• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LWEEKAndroid development
    Diskuse o vývoji aplikací pro platformu Android.
    -----------------
    Tipy, Triky, Postřehy, Začátečnický help, Nápady na nové aplikace.

    Oficiální developerská stránka: http://developer.android.com
    Něco málo v češtině na WiKi android fora: http://wiki.androidforum.cz/index.php/Programov%C3%A1n%C3%AD
    Článek na Zrojáku: http://zdrojak.root.cz/clanky/vyvoj-pro-android-ii/

    Docela zajímavé tutoriály přímo od vývojářů ze Sony Ericsson:

    na tvorbu vlastního View adapteru
    http://blogs.sonyericsson.com/developerworld/2010/05/20/android-tutorial-making-your-own-3d-list-part-1/

    zajímavý nápad na zoomování jedním prstem - aneb vytváření gest
    http://blogs.sonyericsson.com/developerworld/2010/05/18/android-one-finger-zoom-tutorial-part-1/
    rozbalit záhlaví
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    WIN_KLO: U Sony Ericssonů mi bez unlocku bootloaderu root nešel; čili napřed unlock, potom root.
    WIN_KLO
    WIN_KLO --- ---
    Co mám udělat dřív? Rootnout nebo unlock bootloader?

    Díky!
    REDTIME
    REDTIME --- ---
    MASSERATTI: noteslate? ale nene :) Ty s tím máš něco společného nebo jen naháníš lidi?
    MASSERATTI
    MASSERATTI --- ---
    Zdravim vespolek,
    sorry za OT. Pro globalni startup shanime vyvojare Android / Ubuntu (..linux) / C# / kernel /...
    Idealne fulltime, od brezna, Praha. Naplni prace je tvorba vlastniho OS, GUI, reseni backendu,...
    NoteSlate /// intuitively simple monochrome paper alike tablet device
    http://www.noteslate.com
    Zajemci mi prosim poslete zpravu do posty ci CV/Projekty na email: devs@noteslate.com
    Dekuju za sdileni!
    HVJ3R
    HVJ3R --- ---
    ARCAO: Dik moc. Jeste jsem se k tomu bohuzel nedostal, dam pak vedet a podelim se o n00b zkusenosti.
    VIRTUALVOID
    VIRTUALVOID --- ---
    ARCAO: to vyzera dobre, pouzijem aj ja :) dik
    ARCAO
    ARCAO --- ---
    HVJ3R: Zrovna dneska jsem procházel různé knihovny a narazil na Retrofit od Square. Na ten tvůj problem je to jak dělaný...

    Retrofit
    http://square.github.io/retrofit/
    VIRTUALVOID
    VIRTUALVOID --- ---
    chlapci, potreboval bych nejaky server pre backend services (asp.net najlepsie, php moze byt tiez). ktory host by ste odporucili ? windows azure ako posledna moznost...
    ARCAO
    ARCAO --- ---
    VIRTUALVOID: Nejrychlejší je Jackson Streaming API, ale tam si to musíš procházet ručně. Záleží, jak moc velký JSON zpracováváš.

    Jinak tady (https://github.com/eishay/jvm-serializers/wiki) jsou nějaké testy rychlosti. Je to sice rok staré, tak brát s rezervou.
    GORG
    GORG --- ---
    Hmm, jak tak googluju, se zdá, že problém je v množství různých bugů na ATI kartách. Takže kromě jazyka GLSL asi nutno vzít v potaz, jaký typ grafické karty mám (její drivery) a že to třeba spouštím na Linuxu. Nenašel jsem konkrétně ten samý bug, ale jiné se tomu projevem podobající

    No svého času jsem portoval hry J2ME na mobilech, a tam byly bugy na denním pořádku. Některé telefony neuměly uvolňovat pamět, takže bylo nutné nedopostit, aby bylo potřeba garbage collectoru, většina prostě nesplňovala specifikace, a tedy bylo potřeba zjišťovat u každého telefonu zvlášť, jak konkrétně porušuje specifikace. Například čtu, že pokud u GLSL zadáte jako globální int proměnnou, tak musíte připsat const, a pak že to možná bude fungovat. Odrazuje to od toho se GLSL vůbec dál zabývat jako něčím seriozním.
    GORG
    GORG --- ---
    Metodou pokus omyl jsem postupně zjistil, že pokud v kódu nepoužiju atribut binormály (který možná není definovaný), tak to funguje. Zůstává tedy stále otázka, proč to vadí. Z logiky věci vyplývá, že buď by tam u atributu binormály mělo být (0,0,0) nebo to hodit nějakou chybu. getLastError vracelo 0.
    Používám teda kód třetích stran (tak přesně nevím, co se tam děje, ikdyž mám k dispozici jejich kód-libgdx)
    GORG
    GORG --- ---
    Přijde mi, že to odporuje logice. Napadlo mě samozřejmě, že je chyba na mé straně :) V pixel shaderu jsem dal gl_FragColor = texture2D(u_texture, texCoords) + vec4(1,1,1,1);, což by snad zaručeně mělo udělat bílou?
    GORG
    GORG --- ---
    Asi nejde o semantickou chybu, ze bych tam mel nejaky preklep apod., ale nepochopil jsem to.
    A tapal, jak metodou vylucovani odhalit, ktery radek to zpusobuje, kdyz to ma tu vlastnost, ze vsechny uniform konstanty _musi_ byt pouzity i v kodu. To pak dominovym efektem musim zakomentovat skoro cely kod, aby to uspokojilo kompilator :)

    Napada me, ze jde o nejakou chybu ruznych verzi OpenGL, ktera se projevi teprve pri spusteni kodu, ne pri kompilaci. Premyslim, jak se na to zeptat strycka googla. Zni mi to dost nesmyslne.. kompilace by nemela snad umoznit nevalidni kod.
    GORG
    GORG --- ---
    DRIZDIK: Mně přijde, že to má problém detekovat chyby v kódu, ačkoliv se to tváří, že kompilace proběhla úspěšně.
    Po přidání určitého kódu se náhle nic nezobrazuje (nezdá se ani, že by to bylo nulovou alfou) ale ani to nehlásí žádnou kompilační chybu. Jakoby se ten shader zbořil. Tohle mě teď dost zmátlo. Oproti HLSL kde jsem se sebedivočejším kódem s ničím takovým nesetkal.
    DRIZDIK
    DRIZDIK --- ---
    GORG: psaní a debugovani GLSL by me taky dost zajímalo
    VIRTUALVOID
    VIRTUALVOID --- ---
    ARCAO: jackson je pomalsi od tej internej json-parser implementacie, nie ? detto gson
    GORG
    GORG --- ---
    Je na nyxu nejaka diskuze o programovani shaderu? Konkretne me ted zajima GLSL u OpenGL ES2.

    Pomerne dobre jsem se szil s HLSL od Microsoftu, ale GLSL mi zatim dost unikalo k pochopeni v nekterych vecech. Napriklad jak vylucovaci metodou debugovat, kdyz pokud zakomentuju kod, a to zpusobi nepotrebnost nejake uniform globalni hodnoty, tak uz proste nejde shader z ruznych duvodu zkompilovat, protoze zjevne nepotrebnost uniform hodnoty zpusobi, ze neni tim padem ani definovana, i pokud je v shaderu deklarovana. U HLSL se nic takoveho nedeje, a pokud nejakou hodnotu nevyuziju, tak to nicemu nevadi.
    ARCAO
    ARCAO --- ---
    HVJ3R: Já bych zvolil Jackson Databind + HttpUrlConnection. Od A2.2 je doporučované používat HttpUrlConnection na místo org.apache.http.
    HVJ3R
    HVJ3R --- ---
    Zdravim kolegove, uz dlouho mam nainstalovany SDK, ale az tedka budu mit cas si s tim hrat. Shodou okolnosti jsem dostal v praci prvni ukol ohledne Androidu, mel bych udelat knihovnu, ktera bude komunikovat s nasim proprietarnim API (XML nebo JSON) tak, aby byla pouzitelna i mimo Android. Prvni napad byl udelat adapter pro HTTP stack. Zkusenosti nemam zadne, ale koukam, ze v dokumentaci je org.apache.http pro tyhle ucely. Zda se tedy, ze zadny adapter ani nebude potreba, premyslim spravne?

    Mate s timhle nekdo zkusenosti? Nejake rady, tipy, slepe ulicky? Dik za info.
    FAERTIS
    FAERTIS --- ---
    Kdyby chtěl někdo betatestovat naší novou app. :) ... Jsou to takový lightweight Facebook notifikace.
    https://plus.google.com/communities/101888674132920448216
    WICKPICK
    WICKPICK --- ---
    prosim netusite, kam se v androidu ukladaji informace o nastaveni uctu? mam na mysli konkretni soubor a jeho umisteni. jde o to, ze kamarad mel v systemu nastavenej firemni ucet do exchange a po te co vyzkousel nekolik romek tak by ho chtel zpatky :-) moje myslenka byla takova, ze bychom se to mohli pokusit vytahnout z nandroid zalohy, kterou predtim delal, ale netusime, kde to hledat a jestli to neni treba kryptovany. jde vicemene jen o adresu serveru. svuj account a login samozrejme zna...
    google neporadil.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam