ADAMH: odpovídám poctivě na všechny dotazy - fakt, že si někdo dá práci s udělením (jakéhokoliv) hodnocení je pro mě dostatečná motivace, abych na to alespoň zareagoval. A to i v případě, že jde třeba jen o hodnocení typu "Super appka" ... pak odpovím: "Děkujeme za pochvalu, ale určitě se ozvěte, až se vám něco nebude zdát...".
U Googlu bych se neinspiroval :) Reakce uživatelů jsou poklad, narozdíl od UX testů nic nestojí a s trochou snahy lze napruzené jednohvězdičkáře konvertovat ve spokojené a mnohdy i platící uživatele. Je to komunikační kanál s marketingovým potenciálem. Na druhé straně - na celkovém hodnocení aplikace nelpím, to je hausnumero.
Co se týče jednohvězd od BFUček - často jsou způsobeny nedotaženým UX. Ty lidi nemůžou za to, že tomu nerozumí a proto se jim musí vše podat jasně a včas, aby se předešlo zklamání.
Jako příklad vezmu tu gps polohu u wifi scanneru a pár dotazů k zamyšlení:
1. skutečně to bez GPS vůbec nefunguje? (ani kdyby se nějak přiblble zadala poloha ručně?)
2. je tahle závislost jasně popsaná před stažením appky?
3. vyžaduje aplikace danou permission až ve chvíli, kdy je skutečně potřeba?
4. vysvětluje aplikace zřetelně proč potřebuje danou permission?