• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LWEEKAndroid development
    DRIZDIK
    DRIZDIK --- ---
    DATEL: Nainicializujes z Arguments a pokud neni null, tak prepises z savedInstance
    DATEL
    DATEL --- ---
    DRIZDIK: takže v onCreateView mám v podstatě dva vstupy - parametr Bundle savedInstanceState, který bude naplněn, pokud implementuju onSaveInstaceState() a něco tam předám, a pak pomocí metody getArguments() můžu získat jiný Bundle. Přednost by měl mít ten ze savedInstanceState parametru, pokud je naplněn. Což mi ale nezaručuje stejný způsob vytvoření fragmentu, ne? V argumentech z getInstance() může být úplně něco jiného než když něco uložím v savedInstanceState... Tak teď vlastně nevím, jak bych to měl správně použít, aby to bylo konzistentní - do savedInstanceState bych měl ukládat minimálně to samé, co je v argumentech?
    DRIZDIK
    DRIZDIK --- ---
    DATEL: Nutí (umoňuje) ti to zpracovat jak obnovení, tak vytvoření fragmentu stejným zůsobem. Fragment musí mít bezparametrický konstruktor, aby ho mohl systém obnovit v případě jeho zavření a arguments ti mezi tím udrží.
    DATEL
    DATEL --- ---
    Díky, nakonec jsem to udělal tak, že v base aktivitě / fragementu inicializuju potřebné věci ke GA a pak jen v konkrétních aktivitách / fragmentech zavolám hit. Nechceme totiž sledovat úplně všechno.

    Ještě bych se vrátil k mému předchozímu dotazu (DATEL, DRIZDIK) - proč se vlastně používá pro vytvoeřní fragmentu ten vzor přes statickou getInstance() metodu, kdy se jí předávají v parametrech vstupní data, metoda vytvoří instanci a přes argumenty předá do fragmentu? To samé přece můžu udělat přímým voláním konstruktoru s těmi samými parametry...
    Jediné, co mě teda napadá, je nějaká možnost ukládání stavu fragmentu a jeho obnovy automaticky systémem, kdy ukládá vše co je v Bundle objektu (přes getArguments()) - ale jestli to tak skutečně je, to netuším. Ale tohle asi nebude ono, fragment může být zrušen i během práce, tj. data na základě vstupních parametrů už můžou být změněna, tj. ono uchování stavu je podle mě stejně třeba dělat ručně přes onSaveInstaceState() a pak v onCreate() (apod.) obnovit.
    Takže mi stejně u použití getArguments() a getInstance() není jasné, v čem je přínos... Proč tedy?
    ROTTWEILER
    ROTTWEILER --- ---
    DATEL: Stačí udělat něco typu BaseActivity, od které oddědíš a do ní dáš kód na trackování.
    DRIZDIK
    DRIZDIK --- ---
    DATEL: Opravdu to zapíná automatický logování View události pro zobrazení aktivity. Mně funguje správně. Zkoušels to přes "V reálném čase", jestli se tam zobrazuješ?
    DATEL
    DATEL --- ---
    DATEL: hm, tak klasika, hodinu pátrám na netu, nic, napíšu dotaz do diskuzáku a vzápětí najdu odpověď na netu :)

    Takže, nejspíš jde o nějaký bug v SDK, je nutno zavolat nad instancí GoogleAnalytics ještě enableAutoActivityReports(), pak to funguje.

    Google Analytics for Android v4 - Automatic Screen Measurement not working? - Stack Overflow
    http://stackoverflow.com/...google-analytics-for-android-v4-automatic-screen-measurement-not-working

    a posléze

    android - enableAutoActivityTracking not automatically tracking activities? - Stack Overflow
    http://stackoverflow.com/...activitytracking-not-automatically-tracking-activities/23256722#23256722

    Nicméně jsem zjistil, že to je stejně až od API 14, a protože máme aplikaci od API 9, tak to budu muset dělat ručně.
    DATEL
    DATEL --- ---
    DRIZDIK: díky za tip... Vzhledem k tomu, že na vývoj je málo času, tak asi zatím použiju tu variantu, kdy aktivita má k dispozici metodu "getEntity()", kterou si fragment zavolá a získá tak stejnou instanci objektu + po všech změnách v entitě pak fragment zavolá v aktivitě metodu pro oznámení změny.
    DATEL
    DATEL --- ---
    Měl bych otázku ohledně Google Analytics SDK - není mi jasné, jak pracuje volba "ga_autoActivityTracking", když ji zapnu. Podle popisu mám za to, že nepotřebuju pro Aktivity ručně vyvolávat Hit, tj. jak mám u fragmentů:

    mTracker.setScreenName("xxxxxx");
    mTracker.send(new HitBuilders.AppViewBuilder().build());

    a mělo by to být automaticky. Jenže v logu nic nevidím, že by se dělo. Při ručním hitu z fragmentu to tam zaloguje, ale když jdu na aktivitu, tak nic. Asi jsem tuto funkcionalitu špatně pochopil, můžete mi to prosím někdo objasnit? Musím tedy i v těch aktivitách vyvolat ten Hit ručně? K čemu potom to automatické trackování je dobré?
    DRIZDIK
    DRIZDIK --- ---
    DATEL: Já tohle řeším v případě kontextu aktivity EventBusem, například OTTO nebo RoboGuice ho má v sobě. Udržuješ si jen jeden datový objekt a posíláš si události o jeho změnách.
    O jeho instanci se mi stará DI kontejner.
    Pomocí parcelable se ti opravdu vytvoří dvě rozdílní instance.
    Co se týká implementování rozhraní na aktovitě, přináší to pro mě hroznej bordel do kódu a hlavně střešněj tight-coupling
    Ty události ti umožní i jednoduchý testování, přenesení fragmentu jinam, jeho oddělené zobrazování atd.
    DATEL
    DATEL --- ---
    Ahoj, řeším tu teoretický problém ohledně komunikace mezi aktivitou a fragmentem. Jde mi o to, že potřebuju pracovat s datovým objektem jak v aktivitě, tak ve fragmentu (respektive více fragmentech). Jde mi o obousměrnou komunikaci, tedy přesněji řečeno úpravu dat toho předávaného objektu.

    Všude na netu jsou dva oddělené postupy:

    1. předání dat z aktivity do fragmentu, pomocí newInstance() fragmentu, parcelování daných dat a předání do nově vytvořené instance argumentem.

    2. předání dat (lépe řečeno komunikace) z fragmentu do aktivity pomocí rozhraní, které implementuje aktivita, pak fragment volá metody této aktivity.

    A teď, je mi poněkud proti srsti používat to parcelování objektu, jestli to dobře chápu, tak vlatně ve fragmentech pak dochází k vytvoření kopie dle předaných dat, tj. je to jiná instance datového objektu. Správnější mi přijde pracovat pouze s jednou instancí datového objektu, který by šel předat teoreticky v konstruktoru fragmentu, ale protože se doporučuje užití vzoru s tím newInstance(), tak bych to spíš viděl tak, že interface pro aktivitu bude mít metodu getEntityData(), kterou si fragment zavolá při vytvoření (třeba v onCreateView), tím získá odkaz na instanci objektu z aktivity. Do ní může přímo ukládat upravené data (a taky je načíst).

    Tohle bude podle mě hezky fungovat v případě, že mám zobraz jen jeden fragment. V případě layoutu pro tablety, kde je zobrazeno více fragmentů najednou, by už došlo k nekonzistenci, ale to se dá vyřešit zavoláním nějaké refresh metody.

    Když pominu tento problém, mohl by být ještě nějaký další? Nejde mi prostě do hlavy, proč se pracuje takhle krkolomně s kopiemi objektů (a všude je to takhle doporučováno) - je to přece i režie navíc, objekt se musí rozložit, poslat data fragmentu, tam vytvoři nový objekt z daných dat...
    P19
    P19 --- ---
    MRAKY: Aha! Docela dobrá informace! Díky, kouknu na to!
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    P19:
    P19:
    spustil sis spatny emulator. To co jsi tu pastul je weareable emulator ... takhle podle google budou vypadat hodinky...
    naklikej si 4.4 emulator pro telefon.
    P19
    P19 --- ---
    MAKROUSEK: Mám BlackBerry :D
    REDGUY: Genymotion vyzkouším, vypadá to dobře. Díky
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    P19: Dovolim si nesouhlasit s Makrouskem. Standardni emulator sice saje, ale Genymotion je dost dobrej.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    P19: Emulatory jsou peklo, pouzivej spis svuj telefon napojenej pres USB. A zkousel jsi napodobit mysi finger fling? Obvykle se android odemyka takovym tim prejetim prstu po displeji, takze neklikat, draggovat.
    P19
    P19 --- ---
    Zdravím,
    snažím se proniknout do vývoje pro Android a už třetí den tu zápasím s emulátorem (v Android Studio pod Ubuntu).
    Už se mi ho sice podařilo spustit, ale nevidím v něm domovskou obrazovku bez jakýchkoliv ovládacích prvků, a když kliknu na hodiny, zobrazí se mi nějaké menu (asi položky nastavení ohladně času), ale v dost divném layoutu (položky jsou strašně veliké). Svoji aplikaci (obyčejný Hello World) tam nejsem nikde schopne spustit.
    Díky za rady, už nevím, co bych měl googlit.



    ROTTWEILER
    ROTTWEILER --- ---
    Hledáme vývojáře do reality.cz pro správu naší Android aplikace, kterou jsem vyvinul a je potřeba předat někomu její údržba a občasné nové funkce. Nejedná se ani o full-time ani part-time, ale občasný přivýdělek. Pro dohodnutí práce je nutno být v Praze (stačí tedy přijet do Prahy), ale samostatné provedení práce může být kdekoliv.

    Kdyžtak do pošty.
    OLTSKUL
    OLTSKUL --- ---
    tak dve hodky hrani bez F1 a referenci :)

    pouzil jsem nakonec ten MIT applet

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/17434859/Magic_Pocitadlo-v3.apk
    OLTSKUL
    OLTSKUL --- ---
    DRIZDIK: To od MIT jsem vcera zbezne prohledl :) asi jo, jen se bojim, ze to pak z toho blockoveho editoru nedostanu uz nikam :) ale zkusim to...

    Como je presne priklad toho weboveho patlatka, kde jsou jen funkce pro busyness... ale tohle tam neudelam :/

    treti moznost je v pohode, ale chci si to otestovat :)

    zacnu s HelloWorld a tlacitkem a nejak se k tomu propracuju :)


    VIRTUALVOID: si radsi koupim deset flasek bechera, necham si to petkrat naprogramovat a tri roztriskam a dve nejak spotrebuju :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam