• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ARZAModré zóny v Praze - tipy a triky jak na ne
    V této diskuzi bych chtěla sbírat názory, zkušenosti a rady, jak v Praze soužít v částech s modrou zónou. Uvítám -odkazy na články a novinky -tipy a triky na parkování v oblastech s MZ -informace o parkovacích kartách a výjimkách -vaše osobní zkušenosti
    rozbalit záhlaví
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    MAKROUSEK: ah, to je moc dobry vedet.
    SAMOUT: mne to jako tak hrozny peklo nepripada, kolega pocital, ze nas to auto prijde mesicne na min nez 2000, coz vyjde o dost lip, nez kdyby clovek mel provozovat vlastni. Navic servis plati nekdo jinej.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    MAKROUSEK: To 1% není daň samotná, to se ti připočítává k daňovému základu. Tj. daň je cca 1/19% z pořizovací ceny auta monatlich. Nicméně ano, je to peklo i tak.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    AQUARIUS: Pokud prihlasujes nove auto na modrou zonu, musis predlozit velkej technicak. http://www.praha3.cz/...rkovani/zona-placeneho-stani/predplacene-karty/doklady-zakladni-pripady.html
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    A pak jeste jedna vyfikundace, kterou jsem zjistil. Taky muze byt v technicaku firma a clovek muze mit auto na "soukrome pouziti". Ale v tom pripade musi dolozit, ze plati tu dan z benefitu (coz je bratru 1% z porizovaci(!) ceny auta kazdy mesic). Peklo.
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    MAKROUSEK: ah, ty mas asi na mysli velkej technicak - ten u sebe zrovna nemam, ale v malym mam napsanej Skofin (auto z roku 2013).
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    AQUARIUS: V technicaku je pak clovek jako "provozovatel". A musi dolozit kopii leasingove smlouvy. Ale pokud je mi znamo, dnes uz se pisou vetsinou lidi do technicaku jako majitele i pri leasingu.
    AQUARIUS
    AQUARIUS --- ---
    MAKROUSEK: jak se to resi, kdyz v technicaku je leasingovka?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    CAJT: Smeroplatny je, co je v technicaku. Esli ty, platis jako ovcan. Esli firma, plati jako firma.
    CAJT
    CAJT --- ---
    Asi blbej dotaz: když mám auto psaný na IČO (odepsal jsem ho z daní) tak budu platit jako rezident Prahy 6 kolik? Jde mi o to zda je směrodatný auto, či já.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    THOMASC: za získané peníze se bude více kontrolovat, kdo na zóně stojí oprávněně a kdo ne.. !
    THOMASC
    THOMASC --- ---
    BTW. kdyby si toho nekdo nevsiml (jako ja), Praha 3 zdrazila parkovaci karty pro residenty ze 700Kc na 1200Kc (od 1.4.) :(
    LELI
    LELI --- ---
    ARZA: Vis proc lidi jezdej autama? Protoze je to pro ne lepsi.

    A odpor proti tomu neprameni z nedostatku penez, ale z principu. To jak je to nastaveny povazuju za celkem sprosty okradani. 12k jako majitel nemovitosti na praze 5? Na jedno auto, kdyz pravidelne jezdim ctyrma nebo peti? Odpornost a urazka. :-)
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    THE_MIRACLE: Ne, nesplet
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    ARZA: Zrovna okolí Dejvické bohužel moc nevypadá na to, že tam lidi v pohodě zaparkují před domem, až tam budou zóny... Stačí se tam podívat večer, kdy je drtivá většina návštěvníků pryč. A Dejvická a okolí je plná. S rozdílem, že tam nestojí auta v druhé řadě, to souhlasím. Nicméně nic moc. A dál od Dejvické ty problémy nejsou ani přes den, tak proč tam najedou budou zóny?
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    THE_MIRACLE: Pro ADAMFC: asi si se spletl, chtěl si mi dát mínus... :-)

    ARZA: Vždycky bude někdo remcat. Ale stát by měl stanovovat taková pravidla, která vyhový většině... Dost lidí, by právě z důvodů, co píšeš, přesedlo do MHD.

    Nicméně, problém je v tom, že nikde není objektivní analýza, že opravdu problém s parkováním způsobují lidé z ostatních oblastí/částí Prahy. Někde to tak je, ale všude určitě ne. A tam kde to tak je, není to tam proto, že v cíli těch lidí jsou zńy, které třeba přes den zejí prázdnotou? Jde mi o to, že by se to prostě mělo řešit komplexně.

    Já osobně nemám problém s tím, platit rozumnou částku. 12000/ročně (což má platit nebydlící majitelé) a 36000,- ročně pro ostatní za to rozhodně nepovažuji. U jsem to psal asi desetkrát. Pokud je někde něčeo moc, tak je dobré regulovat, ale ne likvidovat. Navíc s naprosto nejasným výsledkem, protože likviduji něco o čem nevím, že je hlavní příčinou problému.

    Přirovnal bych to k obvodnímu lékaři, který na každou nemoc předepíše antibiotika. Pro něj je to jednoduché, může říct, že situaci řešil. Ale skutečně to zabere jen v některých případech....
    ARZA
    ARZA --- ---
    ARZA: Bohužel je nesporný, že v současnym stavu, kdy se podporuje trend aby lidi nechávali auta mimo město, ale zároveň P+R parkoviště nestačí ani smykem, je prostě nahovno a dost nedotažený.
    Každopádně je to pořád dokola; jsou tady lidi, který jsou rádi, protože zaparkujou tam kde bydlej a jsou tady lidi, který zóny nasraly.
    ARZA
    ARZA --- ---
    THE_MIRACLE: Bohužel i v tomhle případě by se našlo spousta lidí, který by tě označili za vyděračskýho kreténa. Je sapousta lidí, který do Prahy dojížděj autem, nejsou moc majetný, ale prostě jim nic jinýho nezbyde, když od nich z horní dolní jede vlak nebo bus dvakrát denně nebo tak debilně, že by jim cesta trvala třikrát tak dlouho. A často jsou to lidi, kterejm by i 3k přišlo jako částka, kterou si z měsíčního rozpočtu prostě nemůžou dovolit dát. (Což je i většinou důvod, proč maj byt za prahou.)

    Nikdy bohužel nenastane situace, kdy by byli v tomhle ohledu spokojení všichni. Taky mě sralo, že když jsem se v Praze narodila a celej život tady žiju, moje parkovací karta platí jen na P7, takže když jsem jela pohodlně do práce autem na P2, nemohla jsem tam zaparkovat.
    Ale na druhou stranu "dobytčákem se trmácet nebudu" fakt neni argument proti tomu, zda mají bejt někde zóny nebo ne.
    Spíš to jenom potvrzuje to, že lidi nikdy dobrovolně jezdit autama nepřestanou, dokud budou mít na benzin.

    Už jsem to tady psala jednou: Evropskej trend je spíš takovej, že se automobilová doprava lifruje pryč z města. To, že se například po Praze 1 pohybujou auta uplně v pohodě po hostorickym centru je skutečně nevídaný.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Mluvíš, jak z magistrátu :-)

    místní (rezident, majitel nemovitosti): 100,-/ročně
    pracující a bydlící bez trvalého pobytu (podnikatel s provozovnou v Praze 2. a každé další auto): 2000 - 4000,- ročně (tihle lidé totiž také platí ve městě nemalé daně, byť nepřímo)
    návštěvníci: 20,-/hod, 24 hod třeba 150,-, týden 1500,-, měsíc 3000,-, rok 12000,-.

    Nicméně... tohle bych pochopil, ale věřím tomu, že kdyby kolem Prahy bylo dostatek kvalitních P+R s dobrou návazností na MHD, nebudou možná zóny potřeba vůbec. Ale tohle by mi přišlo v pohodě. Pokud tedy zóny opravdu mají sloužit k tomu, co se hlásá... Regulaci parkování nerezidentů. Bohužel, věc se má tak, že to je jen výběr peněz. Protože většinu míst, někde i 100 %, vyberou sami rezidentni...


    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    THE_MIRACLE: Co jsou podle tebe rozumné peníze? Sedět na magistrátě, tak pod dva litry měsíčně nejdu ani smykem.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    SAMOUT: Za prachy to jde, ale 36000,-/ročně... to je úlet. Pokud někam pojedu na procházku jako turista, klidně za parkování zaplatím, ale když ta denně jezdím za prací, považoval bych za normální, že budu mít možnost si koupit parkovací kupon za rozumné peníze... Místní by to podle mě měli mít téměř zadarmo a pracující, plus bydlící bez trvalého pobytu třeba za 3000,-. Aby to regulovalo a nelikvidovalo...
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    THE_MIRACLE: Takovej lidumil nejsem, viz můj delší příspěvek. Nebydlíš, zaplatíš. Problém tkví v tom, že teď to nejde ani za prachy. Předesílám, že jsem v Praze trvale bydlící, na svém pozemku parkující.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam