REFLEX: Udelat eshop je v dnesni dobe dost sirokej pojem. Pro nekoho muze bejt idealni poridit si Shoptet za par stovek mesicne, pro nekoho to znamena zakazkovej eshop v radu milionu. Predpokladam, ze mate tedy nejakou konkretnejsi skupinu na trhu, na kterou chcete cilit, coz se da odhadnout i z dosavadnich klientu. Ta skupina bude mit nejaky argumenty, proc jim treba nestaci nejaky krabicovy reseni a proc vyzadujou zakazkovy reseni. Tyhle argumenty pro tebe pak budou obsahem kampane. Kanaly kudy to sirit muzou bejt ruzny. U webu imho porad docela funguje word of mouth, muzou to bejt ppc, nebo i nejaka klasictejsi obchodnicina.
Vseobecne si u eshopu ale myslim, ze sluzby jako shoptet/shopify vyluxovaly segment zakazkovejch eshopu co tu driv byl - shopy v radu desitek tisic (krabicovy reseni ruznejch firem) a taky "levny reseni" v podobe ruznejch woocommerce/magento atd. On totiz neni ani takovej problem ten e-shop udelat, ale uz je horsi ho udrzovat. No a ve chvili, kdy si muzes za litr mesicne poridit Shoptet, kde si vsechno muzes vypinat/zapinat aniz bys musel mesic uhanet firmu, co ti konecne upravi sablonu kosiku tvyho eshopu, kterej delala dva roky zpatky, tak to tem lidem nemuzes mit za zly :D (a to jsem videl i u eshopu co stal nekolik mil). Ja sam lidem co po me chtej eshop rikam, at si poridej Shoptet a co jim zbyde radsi nacpou do marketingu. Zakazkovy e-shopy jsem prestal delat tak 7 let zpatky, prislo mi to jako moc prace za malo penez s nutnou dlouhodobou udrzbou :)
REFLEX: Spis si poloz otazku, jestli ten "uzitecnej content" bude pomahat lidem ve vyberu tvyho studia. Jestli ti nestaci web, kde budes mit vysvetleny proc je eshop od tvyho studia jedinecnej s nejakejma pripadovkama. A taky jestli je realny budovat komunitu kolem zakazkovy prace studia co dela eshopy, resp. jestli tou komunitou budou lidi co ty eshopy delaj, nebo jsou to lidi, co je kupujou :) Kdyz si koupim mys a sluchatka od Corsair, tak vim, ze za dva roky budu potrebovat novy a pokud budu jejich fanouskem na FB, tak uvidim jaky produkty budou vydavat a ma to pro me nejakej smysl. Kdyz mi ale nejaka firma udela na zahrade bazen, tak uplne nepotrebuju bejt jejich fanousek na FB a divat se, jaky dalsi bazeny postavili. Takze to chce si rozmyslet, jestli pro tebe ten kanal dava smysl. Kdybych mel eshop na Shoptetu, tak si je lajknu na FB, protoze budou kazdou chvili sdilet, ze tam pridali neco novyho. Co jsem zazil v jinejch firmach, tak tam by se bali sdilet novou funkcionalitu jejich e-shopu, protoze by to mohli chtit klienti co maj eshop na 4 roky stary verzi s customizovanejma sablonama :D
A druha vec je, jestli se jako introvert tlacit do pravidelny tvorby contentu, ktera te bude psychicky vysilovat prakticky neustale :) Jestli by ses s necim trapil 2 hodiny a vysledek stejne nebude na 100%, tak jestli nezaplatit radsi nekomu, kdo to zvladne za pul hodky, zatimco ty muzes svuj cas venovat vydelavani penez a ve vysledku budes financne v plusu a psychicky v pohode :)