• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MAJKAPosta 120, clo a DPH aneb kde je kua muj balicek?
    PULKA
    PULKA --- ---
    MAJKA: Hm, perfekt, to jsem slyšet nechtěla. Je nějaká šance, odvolat se někam, požadovat finanční náhradu za zbytené prodlení - např. možnost bezplatného vrácení zásilky, která je dost často 1-2 měsíce po odeslání? V Americe si připaltím za rychlost a tady se to tady někde na měsíc ztratí?
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    PULKA: vesmes to mas vsechno na nastence. Kontakty tam jsou hned jako prvni: +420 257 019 301, 605 220 190. Dovolat se je tam problem, protoze takovych jako ty je opravdu hodne.

    A mesic je bohuzel ted spis minimalni cekaci doba, ja cekala dva a pul mesice.

    Zavolej si na to cislo, vypros si, at si te zkusi vyhledat podle jmena, ale nic od toho necekej, tvoje jmeno se u nich v databazi objevi az ve chvili, kdy projde zasilka celnim rizenim, coz ted proste trva. Pro dalsi otazky se obrat na nastenku .)
    PULKA
    PULKA --- ---
    Perfekt, book - kdo mi poradí, co dělat?

    Mám zásilku (z Barnes and Noble). Odeslaná skrz International Airmail z Ameriky 2. května. (Což nese trable, že žádný tracking number). Cena zásilky $19 dolarů.

    Dneska, je již 2. června, zásilka stále nikde, což mne začíná celkem rozčilovat, protože ta předchozí nedošla vůbec a prodejce vrátil peníze a já objednala znovu.

    Kam můžu zavolat, abych zjistila, jestli to netrčí někde u nás, ještě ke všemu naprosto zbytečně? Na mé koncové poště to nemají. A na 120 mám buď blbá čísla anebo oni permanentně vyvěšenej telefon.

    (a fakt mne rozčiluje, že čp nemá něco jako zelenou linku, grr - přehledně, na jednom místě a zdarma - takhle obtelefonuji všechno možné a výsledek žádný).
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    ja jsem spis zvedava, jestli to takhle bude fungovat nadale, protoze uz ted tam maji 4 patra baliku a denne jim ten prebytek narusta, nebo jestli nastane konecne nejake systemove reseni.

    Taky mi prijde fascinujici, jak muzou nejaky balicek na poste ve vlastnim skladu hledat 4 hodiny. Vzdyt ty balicky maji cisla, to v tom nemaji vubec system? Nerozumim tomu :)

    A stejnetak by me zajimalo, jestli za to rozhodnutí, že tyhle úkony bude provádět jedna pošta na celou republiku a za následky tohodle rozhodnutí někdo ponese zodpovědnost, nebo se to proste tiše připíše na seznam failů v ČR :)
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    ENTENTYKY: jo, to je fakt. diky :)
    ENTENTYKY
    ENTENTYKY --- ---
    MAJKA: mozna by to chtelo jeste doplnit, ze clovek si tam nemusi jit sam, plnou moc muze stejne taky dat nekomu jinemu, aby mu tam skocil
    PHRASE
    PHRASE --- ---
    MAJKA: Díky



    Pošta 120 je jak 12 úkolů pro Asterixe, koukám...šílený, jsem nečekala takové komplikace, když jsem před měsícem objednávala..

    MAJKA
    MAJKA --- ---
    PHRASE: aha, asi spatnej link. tu je spravnej: Oznameni o prochodu zasilek z ciziny
    http://www.ceskaposta.cz/assets/nastroje/oznameni_o_prichodu_zasilek_z_ciziny.doc
    ARZA
    ARZA --- ---
    FI_YOU: to cislo uz projistotu vypli :]
    PHRASE
    PHRASE --- ---
    MAJKA: stránka nenalezena. jak se prosím jmenuje ten dokument?
    FI_YOU
    FI_YOU --- ---
    HORKY_KAFE: myslis puvodni podaci cislo? vygenerovano na podatelne v US & A. pri prichodu do CR je zasilce prideleno "domaci" cislo
    http://trkcnfrm1.smi.usps.com/PTSInternetWeb/InterLabelInquiry.do?origTrackNum=CJ224543245US
    HORKY_KAFE
    HORKY_KAFE --- ---
    FI_YOU: kde si vzala ten jiný tracking number?
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    PLUMM: no ja tam byla nedavno, a už to asi upravili. Směrovky tam samozřejmě neměli, takže nově příchozí stejně netuší, co dělat. Ale teď už se fakt chodí cestou popsanou na nástěnce - tedy okýnko 1 - celnící - okýnko 2 - výdej.

    je to teda docela malej prostor a vsude se mota spousta zmatenych a nadavajicich lidi, ale aspon je to takove spolecenstejsi :)
    PLUMM
    PLUMM --- ---
    NYX: To je možný:) Když jsem tam byl já, tak mě ale poslali dolů.
    FI_YOU
    FI_YOU --- ---
    MAJKA: nestras :)) z tama chci v brzke dobe objednavat.

    mimo stavajici pevnou linku posty 120 existuje jeste mobilni cislo: 605 220 190
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    FI_YOU: aha. No, alespon mas jistotu, ze tam ten balik hnije a taky je v pripade nedodani ci ukradeni zasilky muzes zadat o nahradu.

    V mym pripade - kdy z napr. Threadlessu neposkytujou Track and trace sluzbu - jsem na balik cekala dva a pul mesice, aniz bych vedela, jestli ji uz nekdo davno neukradl.

    ale to cos napsal doplnim na nastenku do FAQ, diky
    FI_YOU
    FI_YOU --- ---
    jen pro predstavu:

    Na balik z USA jsem cekal cca neco pres mesic http://www.ceskaposta.cz/cz/nastroje/sledovani-zasilky.php?barcode=CS918171464VV&locale=CZ&go=ok&send.x=110&send.y=16

    Poslan pres spolecnost USPS (Priority Mail International Parcels)
    Samozrejme nez se dostal k vycleni, vyhnil 3 nebo 4 tydny ve skladu na poste 120). I kdyz jsem mel Track&Trace number a volal, stejne to k nicemu nevedlo. Pracovnice mi nebyla schopna sdelit jakekoli informace o zasilce, krome jedne, a sice ze balik je v utrobach Ceske posty :)

    Tzn. pokud mate v Track&Trace formulari jako nejaktualnejsi vypis tento: "Zásilka je od XX.XX.2011 ve stavu přípravy k celnímu řízení" tak pres infolinku nezjistite nic noveho.
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    jinak co jsem nevedela:

    existuje už elektronické oznámení mailem, takže nemusíte čekat na dopis - stačí vyplnit elektronickou žádost: http://www.cpost.cz/assets/nastroje/...k_z_ciziny.doc , podepsat, oskenovat a poslat na email sklad.praha120@cpost.cz nebo na adresu na adresu Pošta Praha 120, Plzeňská 139, 220 00 Praha 5 - Košíře)

    Pro rychlejší vyřízení pak můžete poslat poště plnou moc dopředu
    - plná moc: http://ceskaposta.cz/assets/nastroje/plna-moc.pdf - stačí vyplnit, podepsat, naskenovat a poslat na email cd-praha120@cpost.cz nebo na adresu Česká pošta, s.p., Oddělení celní deklarace, Plzeňská 290/139, Praha 5, 220 00

    ale sám celník mi při telefonátu řekl, že dávat poště plnou moc je sice možné, ale že tím výrazně prodloužím celý proces až klidně o několik týdnů. Né že by to u záilky co tam hnila od března byl nějaký průser, ale já preferovala vytrhnout jim ho ze spárů co nejdřív :)


    MAJKA
    MAJKA --- ---
    pripominky ci doplneni vitano.
    MAJKA
    MAJKA --- ---
    Tak jsem zpracovala takovy rychloFAQ. Davam ho na nastenku.

    Proč vzniká problém?
    1. 4. 2011 došlo ke snížení celního limitu pro platbu DPH. Dřív člověk nedoplácel DPH na zásilku, jejíž souhrnná hodnota nepřesáhla 150 €. Teď nesmí přesáhnout jen 22 €. Limit pro vyměření CLA zůstal stejnej, tzn. 150 €. Zjednodušeně to vypadá takhle – pdf schéma.

    No a jakej to má efekt? Pošta nestíhá. Ne, že by předtim stíhala, ale v současný době se doba dodání zásilky protahuje řádově o tejdny až měsíce. A bude hůř.

    Jak se tomu vyhnout?
    Jednoduše nepoužít jako přepravce Českou Poštu. Pokud je alternativa, využijte ji i za cenu příplatku. Na poště po vás stejně budou chtít 96 Kč poplatek, a to za každou „obslouženou“ zásilku.

    Čekám balík, co s tím?

    a) mám track&trace číslo

    co to je + a další návod zde - http://www.ceskaposta.cz/cz/nastroje/sledovani-zasilky.php

    b) nemám track&trace číslo

    zkuste si zavolat na celní poštu a zažádat vyhledání vaší zásilky podle jména. Úředníci ale mají k dispozici jen databázi již odbavených balíků, tedy těch, co prošly nějakou fází celního řízení. Ostatní balíky údajně není schopná dohledat. Pak vám nezbývá, než čekat.

    Přišlo mi oznámení od pošty o uložení zásilky + výzva k plné moci na vyřízení, wtf?
    Pak je dobrá zpráva, že vaše zásilka existuje. Máte dvě možnosti:

    a/ předat poště plnou moc, zaplatit jí za to 180 kč, a čekat trpělivě, než to vyřídí. Prý to může trvat klidně další tři týdny, celník mě před touto možností když jsem se telefonicky informovala sám varoval – prý pokud chci balík rychle, pak nemám na oznámení vůbec reagovat

    b/ jít si pro balík sám na celní úřad. Bude to taky hodně trvat, ale odejdete nejspíše s balíkem. Pokud tam přijdete, vesměs platí ve stručnosti tento popis cesty:
    1. Okýnko č. 1 – tam vás paní vyhledá v databázi dle jména a dá vám dokument se skladním číslem
    2. pak celníci – u celníků dáte papír z okýnka č.1 a projdete celním řízením (zaplatíte dph., případně clo)
    3. okýnko č. 2 kde platíte 96 kč –
    4. výdejna. Co nejdřív vrazit doklad se skladním číslem (výdejku) někomu u výdejny a pak čekat, než balík vydají

    Nic mi nepřišlo, ale jsem si skoro jistý, že tam balík leží
    Čekejte. Já čekala od 21.3. , kdy zboží dostalo na č. poště razítko, do 27.5., kdy jsem si tam zavolala, zjistila, že už balík prošel celním řízením, a vyrazila tam osobně.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam