• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ARZAModré zóny v Praze - tipy a triky jak na ne
    MVEK
    MVEK --- ---
    Ad příměstská doprava atd. Ale to opatření tedy očividně přineslo jiný prospěch - příklon k hromadné dopravě, což zase má pozitivní dopad na prostředí, na bezpečnost ve městě apod. Takže to vlastně nakonec potvrzuje, že to k něčemu bylo, jen by to chtělo trochu pořešit to nasírání pro některé případy, jako aspoň zlepšit a zlevnit krátkodobé možnosti zastavení.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    Unrelated - videl jste uz nekdo takova ta auta, co maji kontrolovat novy zony? Opravdu jezdi, nebo jako obvykle: "Snazili jsme se co to slo a dopadlo to jako vzdycky."?
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Viz třeba tento názor z článku:

    Velké Přílepy i další obce na trase do Prahy podle něj teď zvažují, že by na nové spoje přispěly. „Nejlepší by ale bylo obrátit se na vedení Prahy 6, aby zvýšené náklady na dopravu hradilo, když udělalo modré zóny,“ dodává.

    Zdroj: http://praha.idnes.cz/...replnene-autobusy-f44-/praha-zpravy.aspx?c=A161031_2282884_praha-zpravy_nub

    Přesně to potvrzuje můj názor, že se na úkor menšiny (pár skutečně parkováním přetížených ulic v okolí Dejvické) uškodilo naprosté většině. Většina Prahy 6 je bez zóny a lidi co bydlí mimo zónu jsou logicky naštvaní, protože když budou chtít jezdit jednou za týden nakoupit do Billy na Petřiny, tak si kvůli tomu musí koupit kartu za 1200,-, přitom dřív si prostě jen vybrali čas, kdy tam bude volněji a nebo zkrátka zaparkovali o ulici dál. Ti, co bydlí v zóně v místech, kde problémy nebyly jsou logicky taky naštvaní, protože platí za něco, co předtím fungovalo i bez zóny. V okolí Dejvické to skutečně přes den pomohlo, to je bez diskuze. Ale ta daň je fakt veliká. A nesmysly budou pokračovat na obou stranách. Jedna strana bude obviňovat druhou.

    Zóny, tak jak jsou řešeny jsou totiž stejný nesmysl, jako požadavek na Prahu, aby přispívala na příměstský autobus. Klasika. Udělá se nesmyslné opatření a pak se dělají opatření, aby se snížily negativní dopady toho opatření. Fakt super. Místo toho, aby někdo přišel s něčím rozumným.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    KACIR: Praha by měla nejradši vše. Byla suveréním městem, kde má sídlo spousta významných firem od kterých by vybírala vysoké daně, měla širokou infrastrukturu pro kulturní a občanské vyžití, spousty turistů atd. atd. Na druhou stranu by ráda, aby v ní byl klid, jako v zapadlých vesničkách, nikdo do ní nedojížděl individuální dopravou a ideálně, aby dojíždějící ani přiliš neuvyužívali tu pražskou. To ať se řeší jinde.
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    KACIR: Jakože kdyby Praha nepovolila výstavbu admin center, tak by tam lidi nejezdili za prací? To se dá říct úplně o každý práci. Praha samozřejmě má mít zájem řešit příměstskou dopravu, ale primárně se o to má starat ten, kdo dojíždí. Ne ten, kam je dojížděno. Spousta lidí jezdí z Ústeckýho kraje. Má se Praha starat i o něj?

    Neříkám, že Praha nemá máslo na hlavě (p+r atd), ale nečinnost krajů se teď odkrejvá.
    KACIR
    KACIR --- ---
    ADAMFC: Ne kolem Prahy, ale v Praze. Různý administrativní centra zaměstnávaj tisíce lidí, který stahujou z širokýho okolí...
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    KACIR: Jak za "lidojemy" může Praha? Praha rozhoduje o územních rozhodnutích a stavebnilch povoleních "lidojemů" kolem Prahy? SČ je samospráva, která zastupuje "lidojemy", má z nich prachy a nedělá pro jejich dopravu za prací lautr nic. Respektive, teď už musí.
    KACIR
    KACIR --- ---
    ADAMFC: Jen tak na okraj: Původci problému ze SČ? A Praha nemůže za to, že podporuje stavby lidojemů, které stahují lidi do Prahy z širokýho okolí?
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    Jak se dalo čekat, začínaj to řešit, až když do toho Praha hodila vidle. Najednou se začnou o problému bavit i původci problému ze Středních Čech

    Autobusy jsou kvůli modrým zónám přeplněné, řidiči přitom v Praze chybí - iDNES.cz
    http://praha.idnes.cz/...replnene-autobusy-f44-/praha-zpravy.aspx?c=A161031_2282884_praha-zpravy_nub
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    KORKMAZ: Třeba se bude hodit: V 8:30 ráno jsem bezu problémů našel místo v ulici Otevřená, což je hned za hranicí zóny. V pátek tam ale bude čistění ulice. Ve smíšence v Parléřově pak bylo skoro prázdno.
    MVEK
    MVEK --- ---
    KORKMAZ: Nevím, co je na dodatkové tabulce, ale jinak tahle by mě naopak potěšila a zaparkoval bych tam. Očividně někdo zmrvil značku zákazu vjezdu pro dvě různé skupiny, jen je tam nenakreslil a udělal navíc plocuh místo bílé modrou...
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    THE_MIRACLE: No já právě chtěl zaparkovat někde na tý petynce, ale celkem mě odradila tadle značka :-)

    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    KORKMAZ: Petynka nevím. Ale třeba pravá strana Patočkové, nebo Ořechovka je trochu plnější na krajích zóny, ale není to nic hrozného. V každém bloku je několik volných míst v kteroukoliv dobu. Hodně tam parkují lidi ze zón, co nechtějí/nemohou platit.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Nevíte, jak je to s parkováním na P6 za hranicí zón, např v okolí petynky? Čekla bych zacpáno. Případně pak obsazenost smíšenky v Parléřově - zda je tam vůbec šance zaparkovat (cena zdá se, že 20 Kč/hod skrze automat)
    MVEK
    MVEK --- ---
    BLAF, ARZA: Tak bavíme se asi o případu, kdy člověk pobíhá okolo, za dvě minuty to asi nikdo neodtáhne. Ale dneska tě vyfotí auto Eltoda.
    Ale jinak jasně, že s policistou bych se slušně, ale asi v pohodě dohádal, spíš mi šlo o to, jestli mám oporu, nebo si někdo v nějakém prameni práva vymyslel x minut. Ve článcích o nynějším rozšiřování jsem někde zahlédl něco jako patnáct minut, kvůli tomu, že je to ten interval průjezdu Eltoda. Že tě asi musí sejmout dvakrát, ne jen jednou.
    Onehdy (v zimě) jsem vezl přepravku knížek jednomu pánovi k Výtoni a na modré jsem nakonec asi s blikačkami, ale neplánovaně stál asi 15 minut, protože trvalo jen 5 minut, než starý pán sjel výtahem (a ještě jsem tu bedýnku potřeboval zpátky, takže jsem musel s ním nahoru).
    Takže tři minuty nestačí skoro na nic (stejně tak tři minuty člověk tak průměrně stráví u pokladny, když je dobrý den).
    BLAF
    BLAF --- ---
    ARZA: Blikacky se nemusej vyplatit, taky se muze stat, ze pak clovek z odtahovyho parkoviste neodjede kvuli vymlaceny baterce :)
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    ARZA: Tak, hlavně zapojit hlavu.
    ARZA
    ARZA --- ---
    JAFMAN: nejsou to 3h ale 3min (např pro vykládku a nakládku).
    ARZA
    ARZA --- ---
    MVEK, JAFMAN: Jde o to, že ty tři minuty jsou takovej čas, kdy normální člověk zastaví na modrý zóně, ideálně zapne blikačky, aby bylo vidět, že tam skutečně jen zastavil a jde si do přilehlýho obchodu koupit svačinu, nebo sundavá nějakej náklad.
    Tohle jsem udělala xkrát i na mnohem delší dobu a nikdy se nic nestalo. To samý při stěhování. Pokud jdou kolem policajti a viděj, že okolo toho auta běhaj lidi, který vykládaj a nakládaj věci, nechaj tě bejt.
    Asi jako když kvůli stěhování vyjedeš autem na chodník - taky se to normálně nesmí, ale je dost míst, kde to prostě jinak příčetně vyřešit nejde a pokud nenatrefíš na nějakýho ultradebilního fízla, nechají tě bejt.
    Pak jsou oficální cesty, jak to vyřešit
    -na MČ (a možná ještě jinde) se dá koupit jednorázová kartička pro stání na modrý. Akorát tušim, že to stojí asi 60kč na hodinu O_o. Vypadá to jako takovej stírací los.
    -můžeš tam stát mezi 6h a 8h ráno, kdy je parkování na modrý kvůli zásobování bez omezení (ale to nevim, zda platí všude)
    -někde jsem četla, že si můžeš požádat o zábor:]

    KRTECEK_VLADNE: spíš riskuješ, že tě odtáhnou, což je samozřejmě mnohem dražší a nepříjemnější. A uměj to fakt hodně rychle:))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam