KORDA: Jde o to že ČP převzala od celního úřadu službu, se kterou má více výdajů a práce (deklaranství). Ty si pokrývá právě poplatkem 96 nebo 180 CZK podle náročnosti. Je to to samé jako u konkurence, jen tam už máte částku za deklaranství zahrnutou v celkové ceně.
Aktuálně už je doba zdržení zásilek na vyclívací poště rapidně menší než tomu bylo při změně zákona o DPH. Bohužel dřívějších časů ještě nedosahuje.
Důvody zdržení jsou ale jak na straně pošty, tak na straně zákazníků (nejčastěji v komunikaci) . Bezproblémové zásilky se ale už nezdrží déle než max pár dnů.
Jde o to že se mnohem víc zásilky prohlížejí a ukládají na sklad právě kvůli špatně uvedené ceně zásilky (chybějící doklady odesílatele, nejasné ceny). Už jsou i servery, kde si při platbě zvolíš kolik procent z reálné částky chceš, aby bylo uvedeno na faktuře. Hold lidi šmelej co to jde.
jinak doporučuju moc se neobracet na infolinku. 1. je stále nedostupná a 2. jsou tam podle mého dost neproškolení zaměstnanci.
Aktuálně jsou nejdelší průtahy s odbavení na straně celní deklarace (spárování zaslaných dokumentů se zásilkou a rozhodnutí deklaranta co se s ní bude dít dál)
Ta původní pošťácká práce (reálná manipulace se zásilkou - vykládka, scanování, zapisování údajů o adresátovi do pc, rentgen a vypravení zásilky do vnitrostátní sítě se prakticky nezměnila)