• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    WIRUZIKInternetový marketing (PPC, display, affiliate, mobilní reklama atd..)
    Povídání o internetovém marketingu obecně. Zkušenosti s PPC systémy (Google Adwords, Seznam Sklik, Etarget), display reklamou, affiliate sítích, vzrůstající mobilní reklamě, ale také o trendech, budoucnosti či nástrojích používaných v internetovém marketingu, testování (a optimalizace) webů a podobně..
    rozbalit záhlaví
    FARFELOO
    FARFELOO --- ---
    TUSIL: Ani jsem nemyslel custom vývoj, ale vyloženě basics: vybrat a tweaknout šablonu, nainstalovat užitečné appky a tak. Jasně, ta faktura není tak velká, ale lépe se to škáluje, protože pak budeš vědět kam sáhnout a máš e-shop za chvilku nahozený...
    TUSIL
    TUSIL --- ---
    FARFELOO: Jasne, taky maj ty platformy programy pro partnery presne kvuli tomu. Jen uz je to naplni prace (a castkou na fakture) trochu nekde jinde, nez delani zakazkovyho eshopu. Ale zase to muze bejt dlouhodoby, protoze tvorba mailovejch kampani, ppc, remarketing a dalsi veci je treba resit prubezne. Pokud ma clovek programatorskej background ve webovejch sluzbach, tak se tam daj delat zajimavy veci, ktery by koncovej klient nikdy nedokazal dat dohromady :)
    FARFELOO
    FARFELOO --- ---
    TUSIL: Dobré shrnutí. Na druhou stranu jsem viděl v poslední době i studia, který se zaměřují vyloženě na setup, design a optimalizaci UX Shopify. Podobně jako webstudia jedou dnes z velké části customizaci šablon pro WordPress.

    A tam je podle mě docela dobrý targeting na lidi, kteří se zajímají o Shopify a Shoptet jako výchozí platformy a ty pokračuješ dál. Ty platformy dělají v něčem špinavou práci za tebe, mají obří zásah. Ale spoustu lidí pak přijde na to, že to vlastně stejně neumí dobře poskládat, protože těch témat a appek je stejně hrozně moc...
    TUSIL
    TUSIL --- ---
    REFLEX: Udelat eshop je v dnesni dobe dost sirokej pojem. Pro nekoho muze bejt idealni poridit si Shoptet za par stovek mesicne, pro nekoho to znamena zakazkovej eshop v radu milionu. Predpokladam, ze mate tedy nejakou konkretnejsi skupinu na trhu, na kterou chcete cilit, coz se da odhadnout i z dosavadnich klientu. Ta skupina bude mit nejaky argumenty, proc jim treba nestaci nejaky krabicovy reseni a proc vyzadujou zakazkovy reseni. Tyhle argumenty pro tebe pak budou obsahem kampane. Kanaly kudy to sirit muzou bejt ruzny. U webu imho porad docela funguje word of mouth, muzou to bejt ppc, nebo i nejaka klasictejsi obchodnicina.

    Vseobecne si u eshopu ale myslim, ze sluzby jako shoptet/shopify vyluxovaly segment zakazkovejch eshopu co tu driv byl - shopy v radu desitek tisic (krabicovy reseni ruznejch firem) a taky "levny reseni" v podobe ruznejch woocommerce/magento atd. On totiz neni ani takovej problem ten e-shop udelat, ale uz je horsi ho udrzovat. No a ve chvili, kdy si muzes za litr mesicne poridit Shoptet, kde si vsechno muzes vypinat/zapinat aniz bys musel mesic uhanet firmu, co ti konecne upravi sablonu kosiku tvyho eshopu, kterej delala dva roky zpatky, tak to tem lidem nemuzes mit za zly :D (a to jsem videl i u eshopu co stal nekolik mil). Ja sam lidem co po me chtej eshop rikam, at si poridej Shoptet a co jim zbyde radsi nacpou do marketingu. Zakazkovy e-shopy jsem prestal delat tak 7 let zpatky, prislo mi to jako moc prace za malo penez s nutnou dlouhodobou udrzbou :)

    REFLEX: Spis si poloz otazku, jestli ten "uzitecnej content" bude pomahat lidem ve vyberu tvyho studia. Jestli ti nestaci web, kde budes mit vysvetleny proc je eshop od tvyho studia jedinecnej s nejakejma pripadovkama. A taky jestli je realny budovat komunitu kolem zakazkovy prace studia co dela eshopy, resp. jestli tou komunitou budou lidi co ty eshopy delaj, nebo jsou to lidi, co je kupujou :) Kdyz si koupim mys a sluchatka od Corsair, tak vim, ze za dva roky budu potrebovat novy a pokud budu jejich fanouskem na FB, tak uvidim jaky produkty budou vydavat a ma to pro me nejakej smysl. Kdyz mi ale nejaka firma udela na zahrade bazen, tak uplne nepotrebuju bejt jejich fanousek na FB a divat se, jaky dalsi bazeny postavili. Takze to chce si rozmyslet, jestli pro tebe ten kanal dava smysl. Kdybych mel eshop na Shoptetu, tak si je lajknu na FB, protoze budou kazdou chvili sdilet, ze tam pridali neco novyho. Co jsem zazil v jinejch firmach, tak tam by se bali sdilet novou funkcionalitu jejich e-shopu, protoze by to mohli chtit klienti co maj eshop na 4 roky stary verzi s customizovanejma sablonama :D

    A druha vec je, jestli se jako introvert tlacit do pravidelny tvorby contentu, ktera te bude psychicky vysilovat prakticky neustale :) Jestli by ses s necim trapil 2 hodiny a vysledek stejne nebude na 100%, tak jestli nezaplatit radsi nekomu, kdo to zvladne za pul hodky, zatimco ty muzes svuj cas venovat vydelavani penez a ve vysledku budes financne v plusu a psychicky v pohode :)
    REFLEX
    REFLEX --- ---
    Takze spis nejlepsi je rozjet nejakej uzitecnej content a byt videt coz jako introvert si uziju :)
    REFLEX
    REFLEX --- ---
    TUSIL: to cileni reklam je slozity, chceme sehnat nekoho kdo potrebuje eshop, tak clovek prida CEO atd, jenze tak 1/2 lidi na fb ma "CEO chlastac v hospode" :)
    TUSIL
    TUSIL --- ---
    REFLEX: Idealni by bylo mit definovanou cilovku (nebo cilovky), pro kterou si vymyslite cim ji chcete oslovit a podle toho si pak vyberete kanaly, ne?:) Pokud chcete delat svatebni weby, tak muzou bejt dobry Facebook Ads, kde se da dobre cilit na lidi podle veku/pohlavi/vztahu/deti. Pokud chcete delat weby pro logisticky parky, tak na to budou lepsi jiny kanaly.

    Jinak nevim, jestli jsi myslel Facebook jako Facebook Ads, nebo vytvoreni a spravu stranky/profilu vaseho "studia"? Udrzovat profily na "sockach" taky neni uplne levny, protoze je potreba mit pravidelne a konstantne dobrej content a toho webovy studia zase tak moc nemaj. Vyhrali sme tendr/mame spolecnou snidani/jeli jsme spolu na vylet/mame v kancelari psa je takovej klasickej a nezajimavej content vetsiny studii/agentur :)
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    youtube reklama neni uplne spatna, casto tam vidam pekna videa z oboru, ale asi drazsi vstupni naklady
    REFLEX
    REFLEX --- ---
    Potrebujeme sehnat nove zakazky pro nase webove "studio".

    Co byste vybrali za kanal - PPC (hodne drahe), Facebook, Linkedin?
    FARFELOO
    FARFELOO --- ---
    DJFRACTAL: Jestli ti to pomůže tak Facebook už látkové masky povolil...
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    Stanovisko Googlu:
    "The reason to still have disapproval is the content on the site. During the check, not only the ads and landing page are checked, but the domain content itself. As you still have information for masks on the site, the ads are getting disapproved.
    The only options are to remove this content from the site or to advertise other page connected with the business like facebook page or other profile on which there is no direct information for the masks."
    JEREMIUS
    JEREMIUS --- ---
    DJFRACTAL: Když jsem hlásil já, snad druhý den už byl konkurent pryč. Ale je možné, že toho teď mají moc a tak nestíhají
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    JEREMIUS: STRATO: tak se pohnuly ledy, napsali mi z Google Ads že musím odstranit všecky kampaně s maskama, což sem udělal. Jednu kampaň s normálním zbožím mi sice povolili ale ostatní pořád stojí, to se snad brzo vyřeší. Na Google vyhledávání už je vidno že některé ty firmy chybí. Jde to prostě strašně pomalu, celé issue trvá dva týdny. Celou tu dobu mojí konkurenti hromadně cílili na maskychtivé zákazníky a já s tím nemohl nic dělat. Příjde mi to nefér ale to je asi tak všechno co okolo toho jde vymyslet.
    Díky za odpovědi na dotazy
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    JEREMIUS: tady fakt nikdo látkové masky před březnem neprodával
    JEREMIUS
    JEREMIUS --- ---
    DJFRACTAL: Tak hlavně pokud ten sortiment prodávali i předtím, můžou dál. Není to zakázané. Jestli to začali nabízet až po koroně, porušují pravidla = nahlásit
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    JEREMIUS: můžeš uvést nějaký příklad? Vím jak to myslíš, ale já fakt nevím vidím žádný rozdíl.

    Firma A. za normálních okolností nabízí designové ponožky. Firma B. to samé. Obě firmy inzerovaly látkové masky pomocí stejných keywords ve vyhledávačích. Jedna z firem byla odstřihnuta od možnosti inzerovat a to i ty ponožky, které prodávali vždycky. Druhá jede dál.

    Nemusím asi nikomu říkat, že s nástupem pandemie přestali lidi kupovat drahé designové ponožky a že masky byly a stále jsou skoro jediný nástroj jak přežit.

    Strašně mě to štve, protože s tím nemůžu nic dělat a hrozně mě žere, že konkurence má pré. Když reklamy fungovaly bylo několik desítek objednávek denně. Teď když příjde jedna denně z organic searchu tak je to skoro zázrak.
    JEREMIUS
    JEREMIUS --- ---
    DJFRACTAL: Můj dotaz platí, četl jsi vůbec ty podmínky? Protože to, že je to stejný produkt a stejný text neznamená, že oni porušují pravidla stejně jako vy...
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    STRATO: resp. jaký je pro toho "accounta" přesný výraz v angličtině?
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    STRATO: je to normální vyhledávání, jak se dostanu k tomu accountovi? Dík!
    STRATO
    STRATO --- ---
    Pokud teda nemyslis pla, tam to bylo horší.
    STRATO
    STRATO --- ---
    DJFRACTAL: ja tohle řešil kdysi a jsou zkratka výjimky. Muže jim to někdo zpruchodnit ručně. Aspoň taková byla moje zkušenost. Musel jsem to domluvit s accountem a ten mi to zpruchodnil. V budoucnu pak stačilo zaskrtnout požádat o výjimku.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam