• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORJÓGA
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    SLAUGHTER: "na co je dobré třeba takové bhrúmadhja drišti, či je libo moola bandha"
    pálení žáhy?
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    KUATO: Jak už jsem řekl, některé praxe jsou ne nepodobné šamanismu a tak nedovedu posoudit zda jsou jemu příbuzná témata off topic. Nutno však zvážit, že lidé máme sklon k provádění prázdných rituálů a racionalizování toho čemu nerozumíme. Veškeré doporučení je nutno zvažovat v souvislostí s dobou a časem v kterém vznikaly. Některé jsou nadčasové, jiné ne. Najdeš mnoho příkladů napříč kulturami (například obřízka, či nepojmutí masa obsahující krev).
    Velkou roli zde sehrálo i původní obřadnictví (upanišády). U hathajógy to jsou praxe směrem do konkrétních světových stran. Podložka pod zadkem. Zauzlené pozice. Pataňdžali nic takového nezmiňuje. Zase záleží na tradici.
    Provádění prázdných rituálů si můžeš klidně otestovat a zeptat se lidí například na význam konkrétních ásan, muder, kumbhak, či jakýchkoli jiných praxí a garantuji ti, že většina dotazovaných (i praktikujících) ti odříká poučky z knih, nikoli vlastní zkušenost. Viz tak často omýlané působení svíčky na štítnou žlázu lidé omýlají bez toho by měli vlastní zkušenost. Užívání pravé ruky u nádi šuddhi spojují někteřé s jakousi polaritou. U dýchání každý hovoří o bránici aniž by ji vnímal atd. Lidi mají rádi duchovní mlhu. A čím je hustší a záhadnější, tím lepší.
    No schválně na co je dobré třeba takové bhrúmadhja drišti, či je libo moola bandha?
    KUATO
    KUATO --- ---
    SLAUGHTER: kdyby byl hlavni duvod tygri kuze jeji pach (coz by mohlo davat smysl), pak by nedoporucovali toho jelena, kteryzto by naopak dravce mohl pritahovat.. s dvojim pohledem (sutricky/tantricky) souhlasim. o funkcnosti talismanu a sigil a vubec vselijakych podobnych veci bych se tady bavit nechtel, pac je to obsahle tema mimo ramec klubu :o).
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    KUATO: ano, jemomže tygří kůže byla z důvodu jejího pachu, kterýžto měl odrazovat šelmy od potenciální nicnetušící sedící kořisti nacházející se někde v Ómu.
    Z pohledu sutrického jsou veškeré doplňky zbytečné a zavádějící. Z pohledu tántrického, kterýžto je podobný šamanistickému pojetí světa ano, mohou pomoci. Záleží na tradici. Leč talismany slouží jen tomu, kdo v jejich moc věří. Přesto bych tvé prehistorické zuby nesrovnával se sériově vyráběnou adidaskou :-).
    KUATO
    KUATO --- ---
    SLAUGHTER: mozna nektere doplnky praxe nemusi byt uplne k nicemu - umim si predstavit, ze mit u meditace pod prdeli tygri (doporucovana byla i pro nas dosazitelnejsi jeleni) kuzi muze usnadnovat praxi. znamy mel pujceny jaguari zub a tez dobre, pry velmi vitalizacni. osobne mam doma stolicku z jeskynniho medveda a zub z megalodona (velky zralok z davnych dob) a jsou to uzitecne laditka..
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    CANEBRA: No vidíš a ja s tebou souhlasím a tvůj postoj chápu. Každému v jeho osobní praxi fandím. Vždyť jsem napsal to stejné co ty: "Pokud je ti však outfit pro praxi nápomocen, hurá na nákupy :-)." Přesto jsem se téma oblečení se jógy netýká a tudíž je to téma týkající se módního auditka. Anebo je podstatné, že trenýrky které mám na sobě a pohodlně si sednou nesou název intimissimi?

    Nevšiml jsem si, že bych komukoli diktoval jeho osobní cestu. Na to si dávám veliký pozor. Každému co jeho jest. Jestliže příspěvek na který reaguješ působí jako výsměch, či jako odrazování, je možné že je to dáno selháním mých vyjadřovacích schopností v důsledku slabšího sociálního intelektu, anebo může jít o subjektivní interpretaci čtenáře. Každopádně příspěvek nebyl míněn jako výsměch, ni odrazování kohokoli. Nebudeme-li však věci nazývat pravými jmény skončíme jak v legendě o babylonské věži. A pokud zmizí se světa humor, je s námi ještě hůř. Vždyť život je jeden velký vtip. Pokud tato debata povede k tomu, že se byť jeden člověk zamyslí nad významem praxe, tak měla smysl.

    Za přání vivéky děkuji. To je milé :-). Oproti tomu označení velký jogín považuji ze sugestivní a značně svazující protože vede k představám o tom jaký má praktikant být. Neznám tvoji představu o mě a nevím, zda se do ní chci pasovat. Mám stejné tělesné otvory jako každý jiný člověk a když jdu na záchod tak to nejsou fialky, co ucítíš :-).
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    KAACHA: nevadí-li ti, že to nenazývají ásanami, Praha Petr Růžička, Brno Zdeněk Kopřiva
    KAACHA
    KAACHA --- ---
    EZKATER: Paráda, děkuju! :)
    EZKATER
    EZKATER --- ---
    KAACHA: Rosi má např. v YOGAMEeotevřené lekce ve čt a so, ale učí i v jiných studiích (a myslím, že povětšinou otevřené lekce) - viz info z její fcb stránky:
    Monday 13th: 20.00 - 21.15 Spicy Vinyasa at Karma Yoga (Korunní 25, Prague 2)
    Tuesday 14th: 20.00 - 21.15 Vinyasa "The Sadhana" at Prostor 8 (Šmilovského 8, Prague 2)
    Wednesday 15th: 20.00 - 21.15 Spicy Vinyasa at Karma Yoga (Korunní 25, Prague 2)
    Thursday 16th: 17.30 to 19.00 Vinyasa at Yogame (Národní 21, Prague 1) AND
    20.00 - 21.15 Vinyasa "The Sadhana" at Prostor 8 (Šmilovského 8, Prague 2)
    Saturday 18th: 10.00 to 11.30 Vinyasa at Yogame (Národní 21, Prague 1)
    KAACHA
    KAACHA --- ---
    EZKATER: teď koukám, že to je u Rosibel pouze kurz celý. Já nemám v práci směny pravidělně, takže to pro mě bohužel není :/
    HAKUBJOZAK
    HAKUBJOZAK --- ---
    EZKATER: otevrene, ale maji svoji kontinuitu; nevim jaky mas zkusenosti s Ashtangou, projdi si doporuceni, co ma Dalibor na webu. Cituji:

    středa 19:00 – 20:30, JINDŘIŠSKÁ:
    Lekci doporučuji každému, kdo pravidelně cvičí I.sérii a daří se mu nadechovat v předklonech „přes bedra“. Náplní je velmi volné uvedení úvod do II. série Ashtangy a tedy i do zaklánění.

    EZKATER
    EZKATER --- ---
    KAACHA: Rosibel Marquez (lekce vede v AJ)
    EZKATER
    EZKATER --- ---
    HAKUBJOZAK: Tyto lekce u Dalibora jsou vedené jako kurz nebo jako otevřené lekce?
    HAKUBJOZAK
    HAKUBJOZAK --- ---
    KAACHA: kazda stredecni lekce u Dalibora Stedronskeho konci nejakymi head/hand-standy http://www.ashtanga.cz/rozvrh-3/
    KAACHA
    KAACHA --- ---
    Ahoj jogíni - dotaz. Chtěla bych se více zaměřit na silové asány a začít trénovat head-standy, hand-standy i náročnější pozice. Nechci vyloženě jít na nějaký celodenní workshop, ale spíš najít lektora, který se věnuje ve svých lekcích budování síly pro takovéto pozice a skrz každou lekci se k nějaké konkrétní ubírá. Poradíte? Díky :)
    AGRICULTEUR
    AGRICULTEUR --- ---
    AAaaj lav dis auditko...
    CANEBRA
    CANEBRA --- ---
    SLAUGHTER: že takoví velcí jogíni mají problém nechat ostatní jít cvojí cestou, to mi hlava nebere :)

    Když se někdo cítí líp v pohodlným oblečení, který se mu navíc vizuálně líbí a třeba v tom (nebo na nové podložce) cvičí s větší radostí, proč to pokládat za méněcenný ? Každému, co jeho jest a každý svoji paxi nějak začíná a nějak vede.
    Přeci kultivace ducha, umění rozlišovat a další věci, o kterých je jóga, se učíme cestou, o který to celý je. Stejně tak až časem postupujeme k převládající sattvě, která se těžko vysmívá a odrazuje, jako ty v tvém příspěvku.

    Vivéku i tobě, příteli.
    BIGG23
    BIGG23 --- ---
    LOL, Lululemon a jejich kalhotky na aktivaci mula bandhy jsou nejvíc epesní :D tím se budu bavit ještě dlouho ...
    SAAYURI
    SAAYURI --- ---
    SLAUGHTER: To je tvuj problem, ne muj. Ze si chces zasirat hlavu takovejma hovadinama, to nechapu.
    SLAUGHTER
    SLAUGHTER --- ---
    SAAYURI: Snažím se přijít na souvislost mezi kalhotkami , podprsenkami a jógou a na žádnou nepřicházím. Jakékoli i tělesné cvičení není podmíněno nijakou podložkou, ani podprsenkou. Například u takové praxe šankprakšalány by ti kalhoty značně překážely :-)... Pokud je ti však outfit pro praxi nápomocen, hurá na nákupy :-).

    Pro pozlátko ozdob na vánočním stromečku lidé pozapoměli obdivovat krásu stromu jako takového. A tak je to se vším ve světě. I v umění se obvykle se řeší kostýmy, samotný výkon už méně často. Pak ale vzniká show, nikoli umění. Ale jejich cíl je rozdílný. Cílem umění je kultivovat lidského ducha, zatímco cílem show je člověka pobavit. S jógickými praxemi je to stejné. Lidé řeší oranžové noční košile, korálky, podložku, oblečení, někdy se dokonce baví o zdraví a nějaké té pozici. Ale to jsou pouze formy, které se týkají vnějšího světa, kterýžto není cílem jógy. Jejich rozlišování se nazývá vivéka.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam