• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    WYMANovinky v legislativě
    KASUMI
    KASUMI --- ---
    Chystá se evidence všech pracovníků na dohodu. Má zatočit se švarcsystémem | Hospodářské noviny (iHNed.cz)
    https://archiv.ihned.cz/...chysta-se-evidence-vsech-pracovniku-na-dohodu-ma-zatocit-se-svarcsystemem

    "Podniky by musely zaměstnání každého brigádníka "na dohodu" do osmi dnů nahlásit státu. Úředníky znovu upozorní ve chvíli, kdy brigádník v podniku skončí. Pokud to zaměstnavatel neudělá, riskuje až milionovou pokutu. "

    blici smajlik..

    jak to jako ma pomoct proti svarcu, kde ty lidi jedou na ico a ne dpp, moc nechapu..
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    Koukám do (návrhu) zákona o evidenci skutečných majitelů (sněmovní tisk 886/5):

    "koncovým příjemcem (je) osoba, která může mít přímo nebo nepřímo prostřednictvím jiné osoby nebo právního uspořádání podstatnou část z celkového majetkového prospěchu tvořeného při činnosti nebo likvidaci právnické osoby nebo tvořeného při správě nebo zániku právního uspořádání (dále jen „prospěch“), a tento prospěch dále nepředává,"

    Jak tomu rozumíte, resp. co je "celkový majetkový prospěch tvořený právnickou osobou"? Podle mě by to z logiky věci měl být jen zisk/(čistý) majetek určený k rozdělení mezi společníky. Nicméně dá se to číst i tak, že jde o jakýkoliv (hrubý) majetek (příjem) právnické osoby tvořený při její činnosti; což by ale mělo poměrně zásadní důsledky, neboť postavení "koncového příjemce" by měli například i velcí věřitelé společnosti. Např. banka financující určitý projekt realizovaný společností, neboť taková banka má z titulu úvěru právo na podstatnou část z celkového majetkového prospěchu (příjmů projektu) tvořeného při činnosti společnosti.
    TELLEMAHOOKA
    TELLEMAHOOKA --- ---
    GHOSTSTALKER: Platné budou určitě, ale není zřejmé, zda se bude limit pro právo na smluvní pokuty počítat vždy ze tří měsíců. Důvodová zpráva uvádí, že limit se vztahuje k době trvání nájemní smlouvy, s tím vyvstává spousta otázek - některé nájemní smlouvy se prodlužují, zatímco jiné obnovují, k některým se uzavírá dodatek, k jiným nová smlouva. Navíc je to jen důvodová zpráva, zákon mlčí úplně.

    Přihlížet se určitě bude ke smluvním pokutám ze smluv uzavřených po novele. Na druhou stranu, neměly by se smlouvy uzavřené před novelou řídit původním znění § 2239 OZ? Intertemporální ustanovení v novele samozřejmě chybí, § 3074 OZ dle mého aplikovat nejde.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    TELLEMAHOOKA: Smlouvy na 3 měsíce budou stále platné a k ustanovením o smluvních pokutách se nově bude přihlížet.
    TELLEMAHOOKA
    TELLEMAHOOKA --- ---
    Novelizace § 2254 odst. 1 NOZ:

    Ujednají-li strany, že nájemce dá pronajímateli peněžitou jistotu, že zaplatí nájemné a splní jiné povinnosti vyplývající z nájmu, nebo ujednají-li si pro případ porušení těchto povinností smluvní pokutu, nesmí jistota a právo na zaplacení smluvní pokuty v souhrnu přesáhnout trojnásobek měsíčního nájemného.

    Jsem zvědavý, jak se bude přistupovat k nájemním smlouvám uzavíraným na dobu 3 měsíce a k nájemním smlouvám obsahujícím smluvní pokuty uzavřeným před účinností novely.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    Materiál - Portál Aplikace ODok
    https://apps.odok.cz/veklep-detail?pid=ALBSBNWQJ9XM
    500 Kč za den pro jednočlenná s.r.o.
    DARKSWORD
    DARKSWORD --- ---
    GHOSTSTALKER: Já chápu, že na to mají ti nebožáci na ministerstvu tak dvě až tři hodiny maximálně, ale nemohli by si to po sobě alespoň přečíst? :-(((( tohle je něco hrozného
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    Materiál - Portál Aplikace ODok
    https://apps.odok.cz/veklep-detail?pid=ALBSBNXAFTMD
    Nařízení vlády, kterým se stanoví cenové moratorium nájemného z bytů

    "§ 2
    Nájemné z bytu nelze po dobu ode dne účinnosti tohoto nařízení do dne skončení mimořádného opatření při epidemii zvyšovat."
    KASUMI
    KASUMI --- ---
    novy zakon o nahrade za ockovani

    https://www.sbirka.cz/POSL4TYD/NOVE/20-116.htm
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Bezouška píše:"Poslanci napříč politickými stranami podali pozměňovací návrh k Lex Covid (sněmovní tisk 807). Kromě jiného v něm je i následující pravidlo:

    "Prokáže-li dlužník, že mu omezení plynoucí z mimořádného opatření při epidemii znemožnilo nebo podstatně ztížilo včasné splnění dluhu, nelze po dlužníkovi po dobu jeho trvání požadovat úrok z prodlení ani jinou sankci pro případ prodlení. Tyto účinky pominou nejpozději 30. června 2020."

    EDIT: Rozum snad trochu uspěje, na ÚPV se někteří poslanci postavili proti, předkladatelé tak nejspíš přijdou s mírnější verzí."
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    GHOSTSTALKER: no ja narazim na to, ze se to tyka jen poukazu do 31.8.2020... ale nejak zatim neni jasne, kdy hodlaji uracit hranice skutecne otevrit... aby sel do 31.8.2021 ten poukaz pouzit, kdyz to bude nahodou natahovano :-) (ciste filozoficka otazka - me je to jinak ukradeny, v supliku zadnej poukaz nemam)
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    DANYSEK: Ma ti byt nabidnut zajezd stejne nebo vyssi kvality v dobe do 31 . 8. 2021.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    GHOSTSTALKER: takze (mezi radky), hranice se vyletnikum otevrou 31.8... ? :) Nebo za dovolenou u Jadranu dostanes nahradou poukaz k Machaci? :)
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    Materiál - Portál Aplikace ODok
    https://apps.odok.cz/veklep-detail?pid=KORNBNECRLDE
    Návrh zákona o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS-CoV-2 na odvětví cestovního ruchu

    Long story short - pořadatel zrušeného zájezdu, který měl být zahájen mezi 20. 2. 2020 (!) a 31. 8. 2020, místo vrácení peněz může zákazníkovi dát poukaz na náhradní zájezd (pokud o to zákazník požádá), nebo nemusí peníze vracet do 14. 9. 2021 (!) (pokud zákazník náhradní zájezd nebude chtít).

    Jinými slovy - prostě na tu dovolenou pojedete, nebo si na peníze počkáte rok a půl :-).
    ELWERINE
    ELWERINE --- ---
    GHOSTSTALKER: ale ale kolego, na to jsme cekali od vcerejska a dneska rano jsme to uz chroupali... :)

    Jako nastesti je to dost soft verze oproti tomu, co padalo za navrhy po tiskovkach a jinych blekotanich v mediich... Slusni lidi se domluvi i bez tohohle predpisu, ti ostatni... well...
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    NIKDAS: Odklad se na zalohy nevztahuje.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    GHOSTSTALKER: Pokud to chápu dobře, tak se to nijak netýká povinnosti pronajímatele nadále hradit zálohy za služby, že?
    Jinými slovy, pronajímatel nedostane od nájemce (zatím) ani korunu, ale zálohy bude muset platit dál.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    GHOSTSTALKER: Ještě vypichuji odklad vyúčtování služeb podle § 7 toho návrhu.

    "§ 7
    (1) Povinnost poskytovatele služeb doručit vyúčtování služeb příjemci služeb, která by podle § 7 odst. 1 zákona o službách dospěla po dni nabytí účinnosti tohoto zákona a přede dnem 31. srpna 2020, se považuje za dospělou dnem 1. září 2020.
    (2) Povinnost poskytovatele služeb a příjemce služeb provést finanční vyrovnání, která by podle § 7 odst. 3 zákona o službách nebo na základě dohody dospěla po dni nabytí účinnosti tohoto zákona a přede dnem 1. ledna 2021, se považuje za dospělou dnem 1. května 2021."
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    Vláda jede. Odložení splatnosti nájemného (o čemž se už mluvilo), ale pro byty (což se dozvídám z VeKLEPu poprvé) - https://apps.odok.cz/veklep-detail?pid=KORNBN8VEE5T

    Zjednodušeně řečeno, do května 2021 nebude možné nájem bytu vypovědět pro prodlení s placením nájemného v době od 12. 3. 2020 do 30. 9. 2020 z důvodů souvisejících s mimořádnými opatřeními. Nájemce dluhy za toto období musí uhradit nejpozději do 31. 5. 2021, jinak pronajímatel může vypovědět nájem bez výpovědní doby. Je tam i možnost pronajímatele požadovat dřívější zrušení nájmu (ale až po skončení nouzového stavu a mimořádných opatření), pokud by v důsledku odkladu placení mohl upadnout do nouze.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    Materiál - Portál Aplikace ODok
    https://apps.odok.cz/veklep-detail?pid=KORNBN8E7292
    Návrh zákona o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru SARS CoV-2 na osoby účastnící se soudního řízení, poškozené, oběti trestných činů a právnické osoby a o změně insolvenčního zákona a exekučního řádu

    Jen takový výběr:
    "Zmeškal-li žalovaný lhůtu k vyjádření podle § 114b odst. 1 občanského soudního řádu z omluvitelného důvodu spočívajícího v mimořádném opatření při epidemii, které mu znemožňovalo nebo podstatně ztěžovalo vyjádření učinit, rozhodne soud na návrh žalovaného o prominutí zmeškání této lhůtu a o zrušení rozsudku pro uznání podle § 153a odst. 3 občanského soudního řádu. Pokud žalovaný proti rozsudku pro uznání podal i odvolání a návrhu podle věty první bylo pravomocně vyhověno, k odvolání se nepřihlíží."

    "K insolvenčnímu návrhu, který v době ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona do 31. srpna 2020 podal věřitel, se nepřihlíží."

    "(1) V oddlužení plněním splátkového kalendáře může v době ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona na návrh dlužníka insolvenční soud přiznat dlužníku osvobození od placení pohledávek zahrnutých do oddlužení v rozsahu, ve kterém dosud nebyly uspokojeny, i tehdy, je-li hodnota plnění, které při splnění oddlužení obdrželi nezajištění věřitelé, nižší než 30 % jejich pohledávek, nebo nižší než 50 % jejich pohledávek v případě, že soud rozhodoval podle § 398 odst. 4 nebo podle § 407 odst. 3 insolvenčního zákona, nebo nižší než hodnota plnění, na které se tito věřitelé s dlužníkem dohodli.
    (2) Odstavec 1 platí za předpokladu, že dlužník prokáže, že této hodnoty plnění nebylo dosaženo v důsledku okolností, které nezavinil. Má se za to, že dlužník nezavinil okolnosti, ke kterým došlo v důsledku omezení plynoucího z mimořádného opatření při epidemii, případně jiného opatření přijatého Českou republikou v reakci na rozšíření onemocnění COVID-19 způsobeného novým koronavirem SARS CoV-2, a které znemožňovaly nebo podstatně ztěžovaly plnění povinností podle schváleného způsobu oddlužení."

    "Orgán právnické osoby může rozhodovat mimo zasedání v písemné formě nebo s využitím technických prostředků i tehdy, nepřipouští-li to zakladatelské právní jednání."

    "Pokud uplyne funkční období člena voleného orgánu právnické osoby, prodlužuje se jeho funkční období do uplynutí 3 měsíců ode dne následujícího po dni skončení mimořádného opatření při epidemii; to platí i tehdy, uplyne-li funkční období v době 1 měsíce ode dne následujícího po dni skončení mimořádného opatření při epidemii."

    "Exekutor zastaví i bez návrhu a souhlasu oprávněného exekuci, nedošlo-li v ní po dobu posledních 3 let ani k částečnému uspokojení vymáhané povinnosti ve výši postačující alespoň ke krytí nákladů exekuce a nebyl-li v ní po dobu posledních 3 let zjištěn či zajištěn žádný majetek postižitelný v exekuci, který by postačoval alespoň ke krytí nákladů exekuce. Exekutor exekuci nezastaví, složí-li oprávněný na výzvu exekutora další zálohu na náklady exekuce ve výši stanovené prováděcím právním předpisem (dále jen „další záloha“); odstavec 8 tím není dotčen. Oprávněný je povinen složit další zálohu do 15 dnů od doručení výzvy ke složení další zálohy. Podalo-li exekuční návrh více oprávněných, jsou povinni složit další zálohu společně a nerozdílně." "V řízeních zahájených přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona se do doby podle § 55 odst. 7 a 10 zákona č. 120/2001 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona, ke dni nabytí účinnosti tohoto zákona započítává v souvislé délce nejvýše 3 let doba, která počala běžet přede dnem nabytí účinnosti zákona a v níž přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona nedošlo ani k částečnému uspokojení vymáhané povinnosti ve výši postačující alespoň ke krytí nákladů exekuce, ani nebyl v tomto řízení zjištěn či zajištěn žádný majetek postižitelný v exekuci, který by postačoval alespoň ke krytí nákladů exekuce."
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam