funguje
    FARFELOO
    FARFELOO --- ---
    FEDAJKIN: Záleží jak transparentně máte nastavenou tu spolupráci. Pracují s vaším účtem nebo se svým agenturním? Od toho se odvíjí, kde máš co nastavovat a do jaké hloubky to můžeš vyhodnotit.

    V nejhorší variantě máš přístup k vašim Google Analytics (doby, kdy tvůrci stránek nedají klientům přístup jsou snad pryč). Tam si můžeš nastavit buď "cíle" nebo zapnout komplexnější e-commerce trackování (ty umožní zejména dynamicky ukládat hodnotu objednávky, jak to mívají e-shopy). Musíš se domluvit s tou agenturou na nějaké struktuře těch kampaní a na tom, aby linky na eshop z reklamy označili "trackovacími (utm) parametry". Potom budeš schopný návštěvníky kampaní rozpoznat a uvidíš kolik jich z těch jejich kampaní na web přišlo a kolik z nich splnilo ty cíle, které sis nastavil v bodě jedna.

    Mnohem lepší varianta je, že máš přístup i do toho Adwords/Sklik účtu. V něm si nastavíš paralelně ty cíle, které chceš sledovat a můžeš vidět rovnou u těch probíhajících kampaní, kolik konverzí z toho jde. Propojit adwords s analytics potom můžeš buď těma parametrama nebo nebo můžeš svázat napevno i ty účty, čímž uvidíš ty adwords kampaně rovnou v analytics a nemusíš se učit nový rozhraní (pro tebe ideální).

    Rozdíl mezi těma variantama je v tom, že v té první vidíš jenom kolik lidí přišlo na web a konverze z nich. V té druhé vidíš i jak úspěšná je ta kampaň a kolik to celé stojí.

    Jestli je to fantastická agentura, tak to rádi nastaví tím druhým způsobem a pomůžou ti nastavit všechny ty konverze a ukážou ti, kde to číst. Když to nebudou ochotní udělat, tak bych šel raději dál, protože si to říká akorát o to, že tě budou okrádat. Chtěj to po nich. Chtěj vědět jak vnímají tvoje cíle, chtěj vědět, jaký budují publika a chtěj klidně vědět jaký používají atribuční modely. Způsob, jakým budou odpovídat ti napoví, jestli jsou fakt skvělí a zároveň se můžeš od nich něco naučit.

    Jinak doufám, že nemáš eshop, ale nějakou offline službu nebo jednoduchej (jednotnej) produkt, protože v případě eshopu je schopnost chápat konverze asi úplně základní skill a denní chleba provozovatele...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam